Půl milionu lidí nemá nový řidičák. Nejvíce opozdilců je v Praze

  16:33aktualizováno  16:33
Zhruba půl milionu řidičů si zatím nevyměnilo starý řidičský průkaz za nový, který bude platit i po novém roce. Upozorňuje na to ministerstvo dopravy. Podle něj zbývalo ke konci července vyměnit 521 tisíc dokladů vydaných do 30. dubna 2004.

Řidičský průkaz vydaný od 1. ledna 2001 do 30. dubna 2004 si lidé musí vyměnit do konce roku 2013. | foto: www.vymentesiridicak.cz

Podle tiskového mluvčího ministerstva dopravy Martina Nováka lidé v poslední době mění přibližně 40 tisíc průkazů měsíčně.V Pardubicích se na řidičák čeká i tři hodiny a lidé si na čekání ve frontě berou dovolenou (více zde).

"Pokud bychom pokračovali tímto tempem, tak hrozí, že na začátku roku 2014 bude přibližně 300 tisíc řidičů, kteří nemohou usednout za volant," prohlásil mluvčí.

Varoval, že lidem bez platného řidičáku hrozí bloková pokuta do dvou tisíc korun, ve správním řízení pak od 1 500 do 2 500 korun. "Kdo vlastní evropský typ průkazu v rozměrech běžné platební karty, může být v klidu. Nové průkazy vydrží 10 let, pak je třeba zažádat o výměnu," poznamenal Novák.

Nejvíce řidičů, kteří si zatím pro nový průkaz na úřad nepřišli, je v Praze, a to přes 70 tisíc. V Brně chybí vyměnit asi 23 tisíc dokladů, v Ostravě pak přibližně 15 tisíc. "Kdo se rozhodl, že již řídit nebude, ať už z věkových, zdravotních, či jiných důvodů, je povinen vrátit průkaz na příslušném obecním úřadu a řidičského oprávnění se vzdát," dodal mluvčí.

Výměna řidičského průkazu je zdarma, úřady ji provedou do 20 dnů od podání žádosti. Mluvčí také upozornil, že opozdilci, kteří budou žádat až po 1. lednu 2014, budou muset uhradit poplatek 50 korun. Pokud by někdo potřeboval průkaz rychleji, úředníci mu za 500 korun dokument vystaví do pěti dnů.

Autoři: ,

Nejčtenější

Stop motorizovanému násilí. Němečtí politici a aktivisté brojí proti SUV

Koncept mamutího SUV čínské značky Hongqi představený na autosalonu ve...

Autosalon ve Frankfurtu má už několik sezon smůlu, v roce 2015 v jeho průběhu odstartovala Dieselgate, před dvěma roky...

Prodeje elektroaut se samy nerozběhnou. Čeká se na dotace a velký průšvih

Závod elektromobilů Wave 2017

Tažení proti dieselům a směrem k elektromobilitě v rámci boje za snižování oxidu uhličitého má viditelný dopad –...

Bláznivý bio designér Colani zemřel, tvůrci sci-fi kamionů bylo 91 let

Luigi Colani

Setkat se s mužem s mohutným knírem v bílém roláku byl vždy zážitek. Hřímavě mluvil tak, že se mu nedalo odporovat....

Blesk z Itálie je nejrychlejší lambo všech dob, místo turba má kondenzátory

Lamborghini Sián FKP37

Automobilka Lamborghini si jde v mnohém vlastní cestou. Důkazem toho je i nová limitovaná edice vozu Sián. Za dva...

ANALÝZA: Konec her, elektromobily je třeba začít prodávat

Elektrická platforma pro velké výkonné automobily je společným dílem firem...

Autosalon ve Frankfurtu má jednoznačné hlavní téma: elektromobilita. Kdo dokáže svou techniku efektivně vyrobit a také...

Další z rubriky

Zvýšil bych maximální rychlost na nových dálnicích, říká český mistr rallye

Automobilový závodník Jan Kopecký v diskusním pořadu Rozstřel.

Tovární jezdec Škody Motorsport Jan Kopecký je jedním z nejlepších českých automobilových závodníků současnosti. „Čeští...

Čína ve Frankfurtu: hypersport Rudá vlajka z Mnichova a převodovka z Rakouska

Čínské automobilky na autosalonu ve Frankfurtu

I tentokrát dorazily na frankfurtský autosalon auta z Číny. Už dávno to nejsou jen neuměle postavené herky pro pobavení...

Bugatti nechce pokořit 500 km/h. Svůj (ne)rekord zajelo v hustším vzduchu

Rychlostní rekord Bugatti Chiron

Světem supersportovních automobilů hýbe nový rychlostní rekord Bugatti. Slavná značka se pochlubila, že s modelem...

S ročním leasingem je konec, místo toho se auta půjčují za dvojnásobek

Ilustrační snímek

Loni touto dobou byly pro mnoho leasingových společností noční můrou krátkodobé smlouvy na jeden až dva roky. Odstavná...

Najdete na iDNES.cz