Čtvrtek 2. dubna 2020, svátek má Erika
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Čtvrtek 2. dubna 2020 Erika

Diskuse k článku

Roční čekání skončilo. Lidé i vlaky opět mohou na brněnské hlavní nádraží

Na brněnské hlavní nádraží se v neděli po roční výluce vrátili cestující i všechny vlaky. Provoz dopoledne fungoval bez problémů, byť k dispozici je pouze malá čekárna a je zjevné, že na nádraží je nutné ještě řadu věcí dokončit za provozu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D78a13v57i89d 35Š87a39f87r43á31n51e93k 5737714717763

Zatáčka na Vídeň opět zprovozněna

0/−4
16.12.2019 6:11

B56r28o43n33i92s79l89a49v 88G34a49b60r60y49š 2272919971

Na železnici jsou oblouky ;-). A ten největší je před Břeclaví ;-).

+1/0
16.12.2019 8:39

V16l41a46d63i34m61í44r 87M11a19l81ý 7263763490776

Na silnici jsou taky oblouky.

0/0
16.12.2019 17:36

B34r10o17n19i92s91l88a63v 68G64a85b36r77y48š 2262399521

Ano, já vím. :-)

0/0
16.12.2019 17:38

V87l42a35d17i51m23í21r 40M42a24l20ý 7633233100206

Navíc v přinejmenším v případě dálnice nejde o prostý oblouk, ale o mimoúrovňovou křižovatku.

0/0
16.12.2019 17:44

J98a48n 53F50o56j34t12ů 3441463755604

Šafránku, když někdo kdysi před lety mluvil o Brně jako o zatáčce před Vídní, docela se mi to líbilo. Když to opakujete i po letech, je to až trapné. Jako prvňáčci jsme si při takových opakováních říkali: "Opakovaný vtip není vtipem, ale blbostí". Je tomu už více než 60 let, kdy jsem byl prvňáčkem, ale stále si to pamatuji. Možná si to uvědomíte i Vy.

+2/0
17.12.2019 21:41

T36o55m23a28s 58N57o31v49a89c68e96k 7641222696742

Dávno mohlo být moderní, hezké nádraží na místě Dolního. Nebýt různých aktivistických a Zelených škůdců a na ně navázaných skupinek. Vždy když jedu do Vídně, tak jim to nádraží závidím. A mnohem dál od "centra" než to Brněnské "dolní". Hlavně že jeden z hlavních škůdců poté, co totálně vyhořel ve volbách, se vymlouvá na rodinu, že Andere.Rv

+5/−3
16.12.2019 1:14

V94á81c37l75a63v 57N65o46v82o37t90n90ý 2364178503

Ano, to současné nádraží, které stojí tam kde by stát mělo, mohlo být už dávno krásné a moderní. Roční experiment s dolním to docela jasně ukázal, že přesouvat ho někam jinam je nesmysl.

+4/−4
16.12.2019 6:46

P65e74t80r 94K10o92v81á83ř 4924694720534

Krasne staré nádraží bohužel nedostacuje kapacitně a vzhledem k tomu že jaksi nejde zrušit ulici dornych a zbourat staré Tesco tak se tam prostě nové nádraží nevejde a to že nenavazuji vlaky není z neschopnosti dopravců ale z kapacitních důvodu nádraží ono 4+2 koleje je trošku málo... No hlavně že je nádraží v centru to je výhra

+2/−3
16.12.2019 8:22

M12a54r85t78i78n 55V73e96r36n80e87r 3196239531280

Staré Tesco se bude bourat v dohledné době. Kolejí je na roli už dnes 6+4 a přidat další není nemožné. Dolní nádraží nemá a nikdy nebude mít takovou vazbu na MHD, jako má současné Hlavní, zato na něm nelze oddělit osobní dopravu od nákladní, a pro nákladku se tím omezí kapacita. Jo, nutnost a samé výhody...

+4/−1
16.12.2019 9:10

T31o36m32a49s 79N82o25v86a11c64e29k 7861892126222

Kam ty další koleje nacpete? Zabetonujete další kus okolo a zbouráte nové budovy? Nákladní doprava není tak velký problém, jak se snaží zájmová skupinka napojená na Zelené aktivisty prezentovat. Vazba na MHD je řešitelná, navíc není v dnešní době absolutně nutné, aby většina linek křižovala přes nádraží, naopak to způsobuje zbytečné zdržení velké části cestujících, která na nádraží nejede, ale závleky to zbytečně zdržují.

0/−1
16.12.2019 16:52

V63l31a60d12i79m67í13r 80M27a93l98ý 7363613550606

Ta "vazba na MHD" snadno dopadne tak, jak to teď bylo na Dolní nádraží: jedna autobusová linka od viaduktu na Hlaváku po 10 minutách. Stačí, aby vznikl nějaký malý spor o koncepci změn MHD a řešení se odsune na dobu neurčitou, tohle se umí dobře.

+1/0
16.12.2019 17:42

T36o76m77a65s 59N43o22v85a57c65e10k 7891652906882

Tesco se bourat bude, ale ne pro nádraží, ale pro developerské účely.

0/0
16.12.2019 16:52

V53l60a42d14i29m85í39r 55M49a47l14ý 7423323230276

A to je právě chyba.

+2/0
16.12.2019 17:38

J37a64n 60K34o86h62o37u55t 3883361166645

Nejsou tam 4 průjezdní *koleje*, ale 4 *nástupiště* . Nerozeznat koleje od nástupišť a tvářit se odborníkem na průjezdnost nádraží.

A kolik je na Dolním nákladním (ano, jde stále o nákladní nádraží) *pouze osobních* kolejí, kudy nikdy nepojede nákladní vlak?

Uznávám, že v době parních lokomotiv je nádraží v centru strašné. Což, ono už není 1910, ale 2010 a parních lokomotiv tudy projede co na prstech spočítá?

+1/−1
16.12.2019 10:18

T60o22m23a75s 24N37o65v61a93c16e75k 7261152856392

Dolní fungovalo naprosto bez problémů. U Tesca je nádraží nesmysl, není kapacita, muselo by se složitě narovnávat atd. Že hipsteři z kavárniček v centru holt musí vyjít o 10 minut dříve na vlak není důvod, že by muselo být nádraží takto v centru (kam většina lidí stejně nejede). V provizoru na Dolní busem cca 4-5 minut. Naprosto ok. V provizoriu...

+3/−4
16.12.2019 16:50
Foto

H73a33n37a 30M93a58j91e15r74o13v13á 8636424645343

Tak nám skončila roční bojová hra "Najdi si své nádraží":-)

+3/0
15.12.2019 22:30

O35n49d67ř72e26j 78H35o20l48u80b 1379167518206

To číslování je naprostá tragedie. Chápu, že to tak vyhovuje železničářům, chápu, že je pro ně užitečné, když nějaká 7. kolej ani neexistuje. Ale je to naprosto matoucí pro cestující. Už mi tu chyběl jenom oblíbený argument, že to nařizuje EU.

V normálních zemích se nepoužívá systém nástupiště + kolej, ale jenom jedno číslo. A je pak jedno, jestli tomu říkají nástupiště, nebo kolej, nebo třeba xyz. A čísla jsou pokud možno popořadě. Pak není problém najít správnou kolej ani pro toho, kdo nerozumí tomu, co je to nástupiště a co kolej. Jenom u nás to musí být zase nějak jinak, aby to náhodou nebylo jednoduché a bylo vidět, jak je potřeba mít co nejvzdělanější odpborníky, kteří tomu budou rozumět.

+4/−1
15.12.2019 18:24

P59a73v94e22l 38R10e35z93n76i24c59e85k 3195194214812

naprosto souhlasim.. a pritom staci, aby se odbornici podivali na Hbf ve Vidni, jak se ma delat nadrazi v centru...

+2/0
15.12.2019 23:21

T71o40m36a54s 47N12o10v35a60c29e35k 7521982236522

Vídeňské nádraží je super, ale v centru není ani omylem ;-)

0/0
16.12.2019 1:15

P47e42t41r 79Ř89i73h63á16k 9694566207898

rekneme v sirsim centru :) , ale zase tam maji napojeni na vsemoznou hromadnou dopravu takze z haupt jste u stephansdomu za 5 minut metrem :)

0/0
16.12.2019 8:36

T81o63m16a66s 53N47o17v53a82c67e48k 7201332236752

Tak pak ovšem Dolní je taky v širším centru Brna ;-) Napojení na MHD je asi takové, že na metro (které v Brně nikdy nebude) je to minimálně 4-5 minut chůze, čili zhruba doba, kdy jsem z Dolního (v provizorním stavu) autobusem na hlavním nádraží. Já jen, že aktivistická mantra "nádraží musí být na Svoboďáku" opravdu je nesmysl.

+1/0
16.12.2019 16:54

P86e85t10r 21Ř50i39h80á27k 9154296457578

tak to souhlasim, je proste potreba ten obrovsky prostor projit, a dojit do metra, ktere je hned pod nadrazim, jen je potreba se tam pres ten obrovsky prostor dostat. tak kdyby melo, z na to metro odsunute nove nadrazi stejne moznosti spojeni jaok haupt (krome metra) tak myslim neni o cem. spise se bojim, ze to zase vymysli nejak "pocesku" s jednou linkou saliny.

0/0
16.12.2019 19:22

M74a12r82t25i64n 64V48e93r67n16e80r 3276979261550

Ale má funkční napojení na MHD a neblokuje nákladní dopravu.

+3/0
16.12.2019 9:11

P14e37t18r 28K13o13n87í62č93e28k 8274392715765

Co je to za nesmysl? Cestující se řídí číslem nástupiště a tabulemi. U nástupiště jsou dve koleje. Nikdo nevyleze ven, aby pocital koleje, když pak jde podchodem.

+1/0
16.12.2019 6:43

L43u69m19í78r 44M34e38n27š12í98k 7259656167932

Na lichou stranu od průběžné linie liché koleje 1, 3, 5, 7, 9, na sudou stranu od stejného rozhraní sudá čísla kolejí 2, 4, 6, 8. Provozní standard odjakživa. Akorát pro cestující veřejnost byly dosud koleje číslovány od nádražní budovy postupně. Značení pro provoz i pro veřejnost je sjednoceno.

+1/0
16.12.2019 11:23

M68a86r83t65i46n 11S72t98e12h26l57í93k 5799828647852

Jezdim tu uz asi 20 let denne. Nejosklivejsi nadrazi v republice.

0/−16
15.12.2019 17:00

B91r87o15n33i57s37l46a92v 68G97a52b14r21y52š 2212189431

Není, Zlín střed je daleko horší.

+4/0
15.12.2019 17:40

K10a78m38i81l 26N66o72v73o27t22n24y 4976605682520

To ale neni fer. Zlin stred totiz neni nadrazi, ale zastavka saliny.

+2/0
15.12.2019 22:32

B35r23o93n91i17s77l57a74v 28G85a22b41r88y29š 2862929811

Tam ale žádné šaliny nejezdí. Jen trolejbusy. :-)

+2/0
16.12.2019 8:37

T56o25m50á11š 48T28a29t24í86č20e42k 5380842340258

Není pravda. Když 20 let, tedy znáš krásné místo U Medvídka i výbornou restauraci. Nejspíše je tvůj negativní úsudek ovlivněn Myšinou, ale do té znalý Brňák vleze jen vyjímečně.

+1/0
15.12.2019 20:38

T72o39m20a29s 44N43o60v67a81c92e25k 7491362466842

Osobně nechápu ty mínusy uražených ješitných Brňáků. Vždy ́t je to pravda a to jsem místní. Snad jen Bratislava je ještě hnusnější, ale to už je sousední stát ;-)

+1/0
16.12.2019 1:16

P80e44t65r 98S56e59v29e33r15a 2980163804736

Co takova nadrazi v severnich Cechach? Tedy ta, ktera vznikla v 50. letech? Most napriklad?

0/0
18.12.2019 3:35

T48o72m50á12š 23T82a30t68í84č53e42k 5240742320348

Hm, tak mně Idos nabídl na zítřek jen dva spoje do Ostravy: 11:18 přes Nezamyslice, příjezd 14:00, pak až 19:18 přes Olomouc, příjezd 22:44. Noční cestování přes Břeclav neberu. Pěkná votrava. :-P

+1/−1
15.12.2019 16:18
Foto

B61o22h81u44m43i51l 54M43i80c35h14a91l 3665394145481

Tak tam máte něco špatně nastaveno, normálně to ukazuje Brno hl.n. - Ostrava hl.n. v hodinovém taktu RegioJet 7:02, 8:02,...

+3/−1
15.12.2019 19:45

T70o93m87á26š 79T78a42t28í66č61e41k 5470302890768

Mám to nastavené správně. Služby exportéra au-pairek nejsou určeny pro mě.

0/−6
15.12.2019 20:32

P32a97v17e51l 70R65e63z35n40i66c46e45k 3195554524262

to je ovsem Vas problem...

+3/−1
15.12.2019 23:23

T30o23m58a53s 96N94o52v91a42c54e30k 7121942316642

R^

+1/0
16.12.2019 1:17

T66o58m37a96s 50N95o73v49a22c40e36k 7501802696332

tak si nestěžuj, že můžeš jezdit levněji a pohodlněji než šrotem ČD, který na R8 dosud kraloval. A ještě ješitné a uražené ČD odmítli dělat přípoje k RJ, aby tak přišly o všechny cestující, kteří by jinak přesedali na jejich vlaky.

+2/−2
16.12.2019 1:17

Premium

KOMENTÁŘ: Po dvou měsících přijde rozvrat. Nečekejme na pomoc, konejme!

Karanténní prázdniny může ekonomika státu vydržet měsíc. Po dvouměsíčním výpadku už hrozí naprostý rozvrat výroby,...

Premium

Španělská nepoučitelnost. Proč zde koronavirus řádí jako v Itálii nebo Číně

Dlouhé týdny Španělé sledovali, co se děje v Číně, Íránu a Itálii. Ale nepoučili se. Laxní politici opakují stejné...

Premium

Storno přijde draho, Češi nechají cestovkám desetitisíce za ­propadlé zájezdy

Přijít o desítky tisíc za neuskutečněné zájezdy je problém, se kterým se potýká řada českých klientů cestovních...

Najdete na iDNES.cz