Na nádraží se nedalo celý rok zajíždět od jihu kvůli modernizaci sdělovacího a zabezpečovacího zařízení, rekonstrukci kolejiště a také kvůli opravě mostů přes Křídlovickou a Hybešovu ulici. Velkou opravou prošla i střední část nádražní budovy s odjezdovou halou.
Odjezdová hala je po rekonstrukci výrazně světlejší a čistší a jsou v ní pokladny Českých drah. Odstraněny byly různé stavební přístavky.
Pohyb lidí po hale a do podchodů je už volný. Cestujícím je však zatím k dispozici pouze maličká čekárna a na první pohled je zřejmé, že je ještě potřeba řadu věcí dodělat za provozu.
Podle informací České tiskové kanceláře v neděli dopoledne vlaky jezdily přes nově otevřené nádraží včas, výjimečně některé nabíraly podle infotabulí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) minutová zpoždění.
„Díky provozu hlavního nádraží už nejezdí žádné vlaky na dolní nádraží, pouze ve všední den na něj v dopravní špice pojedou jednotky vybraných vlaků,“ řekla mluvčí SŽDC Kateřina Šubová. Důvodem je nedostatečná kapacita nádraží, jež nedokáže odbavit všechny spoje.
Po rekonstrukci se změnilo číslování kolejí. Už nejsou číslované od jedničky od výpravní budovy. „Jsou přečíslované jako ve většině stanic, stejně tak je nastavený software. Číslem 1 a 2 jsou označené průběžné koleje. Věříme, že se s tím cestující brzy sžijí,“ doplnila za SŽDC Radka Pistoriusová. U prvního nástupiště je tak kolej třetí, u čtvrtého nástupiště už není šestá, ale osmá.
Aktuálně se pracuje na rekonstrukci levé části budovy, kde bylo ČD centrum či čekárna ČD Lounge a kdysi také restaurace.
Nedělní novinkou je v Brně také změna dopravce na rychlíkové lince z Brna do Bohumína, kterou převzal od Českých drah RegioJet. Jeden z jeho zaměstnanců rozdával v neděli za hlavními vstupními dveřmi odjezdové haly cestujícím informační letáky. Nově také jezdí přímé vlaky z Brna do Židlochovic po obnovené trati, po níž jel vlak naposledy před 41 lety.