Matěj Hollan

Matěj Hollan | foto: Anna Vavríková, MAFRA

Hollan už nechce rezidentní parkování jako v Praze, navrhl mírnější formu

  • 30
Hnutí Žít Brno přišlo s novým konceptem rezidentního parkování, který má být pro obyvatele výrazně přívětivější a jednodušší. Místo mnoha zón má být město rozdělené pouze na dvě. Jednou bude úzké historické jádro, druhou zbytek města. A rezidentní zóny by byly vyznačené pouze tam, kde je situace s parkováním problémová.

S návrhem hnutí přišlo po neúspěchu předchozího konceptu, na něž městu neschválilo ministerstvo dopravy dotaci. Žít Brno ho teprve projedná s koaličními partnery i opozicí, chce hledat přesnou podobu a podporu.

„Pokud se nám podaří návrh na radě odsouhlasit, je na Brněnských komunikacích, aby vysoutěžily software a pak by bylo možné zavést rezidentní parkování,“ uvedl Hollan.

V historickém centru by mělo být místo pouze pro auta rezidentů a pro zásobování. V ostatních částech Brna se budou moci lidé s trvalým bydlištěm ve městě pohybovat autem bez omezení po zaplacení ročního poplatku v předpokládané výši v řádu stokorun.

„To by byl poplatek za první auto, za další by se platil zhruba desetinásobek,“ nastínil Hollan. Starší koncept navrhoval, aby rezidenti mohli parkovat pouze ve své městské části a v jiných už by museli platit poměrně vysoké parkovné.

Přibude nové dopravní značení

Nerezidenti, tedy studenti či lidé dojíždějící za prací, by platili parkovné.

„Ovšem pouze v místech, kde je prokazatelně s parkováním pro rezidenty problém, a ne tam, kde nyní problémy nejsou. Typicky se to týká například třídy Kapitána Jaroše, Veveří a okolí či Botanické a okolí, kde lidé po rezidentním parkování dlouhodobě volají,“ řekl Hollan.

V těchto lokalitách by přibylo dopravní značení, které by přikazovalo nerezidentům zaplatit.

„Aby měli motivaci parkovat mimo rezidentní zóny, což bude většina Brna, na připravovaných záchytných parkovištích, v parkovacích domech, nebo aby jezdili veřejnou dopravou,“ vysvětlil náměstek primátora pro dopravu.

Návrh počítá s tím, že pokud by se problém s parkováním pro rezidenty přesunul z vyznačených zón do okolních ulic, vznikly by zóny i tam. Návrh rezidentního parkování se týká pouze aut, nikoliv motocyklů.

,