Diskuze

Cyklodálnice má utrum, plán na opravu brněnské tepny fandí autům

Po několika letech se na vedení Brna znovu valí kritika kvůli chystané rekonstrukci Štefánikovy ulice. Tentokrát vadí cyklistům kvůli odstranění stezky pro kola.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
RM

Jsem cyklista, bydlím v Kralove poli. Cyklostezka na Štefánikově je naprostý nesmysl. 100 od ní je cyklostezka Botanická a 50 m od ní je velmi klidná ulice Staňkova. To na radnici neví?

0 0
možnosti
BG

Zrovna tady se bez cyklostezky obejdu, jezdím po klidnější Botanické.

5 2
možnosti
RM

Doufám, že jste to nebyl Vy, co mě minulý týden malém srazil, když jsem šel po Sokolské po chodníku směrem k Lužánkám :⁠-⁠)

1 0
možnosti
TN

Jinak pan Šindelář zcela bezostyšně opět lže, jak je zvykem jeho a jeho kolegy z nátlakové "neziskovky" Brnonakole.

To, že je někde široká ulice, ještě neznamená, že se tam musí zcela zbytečně vybudovat stezka nebo pruhy.

10 10
možnosti
BG

Nebo zbytečná parkovací místa.

3 1
možnosti
TN

Zcela v pořádku, cyklisté mohou pohodlně jet většinou ulic v okolí. Kvůli pár cyklistům nezničíme zase dopravu na jedné z hlavních ulic a místním většinu parkovacích míst.

14 11
možnosti
AK

Parkovaci mista, modla dnešní doby. U nás kvůli nim nemáme ani přechod k dětskému hřišti, musela by se dvě parkovaci mista zrušit, a to ODS nedovolí.

Pro člověka, který má auto v garáži a nikomu nepřekáží, je dost frustrující chodit po okolí a vidět jak různí dezoláti parkují na každém volném místě, včetně zákazů. Pokud se tam nedá sloupek, tak ho zaberou. A sloupek musí být kovový, plastový oni odříznou. Dneska jsou auta moc laciná, a tak je má každý mentál. A podobné je to se psy.

7 2
možnosti
JH

J30a36n 37H62o13m42o74l51a

4. 10. 2022 7:25

Jezdil jsem tudy a rozhodně radši volil stezku na botanické. Na Štefánikově to bude sebevražedná stezka za všech okolností. Navíc pro branky jsou cykloste exoti a nejsou na ně zvyklí, tak jsou schopni otevřít dveře u zaparkovaného auta aniž by se podívali a proto stezky podél rušných cest jsou nesmysl. Slouží pak jen jako parkoviště "na blikacky".

7 0
možnosti
PD

kdysi tu byla fotka z nějakého městečka, kde udělali cyklostezku ve vilové zástavbě tak, že každých 30m byl na křížení s boční ulicí konec cyklostezky. cyklista by měl tedy sesednout, kolo převest a zase nasednout. Samozřejmě, že to nikdo nedělá

5 0
možnosti
ZJ

Ten popis odpovídá přibližně polovině cyklostezek v zastavěných oblastech. Speciálně na Botanické vylepšeno o chodce...

5 0
možnosti
PH

P96e50t20r 70H68o74r73a

4. 10. 2022 6:49

Cyklopruh je mnohem lepší než cyklostezka. Píše se to i v článku. Cyklista na cyklostezce musí dávat přednost pokaždé, když křižuje vedlejší silnici. Bohužel v pravidlech neexistuje řešení, jak udělit cyklistům přednost. V praxi se to řeší tak, že před křížením ckylostezka pokaždé skončí. Tím se z cyklisty stane na chvíli oficiálně chodec (samozřejmě musí sesednout z kola) a jako chodec má pak na přechodu přednost.

V Brně je specialita stavět cyklostezky tak, aby byly co nejpomalejší a nejnebezpečnější. Úmyslně zabírají velkou část chodníku, že se po ní pohybují i chodci. Úplnou brněnskou libůstkou jsou pak místa, kde cyklostezka protíná nástupní ostrůvek mhd - cyklostezka jde přímo mezi silnicí a krytým zastávkovým stáním. Prostě jsou cyklostezky v Brně úmyslně budovány tak, aby se po nich dalo bezpečně jezdit rychlostí jen 15 km/hod. K tomu ještě připočítejte ona neustálá zastavování na křížení s vedlejšími ulicemi a vyjde vám, že to jako běžec máte mnohem rychlejší.

Já po kole po městě prakticky nejezdím. A pokud, tak se vyhýbám ulicím s cyklostezkami. Pokud ale někde na silnici vznikne vyznačené místo pro kola (cyklopruh), bude to fajn. To se pak bude moci použít.

7 3
možnosti
TN

Není důvod, aby měl cyklista nějakou extra přednost. Naopak.

4 9
možnosti
JK