- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Tak zrovna před Vyškovem na daném poměrně rovném a kvalitně zrekonstruovaném úseku se dá jet rychle i bezpečně. Zažil jsem i za provozu situace, kdy levý pruh jede 160-170, nevidím v tom problém.
Chyba je spíš v obecně nastavených limitech, které prostě nemohou reflektovat podmínky a možnosti dané konkrétní situace, vozovky, vozidla apod. I v tomto kontextu je mnohem výhodnější rychlost neomezená, dovolující každému jet dle jeho možností a potřeb.
Ale jo, nikoho nezrakvil, za svištění si připlatí, akorát ty papíry v čistírně zamrzí
Rychlost zabíjí. Musíme ji kontrolovat a hříšníky pokutovat. Jinak se bezpečnějších silnic a méně mrtvých na nich nedočkáme. To je obvyklá mantra zastánců přísných silničních regulací. Takzvaný Montanský paradox už ale před 21 lety dokázal, že to není pravda a že někdy je lepší nechat na řidičích, aby sami rozhodli o tom, jakou rychlostí se budou pohybovat.
Neomezená rychlost je bezpečnější než limity, dokázal Montanský paradox
Řidiči jezdí lépe, pokud se pohybují na silnici, která nemá žádný rychlostní limit
Stává se také méně smrtelných nehod. Jakmile se omezení zavede, počet mrtvých prudce stoupá
Fakt, že je neomezená rychlost bezpečnější, potvrdil už před 21 lety takzvaný Montanský paradox
Báčo, Báčo! Je to pořád dokola! Pokud zde platí 130, jezdí se max 130! A to je ten paradox! Škoda, že to v té Montáně neobjevili už ve dvacátých letech minulého století! To by byl objev!
Ono se dá jet v pohodě i rychleji, když na to máte auto. Problémem je, že spousta řidičů nemá odhad a nečte provoz, takže v klidu přejede do levého pruhu a už je malér. V Německu jsou na to zvyklí, u nás ne.
Už jsem jel po dálnici i rychleji, ale vždy když byla úplně prázdná. Holt nejsme v Německu.
Myslíš, že když bude zatáčka (z hlediska sklonu, poloměru) konstruována na rychlost třeba 180 km/h, tak lze autem překonat hranici fyziky a takovou zatáčku projet třeba 220 km/h ?
Docela by mě zajímalo, jak ho našli a to i v jiných případech. Kolikrát na tom videu už dotyčného vůbec není vidět a oni stejně zajedou tak kam jel, šestý smysl.
To mě taky napadlo jak takové auto které jim ujede najdou a přesně se trefí do správného sjezdu. Ale možná to je jen optický klam. Čočka v kameře může obraz opticky oddalovat. Člověk to pak vidí jinak než kamera.
Ta diskuze je fakt výživná.
Je to jednoduché. Sodržujte předpisy a maximální povolenou rychlost a
nebudete mít problém s policií.
Ostatní řidiči zejména pak ti, co nendodržují předpisy se budou muset stajně přizpůsobit i kdyby se ublikali k smrti.
zas ta oblibena kravina dodrzujte predpisy a nemuze se vam nic stat
Takovym bych vzdycky pral flasr aspon desitku aby se probrali.
Jako třeba tady. Po nájezdu okamžitě do levého,zrcátka netřeba. Za to bych bral papíry do čistírny na rok minimálně.
Fabia, Dacia, Thalia porad ty stejny auta, jizda smrti bez odhadu, bez vseho.
Ale v obci jiste pojede 40 a zastavi na kazdym prechodu.
Dobrý pilot! To mi připomnělo jak jsme na Isle of Man jeli za pomalu jedoucím policejním autem a báli se ho předjet, načež nás dojely dvě motorky a na rovince kolem nás proletely minimálně ve 150 a za dvě zatáčky už jsme je ani neslyšeli, natož viděli. A policajti v klidu jeli dal těch svých 40 mil v hodině :D
A proč jste se báli?? Stačil by blinkr a na přehledném úseku předjet... je tam neomezená a policajti jen kontrolují...
“nO A co, jÁ jSEm jeL v NĚmeCkU 200.”
A koho to zajímá...?
Tak si, hoši, zkuste jet v Německu 200 tam, kde mají omezení na 130 nebo ještě lépe 110. Pak tyhle průpovídky vykládejte německým policistům a dejte vědět, jak jste dopadli.
Ale na to jste moc velký srabi, protože to by nebylo za 5-10 jako u nás, že? Dělat ramena na diskuzi je bez rizika...
Nevim kdo tady dela ramena na diskuzi a pise neco o srabech