Čtvrtek 25. února 2021, svátek má Liliana
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Čtvrtek 25. února 2021 Liliana

Diskuse k článku

Brněnský dopravní podnik zavede další expresní linku a ukončí letní výluky

Brněnský dopravní podnik zahájí od září provoz nové expresní autobusové linky E75. Spojí brněnskou Slatinu, průmyslovou zónu Černovická terasa a nádraží v Židenicích. Koncem prázdnin navíc podnik najíždí na klasický přepravní režim, skončí také letní výluky na Cejlu či Husově ulici.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

R67a79d69k49a 29P71l53c32h41o63v60á 1577413834

Zaplaťpánbůh, že konečně skončí prázdninový provoz, protože ten "myslitel", který ho vymyslel, evidentně přes léto městskou hromadnou dopravou nejezdí. Např. logika, že tramvaj č. 5 na Lesnou jezdí ve všední dny v 12ti minutových intervalech, což jsou delší intervaly než o víkendu, mi docela unikla. Jsem si vždy myslela, že ve všední dny jezdí více cestujících. Inu další argument, který ukazuje, že DPMB na cestujících nezáleží. Však oni si počkají, ne? Stejně jim nic jiného nezbývá, protože jiný dopravní podnik tu bohužel není. Vždy mne "dostane" ta hláška v tramvaji, že dopravní podniky děkují svým cestujícím za využívání jejich služeb. Když těm cestujícím bohužel nic jiného nezbývá :(

0/0
30.8.2016 14:15
Foto

B18r26o69n75i71s32l90a88v 59G49a69b77r58y10š 2332409671

Tomu rikam organizace a planovani dopravy :-). Jen me mrzi, ze s vystavbou novych trati se otali, Brno by na tom mohlo byt jeste lip. Ale brzy bude tramvaj u bohunicke nemocnice.

Jinak expresnich linek bych navrhnul jeste vic, jako spojeni nejvzdalenejsich casti s centrem.

+2/0
24.8.2016 20:54
Foto

P68a55v44e67l 15B27o19u57c82n56í77k 4962131753595

Okružní a expresní linky jsou v Brně třeba jako sůl. Dosavadní paprskovité vedení linek veřejné dopravy do centra, aby zde cestující přestoupili a opět se rozjeli na všechny strany se ukazuje jako překonané. Je třeba okružních linek a většího počtu menších přestupních uzlů. Koncentrace do centrálního, dlouhodbě přetíženého uzlu u Hlavního nádraží, se ukazuje jako překonané. Řešení dobré pro menší města a noční brněnské rozjezdy je při hustotě brněnské dopravy neefektivní.

A perlička na závěr: v připomínkách k Plánu mobility, kam se má dále ubírat doprava v Brně, politická strana / hnutí Bystrčáci připomínkovala, že Bystrc je daleko od Brna a navrhovali "expresní" šalinu, která by při cestě do města předjížděla pomalejší, zastávkové, šaliny ... Více na: http://www.mobilitabrno.cz/novinky/19-vyporadani-pripominek-ke-konceptu-navrhove-casti

+1/−2
24.8.2016 14:21
Foto

J80i26ř60í 14K85o74c38u59r98e21k 6245144615668

Děkujeme, vymyslel jste linky 25, 26, 30, 44, 84 a 53. Chtělo by to ještě sinici od Hřbitova do Komárova, aby jižní okružní linky měly kudy jezdit.

+3/0
24.8.2016 14:36
Foto

K35a22r82e79l 14N79ě44m79e42c 2663884946558

Dívám-li se na mapu Brna, navrhuji tohle (snad někdy v budoucnu):

odbočku šaliny v Pisárkách směrem do Kohoutovis, dále Žebětín a Bystrc, kde se potká s aktuální bystrckou trasou. Zde vybudovat novou vozovnu.

Rychlá MHD je základ a segregovaná tramvaj tomu jenom pomůže.

+1/−2
24.8.2016 17:18
Foto

P71a86v12e84l 20M19o78r46a85v29e78c 3112429422618

Šalina nedokáže vyjet kopec z Pisárek do Kohoutovic. A teprve ne kopec z Kohoutovic k Hitlerově dálnici.

+1/−1
24.8.2016 21:09
Foto

R86o11m47a74n 77B50a89r87o12š 4573137723

A navrhli taky, jak se budou ty šaliny předjíždět? Všimli si Bystrčáci, že šaliny jezdí po kolejích? (ok přiznám se, nechce se mi číst ten článek, třeba to tam je)

+1/0
24.8.2016 17:42
Foto

B77r95o16n51i34s48l88a19v 79G96a77b81r51y73š 2642869471

Obavam se, ze kdyby na to prisli, dali by jako nahradni reseni trolejbusy. :-D

0/0
24.8.2016 20:56
Foto

P15a39v23e90l 41M32o38r92a21v97e49c 3302619622958

Okružní linky už máme, viz. odpověď J.Kocurka. Která vám chybí?

Přestupních uzlů máme řadu, a přestupních stanic ještě více. Nevím, proč se fixujete na hlavák (protože chcete odsunout vlak do míst kde mají jistí politici pozemky?)

Předjíždějící tramvaj: víte, kolik by takové řešení stálo? Vybudovat "nádražíčka" na předjíždění tramvají? A o kolik by se zesložitilo zabezpečení tratí? (když třeba expres šalina má zpoždění, kdy může vyjet pomalá šalina a kdy musí čekat? kdo má přednost?)

0/0
24.8.2016 21:14
Foto

J11i38ř80í 68B13i76l15í45k 4545942552574

Mnohem inteligentnější by byl ze židenic vlak (on stejně jezdí) a linka jen ze Slatiny -> Čer. terasu

Možná kdyby ty nápady měly alespoň trochu koncecpci, tak to není tak špatné :(

0/0
24.8.2016 12:34
Foto

P86e56t42r54a 22N95o75v14á17k82o20v24á 7988146224528

Akorát ten vlak se tam dostane na jednu zastávku, zatímco autobus to prokrouží všemi uličkami, a lidi, obzvlášť v zimě, nemusí chodit tak daleko.

+2/0
24.8.2016 13:29
Foto

J79i84ř41í 74K61o32c86u95r26e77k 6405144605268

Ten vlak zastaví ve Slatině a průmyslová zóna je z velké částí přes koleje a za plotem. Musí se chodit naokolo, což značně prodlužuje cestu.

+1/0
24.8.2016 14:39
Foto

P26a24v37e24l 54M81o96r97a44v17e19c 3812219692628

Blbý je, že nádraží v Židenicích i ve Slatině je daleko od ostatního (přestupu z jiných MHD, daleko od firem v Černov.terasách).

Navíc, pokud vím takový vlak už jezdí. Jde o doplnění možných cest..

0/−1
24.8.2016 21:16

Dvaadvacet znaků, že s tímhle mužem vás místo pohádky čeká jen utrpení

Premium Některé ženy jako by se zhlédly v popelce. Věří, že oříšky přinášejí prince. Jenže nakonec jsou z nich spíš veverky –...

Inflace požírá uložené peníze. Kam s nimi, aby jich zmizelo co nejméně?

Premium Naspořili jste 200 000 korun, uložili je na účet, těšili se na úroky a po roce zjistili, že jste zbohatli o celých 340...

Biolog Zrzavý: Covid se postará, abychom umírali i na něco jiného než rakovinu

Premium Podle amerického psychologa a genetika Roberta Plomina mají zděděné geny daleko větší význam při utváření naší...