Jeden z hlavních sponzorů sportovní události si nechce poškodit image, olympijské hry se totiž konají navzdory silnému odporu japonské veřejnosti a obavám z dalšího šíření koronaviru.
Toyota připravila televizní reklamu, v níž vystupují někteří sportovci, kteří se nadcházející sportovní události zúčastní.
Šéf komunikace Toyoty Džun Nagata však naznačil, že olympijské hry v Tokiu se stávají událostí, pro kterou je z „různých důvodů“ těžší získat podporu. „Plně podpoříme sportovce a přispějeme na hry poskytnutím vozidel a dalšími prostředky,“ řekl Nagata.
Olympiáda má být zahájena v pátek a bude se konat v nebývalých podmínkách. V Tokiu nyní kvůli pandemické situaci platí čtvrtý výjimečný stav a na žádné sportoviště v hlavním městě nebudou smět diváci.
Toyota poskytne hrám 3 340 vozidel, což je méně než původně plánovaných 3 700 aut, protože ta pro diváky nejsou nutná. Přes 90 procent vozů bude mít alternativní pohon, budou jezdit na vodík nebo elektřinu. Největší automobilka světa na olympijských hrách bez diváků zrušila též akce, na kterých měla v plánu propagovat svá auta.
Japonský premiér Jošihide Suga a organizátoři události opakovaně slíbili, že hry budou „bezpečné“, ale průzkumy v médiích ukazují, že veřejnost o tom přesvědčena není.
Ve víkendovém průzkumu agentury Kjódó News vyjádřilo 87 procent respondentů obavy z toho, že se olympijské a paralympijské hry v Tokiu během pandemie konají, a 31,2 procenta dotazovaných si myslí, že se olympiáda měla zrušit.
Pandemie zásadně proměnila situaci, v níž se nacházejí sponzoři her. Vedle Toyoty k těm hlavním patří japonské společnosti Panasonic a Bridgestone.
Speciál pro olympionikyToyota je celosvětový partner olympijských a paralympijských her vytvořila speciál pro Tokio určený pro sportovce, organizátory, návštěvníky, handicapované nebo starší lidi, těhotné ženy nebo pro rodiny s malými dětmi. Přepraví až šest pasažérů. Značka připravila pro olympiádu 200 těchto elektromobilů s 19kilometrovou maximálkou a stokilometrovým dojezdem. Osobní přepravník s názvem APM (Accessible People Mover) je 3,9 metru dlouhý, dva metry vysoký a 1,6 metru široký a bude v Tokiu k vidění ve dvou variantách. Běžnější bude model Basic se třemi řadami míst. Při převozu pasažérů upoutaných na vozík je možné konfiguraci změnit sklopením sedadel. Z bezpečnostních důvodů je sedadlo řidiče vyvýšeno a umístěno uprostřed, aby šofér viděl na cestující při nastupování a vystupování. Sedadla pro pasažéry jsou přístupná z obou stran vozidla, nechybí bezpečnostní tyče po obou stranách, ale ani kotevní desky a rampy pro přepravu cestujících na vozíku. Další varianta nazvaná Relief má polovinu druhé a celou třetí řadu vyhrazenou pro nosítka. Vozítko bylo zároveň navrženo tak, aby v něm měli místo dva zdravotníci na sedadlech hned vedle nosítek. |