Velká Toyota Land Cruiser dostala novou tvář, mohutnější a agresivnější

  14:41aktualizováno  14:41
Po čtyřech letech od premiéry nové generace land cruiseru dostalo toto velké 4x4 auto facelift. Celkově není změn mnoho, ale ta hlavní je patrná na první pohled. Land cruiser dostal novou výraznější tvář. Změnami prošel i příbuzný model Lexus GX, který se však v Evropě neprodává.

Toyota Land Cruiser 2013 | foto: Toyota

Oproti většině konkurenčních velkých SUV je land cruiser od Toyoty přece jen opravdovější teréňák. Auto si stále zachovalo rámovou konstrukci, a tak si poradí i s mnohem těžším terénem než jen s výjezdem zasněženou polní cestou. Land cruiser je i z tohoto důvodu u zákazníků oblíbený, a to v různých variantách po celém světě. Facelift se však týká verze 150, která se prodává v Evropě od roku 2009.

Fotogalerie

Podle výrobce se novinka oproti původní verzi natáhla o zanedbatelné dva centimetry. Platí to pro třídveřovou i pětidveřovou verzi. Nejpodstatnější změnou je zcela přepracovaná příď, kde vůz získal nový nárazník, mohutnější masku chladiče a nová světla s denními LED. S novou tváří má land cruiser dynamičtější vzezření a ještě o něco víc přidal na své mohutné stavbě.

Nový je i nárazník vzadu, kde se taktéž do svítilen dostaly stále populárnější LEDky. Novinka pak zvnějšku dostala i nové designy litých kol. Tím výčet inovací zvnějšku končí, na zbytek auta nebylo nutné sahat.

Drobnějšími změnami prošel i interiér. Nový je přístrojový štít s optitronovými budíky a 4,2palcovým multifunkčním barevným displejem. Pozměněná je i středová konzola a ovladače terénních režimů. Na palubní desce a výplních dveří pozměnil výrobce některé detaily a u sedmimístné verze použil nové potahy sedadel. Interiér si nyní budou moci zákazníci objednat ve dvou barevných variantách: černé a světlé v barvě slonové kosti.

Toyota Land Cruiser 2013

Toyota Land Cruiser 2013

S faceliftem by se neměla změnit cena land cruiseru, ale detaily zatím výrobce nezveřejnil. Současná verze začíná na českém trhu na částce jeden milion korun za třídveřovou variantu s dieselovým motorem a manuální převodovkou. V nejvyšší výbavě Connect+, sedmimístné verzi a s benzinovým čtyřlitrovým motorem stojí land cruiser téměř 1,8 milionu korun. Ještě dražší je pak samostatná modelová řada s osmiválcovými motory, které se však uvedený facelift netýká.

Z výše uvedeného vyplývá, že nabídka dvojice motorů zůstává. Základem je třílitrový diesel D-4D s výkonem 127 kW, který se dodává buď s šestiválcovým manuálem a pětistupňovou automatickou převodovkou. Silnější benzinový šestiválec má objem čtyři litry a poskytuje maximální výkon 207 kW. Silnější motor je výhradně spojený s automatickou převodovkou.

Lexus GX 460

Lexus GX 460

Mimoevropští zákazníci se pak mohou těšit i na facelift příbuzného modelu GX od prémiové značky Lexus koncernu Toyota. Ačkoliv Lexus je v Evropě a i na našem trhu aktivní, tak právě tento model zde nenabízí. Facelift Lexusu GX je zhruba ve stejných intencích jako u land cruiseru. Změněná je příď i zadek auta, interiér pak pobral trochu víc změn než tomu je u toyoty. S osmiválcovým motorem o objemu 4,6 litru bude nový Lexus GX 460 stát v USA necelých 50 000 dolarů za základní provedení.

Autor:

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Kapitán na kosmetice. Superb má chytrá světla, nový diesel a verzi Scout

Škoda Superb

Superb nestárne, výrazný, líbivý design je jednou z jeho hlavních zbraní. Facelift, při kterém přišla řada také na...

GLOSA: Sázka na elektroauta nám vyhodí pojistky

Nabíjení elektromobilu (ilustrační foto).

Většina velkých automobilek následuje Elona Muska a věří na baterky a elektro. Toyota naopak tvrdí, že budoucností je...

Ioniq je ideální na každodenní dojíždění. Hyundai ho zlevnil

Hyundai IONIQ Electric

Elektromobil Hyundai Ioniq již čeká na svého nástupce, přijít má na podzim. I díky tomu se nyní prodává za docela...

Další z rubriky

Evropské silnice pod dohledem kamer. Nejvíc jich je v Itálii

Kamery sledují provoz na křižovatce ve zlínské části Louky.

Česko je 15. v Evropě v hustotě rozmístění silničních kamer. Jedna kamera dohlíží na zhruba 200 kilometrů a celkově...

GLOSA: Sázka na elektroauta nám vyhodí pojistky

Nabíjení elektromobilu (ilustrační foto).

Většina velkých automobilek následuje Elona Muska a věří na baterky a elektro. Toyota naopak tvrdí, že budoucností je...

Na koloběžce vás kolona nezdrží. Dvoukolový seat má i tempomat

Elektrokoloběžka SEAT KickScooter

Tradiční značky už s nabídkou obyčejných aut nevystačí. Moderní doba žádá poskytnout zákazníkům něco navíc, trendem je...

Najdete na iDNES.cz