- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
No hurá, už nebudeme zaostávat za vyspělím světem o 50let ale jen o 40. Co kdyby raději začali už konečně pracovat na skutečné rychlodáze a ne jen o tom žvanit? Takto se zase jen utratí finance a v podstatě se pro sectující oproti současnosti NIC PODSTATNÉHO nezmění.
Njn, Německo, Itálie, Španělsko, tam se jezdí 300 už několik let. A my budeme mít za několik let 200. Gratulace.
Tak někde dokonce už několik desítek let.
Akorát to asi málokde bude na jedné z nejstarších železničních tratí na evropském kontinentu.
Když už autor uvádí různé historické souvislosti, měl by rovněž vědět, že ta dvoustovka se mezi Brnem a Břeclaví jela zkušebně už v roce 2002.
ZKušebně - to znamená s ochranou perónů a přejezdů to tu bylo už několikrát, jelo se dokonce i přes 200 km/h.
Co mně to jen připomíná? - Aha, Neználka ve Slunečním městě.
Aneb jak péct dort od třešínky. Každý druh dopravy má své hranice, kde už náklady rostou k rychlosti neúměrně mnoho. V ČR ta hranice bude asi 160 km/h, možná jen 120 km/h. Pro snižování cestovní doby má mnohem větší dopad odstraňování pomalých jízd:
1) Průměrná rychlost se počítá přes čas (2 minuty jet 120 km/h a 2 minuty 60 km/h dá průměrnou rychlost 90 km/h, zato 2 km jet rychlostí 120 km/h a 2 km 60 km/h znamená průměr 80 km/h.), tzn. stejně dlouhé úseky jízdy 200 km/h a 160 km/h znamenají nižší průměrnou rychlost než 180 km/h.
2) Délka vlaku a akcelerace a decelerace, ještě zvyšují vliv pomalých jízd (vlak může zrychlovat až celý opustí pomalý úsek a nějakou dobu to zrychlování trvá).
3) Vlaky jezdící pomaleji, než je maximální traťová rychlost, snižují propustnost trati (protože traťové oddíly musí být pro vyšší maximální rychlost delší a pomalejší vlaky je tedy déle blokují). Je tedy otázka, zda to pro pár vlaků za den stojí za to.
Asi bude nejlepší jezdit zase 90, to bude propustnost nejvyšší.
Zase jsme o krok před nimi!
Z Brna bych jel snad i rychleji, počkat co bych dělal v Brně
Dnes se jezdí 160, plánovaná rychlost je 200.
Když to ten vlak zvládnul, nedala by se cestovní rychlost už teď a bez drahých úprav zvednout třeba jen na 165, nebo na 170?
Možná, že nutnost odstranit přejezdy platí ne při rychlosti 200 km/h, ale už od rychlosti 160 km/h nahoru.
Z Brna pryč bych jel asi taky dvoustovkou :-D
Nejdříve se začne na Olomoucku v úseku od Nezamyslic do Přerova, kde se počítá se zahájením prací v roce 2024, o rok později pak plánují úpravy od Nezamyslic k Blažovicím a u poslední části do Brna počítají se začátkem v roce 2027.
------------
To se valí slibů. Ovšem při střetu s realitou nějak mizí .
2.9.2015
Chystaná modernizace trati Brno-Přerov vede k řadě náročných přeložek trati, ale je v souladu s územními plány obcí na trase a dotčených krajů. Celkové investiční náklady studie stanovila na 35,405 mld. Kč, odhadovaný termín zahájení provozu je v roce 2025.
https://www.mdcr.cz/Media/Media-a-tiskove-zpravy/Ministerstvo-dopravy-podporilo-modernizaci-trati-B