Pondělí 24. února 2020, svátek má Matěj
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pondělí 24. února 2020 Matěj

Diskuse k článku

Zastupitelé Brna rozhodli: Chceme nádraží u řeky a „brněnské metro“

Přes 90 let se řeší možný přesun brněnského vlakového nádraží. Dnes se zastupitelé Brna na mimořádné pětihodinové schůzi konečně vyslovili pro jednu z variant. 31 z 42 přítomných hlasovalo pro přesun nádraží o zhruba kilometr na jih k řece Svratce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J83a30n 58Š53e50s42t93á68k 3648429229934

Zajímalo by mě, kolik z odpovědných činitelů jelo aspoň jednou vlakem po hadráku?;-D

0/0
1.3.2018 18:31

J12a26r33o22s70l86a92v 34R50y29c56h55t83á96ř 2774279199116

Komu patří ony pozemky u Svratka, kde by mělo stát nové nádraží?

To je zásadní otázka. Vše ostatní je vrtění psem.

0/0
28.2.2018 17:32

P51a15v16e25l 69S30c17h26e39l95l62e 3381863253637

SZDC, CD, Brno. Co tam mate dal? Vy jste Hollanuv spoluzak? Muzikolog? Ze tady jedete podle stejnych noticek...

+1/−1
28.2.2018 17:35

I43v74a91n 76H70o87l21a42s 5977617658207

Všechny KOLEM nádraží patří jen těmto třem subjektům??

+2/0
28.2.2018 20:47

M57a11r45t35i78n 97R44u34z94i63c16k62a 1942348546337

Katastr je dostupny na internetu... A rejstrik taky...

0/0
28.2.2018 21:51

I59v58a58n 51H85o67l72a63s 5797657528897

Však právě.

0/0
1.3.2018 13:13

P93e13t70r 88W90e31i72s90s 6448415569743

http://www.brnoplus.cz/nadrazi-u-reky-jak-je-to-s-temi-pozemky/

http://www.osbrneni.cz/jizni-centrum/komu-patri-jizni-centrum

0/0
1.3.2018 10:43

A91l90e18n19a 25R42i28s28o11v52á 4696430809105

Tak snad jim do toho vláda hodí vidle;-)

+2/−4
28.2.2018 12:51

I67v66a16n 41H64o88l17a22s 5617147298747

To je možná ještě horší řešení, než Řeka - současné nádraží bude jen o to déle chátrat, protože nikdo nebude chtít investovat do čehokoliv dočasného (jak se děje už skoro sto let) a nového nebude nic. Zmrazí se přestavba centra (protože se opět bude spekulovat, kde to nádraží vlastně bude, pozemsky na sporných místech zůstanou nadále zarostlé lebedou), na některých místech se zastaví bodování VMO (západní a jihozápadní segment) atd. atd.

Koneckonců ty problémy se současným nádražím a řadou míst v různé vzdálenosti koelm něj jsou dáy do velké míry právě tím, že se "sto let neví".

+3/−1
28.2.2018 13:29

V16á29c42l63a25v 49P43o25l33á67š65e30k 9936450831527

Tak třeba jim do toho vláda hodí vidle, donutí je nepřesunovat nádraží vůbec a dle potřeby opravit nádraží v současné poloze. Tedy ani Řeka, ani Petrov.

0/−3
28.2.2018 14:00

V32l37a95s38t34i12m24i59l 38M39a21r80e68š 2716576531932

To je asi nejhorší varianta. Můžeme se bavit jestli je lepší řeka nebo petrov, ale stávající místo prostě kapacitně nestačí už teď natož s rychlovlaky. A vykoupení a zbourání tesca mi přijde jako utopie.

+3/0
28.2.2018 15:34

R74o98m12a93n 43J86e49s49c45h25k25e 9448785457365

Ona je totiž ještě třetí varianta. Od 5. nástupiště k řece. Místa je tam dost, že tam i šalina. Rozdíl 5 minut chůze.

0/0
28.2.2018 17:08

M64i15l97a12n 75P89t63á34č60e69k 6152700541672

Kolikrát bude ještě muset být referendum aby radní pochopili že lidi si přeji nechat vlakové nádraží v centru a opravit ho udělat nové prosklené nástupiště ,udělat pojízdný chodník od šaliny až na Zvonařku ,z pošty udělat restaurace a malý hostel, pcd Petrovem velké parkoviště a stálo by to desetinu. Ale ono nejde o nádraží ono jde o pozemky.

+8/−6
28.2.2018 11:40

V25l30a72s31t42i54m95i48l 36M17a91r26e92š 2966466191602

A jak vyřešíte problém s nástupišti do oblouku, a jak vyřešíte problém s malým počtem kolejí a nástupišť. Nejde přece vůbec o to, že současné nádraží nevypadá hezky.

+5/0
28.2.2018 15:35

R35o63m30a27n 43J20e87s48c33h30k41e 9868725707645

Pane Vy tomu rozumíte ? Staré nádraží je technicky a kapacitně špatné. S tím souvisí také provoz. Nelze se zavděčit všem. Také ve Vídni z 8 hlavových nádraží na různých místech postavili jedno hlavní. A vzdálenost je mnohem větší než v Brně.

+2/0
28.2.2018 17:12

I16v93a49n 76H87o37l86a28s 5437667678887

>aké ve Vídni z 8 hlavových nádraží na různých místech postavili jedno hlavní. A vzdálenost je mnohem větší než v Brně.

Srovnáváte nesrovnatelné (a sám do dobře víte).

0/−1
28.2.2018 20:50

R51o49m36a42n 17J27e59s27c32h31k46e 9828435987605

Jak je velká Vídeň a jaký je rozdíl mezi nádražími. Daleko větší než v čtvrtinovém Brně. Nádraží ve Vídni Nordbahn, Nordwestban, FranzJosefBahn, Westbahn, SudBahn OstBahn a AspangBahn. To jsou hlavová. Další Huttelsdorf , Floridsdorf, Meidling a mnoho dalších.

0/−1
28.2.2018 21:22

I77v48a11n 97H58o28l64a39s 5737637788507

Rozdíl je právě v tom principu, že hlavová nádraží nahrazovali jedním centrálním průjezdným nádražím.

0/−1
1.3.2018 13:12

R70o83m23a93n 84J36e92s38c30h11k98e 9938135397705

Máte pocit, že by Vídeň přesunem nějak strádala ? To samé se týká Brna. Lidé chodí na Zvonařku na autobus a funguje to. Proč by to nemělo fungovat nádraží u řeky ?

0/0
2.3.2018 18:48

Š14t38e55f48a78n 38F18r31i87č68a 7132878473796

Pořád bych rád věřil, že zvítězí zdravý rozum, a k přemístění nádraží nikdy nedojde. K čemu nádraží někde o 20 minut dál, daleko od civilizace? Taková nádraží mají například v mnoha obcích, někde kilometr nebo dva za obcí. Nikdo tam nechodí, lokálka skomírá a autobus zajíždí do obce k obecnímu úřadu. (Na Seznamu mapa ukazuje vzdálenost od perónu tramvaje podchodem, ulicí Úzkou a Trnitou k dolnímu nádraží pěší chůzí čas 19 minut).

+11/−11
28.2.2018 9:47

Š64t22ě48p31á90n 65V88a11n29ě47k 3883399687887

Přesně, úplná blbost. Stávající nádraží má super strategickou polohu. Ale holt firmy spřízněné s politiky se již nemohou dočkat, jak se nakapsují na státních zakázkách. A ještě jak panicky reaguje Vokřál....něco tu smrdí opět.

+8/−7
28.2.2018 9:56

R73u19d54o59l79f 88R56u18b85e94š 3759625331144

Nešlo by udělat nové referendum? Lidi to mezitím třeba začne zajímat a přijde jich dost aby bylo referendum závazné.

+1/−5
28.2.2018 11:04

I58v80a46n 14H12o71l41a10s 5787567248107

V momentě, kdy lze jednoznačný názor vyjádřit právě tím, že k referendu nejdu (a tím je celé zmařím), je to opakování zcela zbytečné. Navíc nevěřím, že lidé se teď najednou o ten problém začnou zajímat.

+9/0
28.2.2018 11:25

T12o24m64á46š 93T28a57t28í73č79e82k 5180212840568

Jak píše Ivan, nemá šanci projít, aby bylo závazné. K tomu je potřeba 50 % oprávněných voličů, no a protože milovníci čehosi budou referendum stejně jako to druhé bojkotovat, musel by jít hlasovat každý 2. Brňák. Takže když se vezme kromě přesouvačů velká skupina lidí, kteří jeli naposledy vlakem za Gustáva Husáka a je jim to fuk, nemá referendum šanci.

+1/0
28.2.2018 12:59

I60v63a66n 84H85o63l27a68s 5297677418257

Podle současné (už deset let) platné novely zákona stačí 35%, nicméně i to je dost (v roce 2016 byla v Brně účast 23,83 %, což by nestačilo k platnosti ani podle původní hranice pro referendum - do roku 2004 - kde bylo 25%).

+3/0
28.2.2018 13:25

T68o86m58á54š 18T64a60t41í37č43e15k 5210672500478

Aha. Díky za info.

0/0
28.2.2018 13:27

R57o96m27a79n 28J25e17s24c40h59k87e 9818845427375

Víte, kde je ve Vídni západní nádraží ? Postavili nové hlavní nádraží na místě bývalého Su"du a Ostu. Vzdálenost mezi nimi je více než 2 km.

Otázkou je, proč nutně potřebujete hlavní na původním místě. Máte tam hoknu nebo bydliště ? Není lepší změna ? Nastupovat do vlaku třeba v Židenicích nebo na jihu nová zastávka Hornbach - Bauhaus ?

0/−1
28.2.2018 17:22

Z15d90e85n63ě95k 86Š45v45e76c 9958538446188

Doporučil bych Tišnov je tam dobré spojení a když postaví metro tak i rychlé

0/0
1.3.2018 9:56

Z13d65e48n15ě67k 48Š19v53e87c 9188538426838

Cha cha nějakých 20 minut co to je ti co hlasovali šalinou a pěšky nechodí udělají cestu pro cyklisty a metro ,aby se Brno zviditelnilo Už se těším z toho ,že se toho asi nedožiji. Hurá k novému nádraží a dalším kancelářím a obchodním centrům .Inu koho jsme zvolili toho tam máme. Uznejte je rozdíl mezi rozhodováním komančů a současné elity demokraticky zvolené, ale stejně se nezajímající o nějaké názory blbých občanů.Jenom boj o koryta a ty blbče do toho nemáš co kecat.

0/0
1.3.2018 9:53

J54o31s49e26f 78Š96l44o50u96f 1699447718961

Stejný problém má ještě jedno krajské město nedaleko od Brna. Jihlava.

Taky tam vlakem nikdo nejezdí.

Všichni zastupitelé, kteří hlasovali pro posun nádraží by měli jet povinně na krajský úřad v Jihlavě vlakem. Ale především od jihlavského nádraží tam jít pěšky.

0/0
2.3.2018 8:35

L13i48b93o60r 40D22o57l68á15k 9869706788

Za ušetření miliardy se provede výkup domů, obcí kolem D1, nebo bude stát platit sirotkům kompenzace za narušené zdraví a vyvražděné rodiče a vznikne mrtvé území. Neb si myslíte, že v zamořeném území nadlimitním hlukem a emisemi se dá žít. Probuďte se, hluk kolem dálnice je o 10 db vyšší než je současně platící limit , do toho započtěte železnici, vrt, lokální silnice, D43 a jihozápadní tangentu. Buť se bude muset udělat dlouhé tunely včetně D1, vrt, aby mohl existovat život v těchto oblastech, nebo se budou platit kompenzace.

+1/−3
28.2.2018 9:32

M38i51c58h82a83l 50Ž68á83k 8989520949472

Zajima nekoho ze ti ”radni” si chteji akorat zhodnotit nakup pozemku?

+3/−5
28.2.2018 8:41

R17a61d81e47k 15N64o71v86o74t54n89ý 5508482116465

Takže dnešní radní si před dvaceti lety nakoupili pozemky, protože věděli, že za dvacet let budou v radě a budou rozhodovat o nádraží? O kom konkrétně mluvíte? Můžete poskytnout čísla aspoň 5 takových pozemků?

+15/−1
28.2.2018 9:23

R74u13d41o95l48f 65R75u20b23e45š 3979125311374

Už se o tom psalo před 10 lety a určitě to nebyl nový projekt. Mě se zdá že staré organizace fungující ještě před rozdělením na ČD a SŽDC si pořád razí svoje normalizační plány jako z minulého století. Ani vláda ani občané nemají moc jim v tom bránit, SŽDC si pořád vede svoje a plánuje svoje železnice z 19. století a VRT na rychlost 200 km/h.

+1/−1
28.2.2018 11:14

J20i24n64d42ř39i88c52h 47H13r77a63d47e69c41k63ý 6475269852452

Zastupitelé Brna rozhodli: Chceme konečně zhodnotit své soukromé investice do pozemků jižního centra!!

+2/−11
28.2.2018 8:37
Foto

P17e96t45r 84P33a71v32l50í31č41e96k 5319163865720

Ale - milí Brňané i Nebrňané - nehádejte se! Vždyť až bude dostavěné zcela nové moderní hlavní brněnské nádraží - tak už tady téměř všichni nebudeme nebo budeme v hlubokém seniorském věku. Tak si zachovejte klid a pokoru . . . .:-/;-D

+8/−3
28.2.2018 8:20

L49a92d78i61s29l89a27v 49P59í90s15a84ř51í85k 9523421913176

Plno velikášství. Proč má být velké? Je dokázáno, že ve městech střední velikosti, vybavených místní dopravou i možnostmi zaměstnání se žije velmi příjemně. A navíc, přírustek obyvatel v republice odpovídá úbytku a demografové nepředpokládají změnu do budoucna nejen zde, ale i v celé Evropě. Tak na co veliké Brno? Na co veliké nádraží? Rychlé železnice stejně nebudou do Brna zajíždět, budou muset mít nádraží asi někde na jihozápadním okraji, aby je průjezd Brnem nezpomaloval, pokud vůbec v Brně budou.

+5/−9
28.2.2018 8:16
Foto

K57a54m26i95l 89A89l62b16r64e30c97h32t 2175825644127

Vy si děláte srandu že? Větší město - větší příležitosti, lepší služby, lepší zdravotnictví, lepší školství, větší platy, větší uplatnění i pro špičkové odborníky, lepší dopravní spojení, lepší kulturní a volnočasové vyžití ... Mýlíte se, trend je, že města všude po světě rostou, evropská síť rychlostních železnic počítá s Brnem jako křižovatkou. Nejde o velikášství, jde o to chytit příležitost za pačesy, jako to dělali naši předkové, kteří nám tohle město předali.

+9/−1
28.2.2018 9:49

P46a34v24e92l 23K43o98l54á51č13e66k 9624834772331

"Plno velikášství. Proč má být velké? Je dokázáno, že ve městech střední velikosti, vybavených místní dopravou i možnostmi zaměstnání se žije velmi příjemně.A na co veliké Brno? Na co veliké nádraží? Rychlé železnice stejně nebudou do Brna zajíždět, budou muset mít nádraží asi někde na jihozápadním okraji, aby je průjezd Brnem nezpomaloval, pokud vůbec v Brně budou."

A proto budeme mít velkou Prahu, kam se sestěhuje půlka republiky a "zbytek" odepíšeme.

+1/−1
28.2.2018 9:54

M98i17l67o15s93l52a78v 37J60o38s28í76f41k52o 6432716413542

Nejsem z Brna a ani tam vlakem nejezdím. Ale když jsem tam vlakem z Opavy jezdil do školy, tak mi přišlo nádraží na dobrém místě. Skoro v cetru a šaliny každého rozvezou kam potřebuje. Proč by se mělo nádraží přemisťovat? A udělalo se vůbec nějaké lokální referendum?

+4/−8
28.2.2018 8:05

M39i80r22e54k 54Z55á26v70o49d82n82ý 7852427640828

Referendum se udělalo, ale samozřejmě nebylo platné, protože umístění Brněnského nádraží netrápí většinu Brňanů, ale dojíždějící. A u nich se samozřejmě žádné referendum nekonalo. Na druhou stranu, přestože toto místní referendum nebylo platné, drtivá většina lidí se v něm vyslovila přání, aby se nádraží k řece neodsouvalo.

+9/−2
28.2.2018 8:09
Foto

K75a26m28i92l 17A16l47b60r69e98c36h23t 2955735844507

Problem je jinde. Moderní nádraží na původním místě být nemůže. Ve variantě pod Petrovem by bylo drahé, a stavba by trvala dvojnásob dlouho, patrně nikdo by se ho už nedožil a žili bychom v permanentní vlakové výluce. Protahuje se to jenom proto, že určitá skupina aktivistů a pseudopolitiků bude u koryt tak dlouho, dokud se tohle bude v Brně řešit. Vůbec jim nejde o lidi, budoucnost města, ale jen o svoje živobytí. Jsou to čistí paraziti. Referendum nikdy neprošlo, protože rozumní Brňané vědí, že účast v referendu nahrává těmto lidem.

+13/−1
28.2.2018 9:40

I39v32a76n 87H78o66l26a34s 5817727398687

> Protahuje se to jenom proto, že určitá skupina aktivistů a pseudopolitiků bude u koryt tak dlouho, dokud se tohle bude v Brně řešit.

Drze (a navíc naprosto hloupě) lžete. I řada dopravních odborníků se přiklání k Petrovu jako lepší volbě A studie proveditelnosti rozhodně neprokázala jednoznačnou výhodnost Řeky.

+2/−5
28.2.2018 9:52
Foto

K12a21m42i45l 21A70l93b91r72e71c14h41t 2425175364137

Za tou citovanou větou si stojím a váš argument pod ní ji vůbec nevylučuje.

+4/0
28.2.2018 10:10

R25o32m49a82n 69J25e66s60c59h90k53e 9168235167595

Jmenujte mne alespoň jednoho projektanta, co namaloval alespoň jedno nádraží. Před lety jsem byl na diskusi a tam vylezlo z projektantů VUT jenom teorie. Ono je třeba také se zeptat strojvůdců, výpravčích i vlakvůdců, co to obnáší.

Další problém je stavba za provozu. Ono stavět na zelené "louce" je za poloviční dobu.

+1/0
28.2.2018 17:34

I70v93a75n 66H77o35l63a18s 5647407778247

> Jmenujte mne alespoň jednoho projektanta, co namaloval alespoň jedno nádraží

Třeba Tomáš Alter.

0/0
28.2.2018 20:49

R35o17m54a48n 95J96e10s67c30h22k47e 9258955977365

Neznám . Nechám se poučit - které jeho nádraží stojí ?

0/0
28.2.2018 21:15

Z85d50e75n27ě34k 94Š45v49e32c 9778768586888

Jenom naprostý blb se může domnívat, že se toho dožije.

0/0
1.3.2018 10:00

V89l25a93s44t73i28m66i92l 39S77m15o90l27k18a 9329834536103

S Vaším logickým názorem bude souhlasit každý, kdo tím vlakem do Brna jezdí a každý potvrdí, že přestup z vlaku na šalinu je nesrovnatelně komfortnější, než přestup z autobusu ze Zvonařky. Jenže bohužel nejde o lidi, ale o investice. Že nejde o lidi, ale o finance, potvrzuje podmínka na vybudování severojižní magistrály. Doteď se o ní nemluvilo, ale najednou se přišlo na to, že bude potřeba. Takže už i z toho je patrné, že původní návrh - nádraží u řeky - je paskvil, který by lidem dopravu komplikoval a bez toho částečného metra by ten přestup na šalinu byl časově náročnější. Ale i ta podzemka není všelék: vyřeší se přestup lidí v severojižním směru, ale ve východozápadním směru ten problém s dalším přestupem zůstává. Navíc bude problém v tom, že v tom úseku mezi železničním a šalinovým uzlem bude cestovat velké množství lidí, takže buď budou spoje časté a pak už dál budou jezdit soupravy poloprázdné a nebo se posílí jen ta část mezi oběma uzly a pak zase nastane problém kam s těmi soupravami, co budou pendlovat jen v tomto krátkém úseku.

Další a velký argument je to, že lidí bude ubývat a ne přibývat ( důchodci denně cestovat nebudou ) a zároveň roste individuální doprava, takže pokud k nám nešoupnou hordy uprchlíků, tak cestujících stejně přibývat nebude. A pokud budou uprchlíci cestovat veřejnou dopravou, tak budou jediní, kdo by se takto dopravoval, protože hodně cestujících strach odradí takto také cestovat.

+2/−2
28.2.2018 9:37

I49v53a40n 28H68o41l62a10s 5657457278387

> nebo se posílí jen ta část mezi oběma uzly a pak zase nastane problém kam s těmi soupravami, co budou pendlovat jen v tomto krátkém úseku

Tak zrovna tento detail nepředstavuje až tak velký problém - ty se prostě budou točit neustále dokola v prokladu s těmi mimoměstskými vlaky.

Podobně funguje už několik desítek let třeba pařížské metro (pozor, srovnávám pouze princip) - kromě klasických souprav metra tam jezdí i vlaky RER, ty navíc ani tuším nezastavují ve všech podzemních stanicích.

Problém vidím spíš v trakci - ono mít v podzemních prostorách troleje s 25 000 volty není zrovna technikův a bezpečákův ideál. A dvousystémová napájecí soustava (ať už trolej s nižším napětím, nebo "metrové" napájení) bude rovněž technicky náročně a drahé (možná dražší, než samotné tunely, pokud by šlo o vývoj unikátního dvojsystému).

+2/0
28.2.2018 9:47

Premium

Která auta jsou skutečně bezpečná? Crash testy versus realita

Setkáváme se s názory, že auta jsou navrhována tak, aby dosáhla dobrých výsledků v nárazových testech. Díky Folksamu...

Premium

Trend u rozvodů: čím dál více dětí končí ve střídavé péči

Neustálé pendlování mezi dvěma domácnostmi dětem škodí, varují odborníci. Ve střídavé péči je v Česku stále více dětí....

Premium

Když je střílečka povinná. Hraju hry a platí mě za to, říká člen týmu Brute

Má k dispozici fitness trenéra, mentálního kouče, psychologa a ve škole individuální studijní plán. Tedy servis...

Prodáváte rasistické zákusky, tvrdí zákazníci. Tradiční, brání se výrobce

Čokoládová pusinka, zákusek populární hlavně během německých únorových karnevalů, narazila na odpor kvůli svému...

Všichni jste krásní, říká modelka. Předávání cen moderovala zcela nahá

Modelka Ibi Støvingová (45), která moderuje dánskou verzi americké show Naked Attraction, vyvolala pozdvižení...

PRVNÍ DOJMY: Co až tvé nahé fotky uvidí mamka? I herečky V síti pláčou

Vít Klusák zažívá věk zralosti. Zatímco v debutu Český sen ubližovala mystifikace neškodným zástupům toužícím po...

Vždycky jsem byla obdařenější prsatice, směje se Lucie Benešová

Chtěla domek na Sicílii, ale nakonec si pořídila hezké místo pro stavbu v Jizerských horách. „Mám plno plánů, pořád...

Nenáviděla jsem se za svá prsa, říká Fialová. Poprsí si nechala zmenšit

Herečka Kateřina Marie Fialová (22), známá ze seriálu Ordinace v růžové zahradě či show Tvoje tvář má známý hlas, šla...