Diskuze
Vodík je budoucnost dopravy, reálně sníží emise. Potřebuje však investice
Děkujeme za pochopení.
P73e97t53r 50H98a27r68i23p76r13a89s94a89d 27H78a22j28i95č
Tak já nevím. Tadu se píše, jak Daimler-Benz, tedy Mercedes uzavřel s Volvem smlouvu o spolupráci. To je ale informace dost stará. Nutno dodat, že tato spolupráce pokračuje jen v oblasti tahačů - trucků, kde to dává ekonomický smysl. Osobní vozy asi spíše ne.http://www.hybrid.cz/auta-na-vodik-jsou-nesmysl-vyvoj-ukoncuje-uz-i-daimler
J57i97r43k19a 23S94t40r24a38k51a
Co tam v tý redakci kouříte za matroš? Nebo článek dodalo oddělení z Bohnic? To jsou slušný bláboly!
P65e48t16r 69N98e47h97a96s45i57l
Nechápu proč spousta komentářů hází vinu na nějaké ekology.
Žádný ekology vodík neprosazuje!
Stačí se podívat kdo je pod tímhle blábolem podepsaný. Dvořák.
Co jiného čekat od člověka který ani neví že v ČR už několik polníček na vodík je, sice nevím jestli veřejné, ale to je vcelku jedno.
Že Mirai 1. generace je 10 let staré auto! A to prej doveze Toyota do ČR!
Fakt je Dvořák normální?
Rozum nechal kde?
Vodík podporují pouze někteří výrobci benzínu jako náhradu za paliva aby lidi byli nuceni znovu jezdit na čerpací stanice.
Každý ví že Daimler už dávno dál ruce od vodíku pryč.
Na rozdíl od Dvořáka už dávno pochopili, teď, dnes je vodík nepoužitelný.
Počkat ono není 1. dubna? To redakce nemá už co by otiskly? Koukám že z pod rukou Dvořáka se z idnesu stává stejná žumpa jako "autoforum".
P83e95t58r 30H33a10r97i83p20r64a11s64a83d 58H19a83j88i27č
Pan dvořák tyhle moderní technologie nemiluje. Co vím, tak jeho doménou jsou velké terénní vozy - Hummer, Land Rower Defender a podobné polovovojenské speciály. Ekologie je mu cizí. Na spotřebu a emise hledí jen v případě, že to ospravedlňuje používání takových tanků.
O38n96d29ř94e51j 29S81e76k70e41r70a
Veškeré peníze firem, které by byly tuhle katarzi schopny ufinancovat, sežraly náklady na vývoj autíček na baterky, takže budoucnost je v ropných produktech.
M12i28r68o20s44l65a18v 27S65u50c31h59y
Co kdyby nesčetné "moudré hlavy" nechaly lidi, ať si sami vyberou, co má pro ně perspektivu? Vždyť dnešní člověk také nesvítí petrolejkou, a to bez dotací, subvencí zákazů a kvót.
Z44d46e42n23ě86k 47P79a97v38l83i61š
Autoři právě vymysleli perpetuum mobile, v době kdy na burze v posledních několika letech šla cena elektřiny o desítky % nahoru, tak podle nich náklady na výrobu vodíku elektrolýzou vody v posledních pěti letech klesly o 40 procent. Anebo ve škole nedávali pozor.
E56m64i11l 16N11o51v33á36k
Náklady na výrobu vodíku nespočívají zdaleka jen v ceně elektřiny na vstupu. Navíc pokud výrobna využívá vlastní zdroj elektřiny, cena elektřiny na burze náklady nijak neovlivňuje.
V51í49t 21O97ž46a24n48a
Vodík nemá budoucnost, v osobní dopravě zcela určitě.
H74o28n79z98a 90T87a74r
Vodíkem plněná Vysokotlaká nádrž kde je vyšší pracovní tlak nez u LPG,.CNG představuje bezpečnostní riziko
Vodík neni vidět - citit ( pokud není aromatizovaný )
Za denního světla není vodíkový plamen téměř viditelný.
Vodík tvoří spolu se vzduchem hořlavou a výbušnou směs v širokém rozsahu koncentrací (4 - 75 % objemu pro hořlavou směs a 19 - 59 % objemu pro výbušnou směs).
Při rychlé expanzi může dojít k samovznícení.
Vodík má velmi nízkou zápalnou energii, již velmi malý elektrostatický náboj (0,02 J) může iniciovat vzplanutí paliva.
Velmi nízká hustota plynu napomáhá rychlému rozptylu do okolí a tedy k rychlému snížení koncentrace pod zápalnou mez.
Nebyly zjištěny toxické účinky na člověka, při hoření nevznikají toxické zplodiny.
https://www.hytep.cz/cs/vodik/informace-o-vodiku/bezpecnost/482-bezpecnost
M69i59r15e85k 67G88a32j61e71r
"Pokud bude v nejbližších desetiletích značná část ekonomiky založena na čistém vodíku produkovaném bez emisí, umožní to dle studie omezit světovou emisi skleníkových plynů až o 34 procent." Jenže ten předpoklad o čistém vodíku není splněn a je otázka, jestli vůbec bude v blízké budoucnosti splněn. V současné době, kdy se vodík vyrábí převážně z fosilních paliv, naopak jeho používání zvyšuje emise skleníkových plynů. A nakonec bude nutné porovnávat emise aut na vodík s emisemi aut na elektřinu a to v celém výrobním a provozním řetězci a nikoliv s auty na naftu.
G24e27o65r22g 55K43o58m16b74e41r23e79c
tech porovnani uz probehlo nekolik, daji se najit na internetu.
M32i47c95h97a48l 72H61u27š38á92k
Ano, vodik je budoucnost. Vodik navazany na uhlik by bylo treba dodat. Protoze vyrabet vodik elektrolyzou vody je energeticka ptakovina - ekonomicke je vyrabet vodik rozkladem vody uhlikem. A to uz je lepsi vyrobit metan = CNG.
T73o80m93á50š 11Z25e83m44á14n89e76k
No jo, když těm ekologům chemie moc neříká. Oni vidí soláry a větrníky vyrábějící vodík, což by dejme tomu šlo, ale už nevidí náklady na skladování a potíže s manipulací a také náklady na udržitelnost. Když se to všechno sečte, zjistí, že celý okruh má zápornou ekonomickou bilanci a je potřeba dotovat.
H33o59n74z94a 59T36a66r
Jednou rořšíří mix pohonů / paliv zatím
Podle Chemical Economics Handbook v celosvětové produkci vodíku v současné době dominuje výroba z fosilních paliv, konkrétně 48 % vodíku se vyrábí ze zemního plynu, 30 % z ropy, 18 % z uhlí a jen poslední čtyři procenta elektrolýzou. Více na: https://vtm.zive.cz/clanky/auta-na-vodik-nejsou-tak-ekologicka-jak-by-se-mohlo-zdat-vyber-je-dost-omezeny/sc-870-a-201667/default.aspx
Bývalý technický ředitel Jaguar Land Rover: „Vodíková auta jsou totální nesmysl“
Šéf výzkumu Porsche: veříme v menší a lehčí baterie; vodík je hloupost
https://www.hybrid.cz/sef-vyzkumu-porsche-my-verime-v-mensi-lehci-baterie-vodik-je-hloupost
Vodíkový Hyundai Nexo je ekonomický nesmysl, který čistí vzduch
https://www.zive.cz/vysledky-vyhledavani/sc-236/?q=vod%C3%ADk%20
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě
Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...
Čína udává v autoprůmyslu směr, pekingskému salonu vládnou elektromobily
Elektromobily a digitální konektivita jsou hlavním tématem největšího čínského autosalonu, který...
Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování
Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...
Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí
V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...
Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu
Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!