Diskuze

Z Brna jel vlak dvoustovkou, do pěti let to nejspíš bude standard

Z Brna do Břeclavi se dnes cestující dostanou vlakem za půl hodiny, do pěti let to má být ještě rychleji. Část trati chtějí železničáři upravit tak, aby se po ní mohlo jezdit rychlostí až 200 kilometrů za hodinu. Možná bude vůbec první v Česku.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PK

No hurá, už nebudeme zaostávat za vyspělím světem o 50let ale jen o 40. Co kdyby raději začali už konečně pracovat na skutečné rychlodáze a ne jen o tom žvanit? Takto se zase jen utratí finance a v podstatě se pro sectující oproti současnosti NIC PODSTATNÉHO nezmění.

0 0
možnosti
Foto

Njn, Německo, Itálie, Španělsko, tam se jezdí 300 už několik let. A my budeme mít za několik let 200. Gratulace.

1 0
možnosti
IH

I52v61a82n 12H56o86l75a68s

14. 1. 2020 22:48

Tak někde dokonce už několik desítek let.

Akorát to asi málokde bude na jedné z nejstarších železničních tratí na evropském kontinentu.

1 1
možnosti
IH

I92v81a71n 44H81o68l41a71s

14. 1. 2020 22:12

Když už autor uvádí různé historické souvislosti, měl by rovněž vědět, že ta dvoustovka se mezi Brnem a Břeclaví jela zkušebně už v roce 2002.

1 0
možnosti
JT

J31o91s23e81f 50T89r90ö36g24l

15. 1. 2020 10:10

ZKušebně - to znamená s ochranou perónů a přejezdů to tu bylo už několikrát, jelo se dokonce i přes 200 km/h.

0 0
možnosti
TT

Co mně to jen připomíná? - Aha, Neználka ve Slunečním městě. :-)

0 0
možnosti
MV

M90i71l19a37n 90V63o14l67e90k

14. 1. 2020 18:24

Aneb jak péct dort od třešínky. Každý druh dopravy má své hranice, kde už náklady rostou k rychlosti neúměrně mnoho. V ČR ta hranice bude asi 160 km/h, možná jen 120 km/h. Pro snižování cestovní doby má mnohem větší dopad odstraňování pomalých jízd:

1) Průměrná rychlost se počítá přes čas (2 minuty jet 120 km/h a 2 minuty 60 km/h dá průměrnou rychlost 90 km/h, zato 2 km jet rychlostí 120 km/h a 2 km 60 km/h znamená průměr 80 km/h.), tzn. stejně dlouhé úseky jízdy 200 km/h a 160 km/h znamenají nižší průměrnou rychlost než 180 km/h.

2) Délka vlaku a akcelerace a decelerace, ještě zvyšují vliv pomalých jízd (vlak může zrychlovat až celý opustí pomalý úsek a nějakou dobu to zrychlování trvá).

3) Vlaky jezdící pomaleji, než je maximální traťová rychlost, snižují propustnost trati (protože traťové oddíly musí být pro vyšší maximální rychlost delší a pomalejší vlaky je tedy déle blokují). Je tedy otázka, zda to pro pár vlaků za den stojí za to.

0 1
možnosti
PH

P98e86t59r 56H79o91r69á20k

14. 1. 2020 22:06

Asi bude nejlepší jezdit zase 90, to bude propustnost nejvyšší. ;-D

1 0
možnosti
MK

Zase jsme o krok před nimi!

3 0
možnosti
PH

P70e40t39r 29H14o54r59á36k

14. 1. 2020 22:06

Před křováky?

1 0
možnosti
MK

Z Brna bych jel snad i rychleji, počkat co bych dělal v Brně ;-D

2 2
možnosti
DP

Dnes se jezdí 160, plánovaná rychlost je 200.

Když to ten vlak zvládnul, nedala by se cestovní rychlost už teď a bez drahých úprav zvednout třeba jen na 165, nebo na 170?

0 1
možnosti
JC

J62a41n 48C85t24i26b28o26r

14. 1. 2020 14:57

Možná, že nutnost odstranit přejezdy platí ne při rychlosti 200 km/h, ale už od rychlosti 160 km/h nahoru.

4 0
možnosti
JK

Z Brna pryč bych jel asi taky dvoustovkou :-D

5 3
možnosti
JF

J81a30n 51F91o20j30t21ů

14. 1. 2020 17:59

Co Vám v tom brání?

2 0
možnosti
PD

Nejdříve se začne na Olomoucku v úseku od Nezamyslic do Přerova, kde se počítá se zahájením prací v roce 2024, o rok později pak plánují úpravy od Nezamyslic k Blažovicím a u poslední části do Brna počítají se začátkem v roce 2027.

Zdroj: https://www.idnes.cz/brno/zpravy/vlak-200-rychlost-brno-breclav-testovaci-jizda.A200114_526470_brno-zpravy_vh

------------

To se valí slibů. Ovšem při střetu s realitou nějak mizí ;-D.

2.9.2015

Chystaná modernizace trati Brno-Přerov vede k řadě náročných přeložek trati, ale je v souladu s územními plány obcí na trase a dotčených krajů. Celkové investiční náklady studie stanovila na 35,405 mld. Kč, odhadovaný termín zahájení provozu je v roce 2025.

https://www.mdcr.cz/Media/Media-a-tiskove-zpravy/Ministerstvo-dopravy-podporilo-modernizaci-trati-B

2 0
možnosti