Změna podle vedení města umožní plynulejší a bezpečnější provoz. Motocyklisté a jezdci na skútrech často využívají pruhy k předjíždění kolon, kdy se řadí zpět do jízdních pruhů mezi auta. Tyto manévry, které jsou často nebezpečné, nové opatření omezí, čímž se podle Hřiba sníží riziko nehod. „Předpoklad je, že MHD to zpomalovat nebude, protože motorky nejezdí nijak zvlášť pomalu,“ dodal náměstek.
Pro autobusy MHD je v Praze vyhrazeno 66 kilometrů jízdních pruhů, které využívají rovněž policisté, strážníci, záchranáři nebo taxikáři a na některých místech jsou určeny také cyklistům.
Loni přibylo v Praze 4,4 kilometru vyhrazených jízdních pruhů, jejich délka se tak prodloužila na 66 kilometrů. Pruhy chce město rozšiřovat i do budoucna, prověřuje mimo jiné možnost jejich zřízení v Českobrodské ulici mezi zastávkami Blatov a Na Vaňhově, v Horoměřické ulici v celém stoupání z Šáreckého údolí k zastávce Bořislavka a v Náchodské ulici od hranice Prahy po okraj zástavby Horních Počernic.