Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Trenér Slavie při řízení rozebírá herní taktiku

Trenér a někdejší fotbalista pražské Slavie Karel Jarolím jezdí automobily německých značek. Nedávno přešel od VW k Opelu.

Karel Jarolím nyní jezdí v Opelu Vectra | foto: Dan MaternaMF DNES

Pro ligového fotbalistu je automobil samozřejmostí. Nebylo tomu tak vždycky.

"Když jsem začínal ve Slavii, jezdil jsem na tréninky z Jižního Města do Edenu autobusem číslo 213. Byla jiná doba,“ vzpomíná Karel Jarolím na druhou polovinu 70. let minulého století, kdy se rozjížděla jeho úspěšná fotbalová kariéra.

"První vlastní auto jsem si pořídil, až když jsem se do Slavie vrátil po vojně v Dukle. Pomohly mi k němu nějaké peníze z pojistky za zranění, jinak bych čekal déle. Byl to Fiat 127. Později jsem si koupil i druhého fiata.“

V současnosti má trenér Slavie krátce služební Opel Vectra 1.8. Předtím jezdil několik let ve Volkswagenu Passat. "Jízdní vlastnosti těch dvou automobilů jsou hodně podobné,“ tvrdí.

Hrával jste a později trénoval ve Francii. Za tu dobu jste absolvoval hodně cest domů a zpět. Máte rád dlouhé trasy?
Nevadí mi. Při jízdě relaxuju, mám možnost o spoustě věcí přemýšlet, nepovažuju to za ztracený čas. Jízdy v autě využívám třeba i k tomu, abych přemýšlel o taktice na nejbližší utkání. Občas se mi na delší cestě i něco dobrého v hlavě narodí.

Jezdíte rád rychle, nebo jste spíš opatrnější řidič?
V autě se silným motorem vám ani nepřijde, že uháníte nějak rychle. Jel jsem s mercedesem ve Francii asi 220 kilometrů v hodině. Ale to je maximum, rychleji už jezdit nemusím.

Už jste protáhl současného opela?
Tachometr má do 260 km/h, je to poměrně živé auto, ale ještě jsem neměl možnost třeba na německé dálnici vyzkoušet, co dovede.

Měl jste někdy velký karambol?
Jednou mi do cesty skočila srnka - to bylo šílené! Ten výraz v jejích očích, když se na poslední chvíli podívala, si budu pamatovat do smrti. Moc nepříjemné. Letěla přes předek, přes střechu... Mně se naštěstí nic nestalo, ale odnesl to předek auta.

V kolika letech jste začal jezdit?
Poprvé jsem řídil tátovo embéčko, tisícovku. Jezdit jsem celkem uměl, ale ještě jsem neměl řidičák, sebral jsem mu klíčky a jel asi pět kilometrů za svou holkou.

Jako na potvoru se mi podařilo píchnout kolo. Vyměnil jsem ho, ale bohužel jsem ho nenechal zalepit. Tátovi se pak stalo totéž, sáhl pro rezervu, ale ta byla prázdná! Byla to moje blbost a od táty jsem to schytal.

Vaši synové vám něco podobného taky udělali?
Naštěstí ne. Ani jsem se jim tím nikdy nepochlubil - nebylo čím. Když si člověk uvědomí, co by se mohlo stát...

Jaké auto z těch, co jste řídil, bylo vaše nejoblíbenější?
Mercedes řady C, turbodiesel 220. Je v něm příjemné svezení, podvozek je udělaný tak, že jízda je opravdu komfort.

Co na automobilu nejvíc oceňujete?
Důležitá je bezpečnost, zvlášť když člověk najezdí spoustu kilometrů. Nějaký čas jsem měl "džípa“ Opel Monterey, v tom jsem se cítil opravdu bezpečně. A bylo to pohodlné auto i na delší cesty.

A co výbava? Bavila by vás automatická převodovka?
Určitě. Chvíli jsem s ní jezdil. Kdybych si teď kupoval auto, zvažoval bych ji. Jízda je komfortnější.

Máte auto snů?
Ne, nejsem až takový fanda. Jezdil jsem mercedesem i bavorákem -to jsou značky kvality.

Po motocyklu netoužíte?
Ani ne. Určitě to přináší jiný prožitek než auto, chápu lidi, kterým se stane motorka vášní, ale obávám se, že bych na to neměl čas.

Čeho se na silnici bojíte?
Určitě tiráků. Když jsem v noci absolvoval cesty z Francie, musel jsem být neustále ve střehu. Nikdy nevíte, kdy začne jeden druhého předjíždět. To je moc nepříjemné.

Co máte ve voze nejmilejšího?
Možná vás překvapím - je to hlava Jana Žižky. Mosazná. Daroval mi ji velký slávista, kameraman pan Miroslav Ondříček jako talisman. Mám ji neustále při sobě, opatruju ji jako oko v hlavě.

Čím jezdí Karel Jarolím

Opel Vectra 1.8

výkon 90 kW
zrychlení 11,2 s
max. rychlost 205 km/h
rozměry délka/šířka/výška v mm 4611/1798/1460

Opel Vectra

Autoři:
  • Nejčtenější

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Čína udává v autoprůmyslu směr, pekingskému salonu vládnou elektromobily

27. dubna 2024

Elektromobily a digitální konektivita jsou hlavním tématem největšího čínského autosalonu, který...

Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování

27. dubna 2024

Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Herečka Hunter Schaferová potvrdila románek se španělskou zpěvačkou

Americká herečka Hunter Schaferová potvrdila domněnky mnoha jejích fanoušků. A to sice, že před pěti lety opravdu...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Horňáci versus dolňáci. Víme, čemu muži dávají přednost, a je to překvapení

Ženské tělo je pro muže celkově velmi atraktivní a nabízí jejich očím mnoho zajímavých partií. Největší pozornosti se...

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit bývalému konkurentovi 21...