Diskuse k článku

Tesla vysává baterie z trhu, může za to nefunkční Gigafactory

Problémy s rozběhem výroby v obří továrně Gigafactory se nepodílí jen na tristních ekonomických výsledcích Tesly, ale mohou i za hrozící nedostatek baterií na celosvětovém trhu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P91e63t90r 49H41a87r77i27p73r63a33s83a55d 84H89a41j47i29č 5851286313480

Tak Tesla už to má spočítané. Volkswagen ohlásil, že zdvojnásobuje výrobu a že od Nového roku bude produkovat 70! vozů e-Golf denně. Dokonce kvůli tomu přešli na dvousměnný provoz. Tak když už nic, tak tohle Teslu určitě zničí. ;-D

0/0
28.12.2017 19:59

M53i14r98e30k 43T33u34r17e35č80e70k 4903962720642

A neslo by prechodne pouzit monoclanky ?

0/0
24.12.2017 17:17
Foto

R57a93d83i46m 45K40r38o16u72t54i86l 7200751786259

Elektromobilta všech mýtů zbavená:

http://www.auto.cz/test-dojezdu-elektromobilu-realne-podminky-111884

V tom článku mě pobavilo hodnocení dodávky Nissan: na jedno nabití ujel 101 kilometr, aby se pak dobíjel 10 hodin a za dobití řidič utratil 1800 Kč. Beru hned dva, takový skvělý kousek na trhu asi moc dlouho nebude :-P.

+5/−1
19.12.2017 21:45

D49a67n31i48e58l 90P29a96n63e52k 6202471822610

Vy jste evidentne sectely ;-D Zjistete si neco o nabijeni elektromobilu. 10hodin nabijeli ti trolove proto, ze nabijeli z obycejne 230V 16A zasuvky od EWE ( mistni dodavatel zelene energie ) a vybrali si to proto, ze AutoBild uz od pocatku elektromobily nema v lasce. Na jejich FB profilu je pod jejich prispevky k elektromobilum dost kritickych hlasu na jejich plivani. Pritom v oblasti kde testovali ( Mnichov ) meli v dosahu dojezdu 22kW DC nabijecku a pres koncovku ChaDeMo ( Nissan ) mohli nabit baterie za 24minut a stalo by je to 3 EURa. Joo kdo chce psa bit hul si vzdycky najde.

S EV se clovek musi naucit jezdit. A kdyz se nauci tak napriklad se zminovanym Ioniqem ve clanku ujede podstatne delsi vzdalenost nez je 191Km. https://www.youtube.com/watch?v=OW56pVtWPJo treba zde: 351Km. R^

+5/−4
20.12.2017 9:23

L92u58d21v35í82k 52G45a49j82d89o20š46í41k 2535423334572

Jenže vám uniká to podstatné.

Tedy že s elektromobilem můžete zažít i takovou situaci a vyhnete se jí jen díky docela intenzivnímu snažení, aby k ní nedošlo.

+3/0
20.12.2017 10:45

D54a90n85i22e49l 51P47a80n44e60k 6402401352960

Ne v CR neexisuje neco jako minutovy tarif pro dobijeni. Takze to se Vam nestane a uz vubec nezaplatite nesmyslnych 70EUR za 24kWh. Clovek ktery si kupuje elektromobil o kratsim dojezdu vi a podle toho planuje trasu a vcas nabije. Ale ano muze se stat, ze pojedete tzv na doraz a budete nabijet z obycejne zasuvky. Ale v takovem pripade nabiji jen tolik kapacity abych se dostal k nejblizsi DC nabijecce, rozhodne nebudu zevlovat 10hodin na jedne. ;-)

+5/−2
20.12.2017 11:06

D56a75n23i24e43l 61P37a32n43e75k 6662761212110

Mimo to v nemecku z bezne domaci zasuvky vas 24kWh stoji 16.80EUR

+1/−2
20.12.2017 11:17

D27a47n85i73e16l 96P28a61n70e22k 6502201392890

https://www.youtube.com/watch?v=OW56pVtWPJo&t=1s

0/−2
20.12.2017 11:52

O32d22s14t23r84a43n44ě33n26ý 20U80ž95i34v20a25t29e44l

Uživatel požádal o vymazání
+2/0
23.12.2017 8:42

D37a50n30i43e57l 85P33a42n17e45k 6842621722130

Ach jo... kdyz padne kosa na kamen je to marny. Ano musite se naucit elektromobil ridit. Ja chapu, ze jezdite styl plyn brzda a asi si nejspis dokazujete velikost sveho prirozeni tim, ze tomu vasemu milackovi obcas prislapnete mezi semafory plynovy pedal aby jste dokazal tomu vedle jak rychle to umite. Ale elektromobil ma jiny typ motoru vite? elektromotor s rotorem a statorem a takovy motor se ovlada jinak nez spalovaci. Ja chapu, ze ne kazdy daval pozor na hodinach fyziky pozor, ale tohle je celkem gro pro ridice a lidi kteri se zajimaji o techniku.

Vsak ony zasuvky dneska taky mame vsude a pripojit se neni tezke ;-D

0/0
9.1.2018 9:34

P13e70t15r 19H39a62r80i43p76r77a10s36a15d 76H80a85j13i42č 5361846983890

Řekl bych že je to dobrý článek. Vyvážený. Tesla má potíže s bateriemi, to je jasné, ale ještě to neznamená, že končí. Myslím, že Tesla model 3 ještě bude mít velký úspěch. I když, mám dojem, že je to, ostatně jako všechno od Tesly, na hraně. :-)

0/0
19.12.2017 20:06

P94a41v45e88l 70O16t49i57s80k 2596221167

Elektromobilita v současné podobě má několik problémů, bohužel podstatných. Samozřejmě infrastruktura, ale ta by se s přibýváním elektromobilů samozřejmě postupně zlepšovala, stejně jako se zlepšovalo pokrytí signálem při nástupu mobilních telefonů. Jenže tady ta podobnost končí. Mobily byly sice zkraje taky drahé a telefonování bylo drahé, ale přesto se rozšířily poměrně rychle, a pozor bez nějakých nařízení a zákazů. A proč, no protože přinesly koncovým uživatelům větší komfort a pohodlí, prostě mobily docela rychle nahradily pevné linky, protože přinášejí zcela jasně mnoho výhod. A v neposlední řadě se na tom výrobci a provozovatelé sítí dost napakovali. Jenže u elektromobilů skoro nic z toho neplatí, uživatelské vlastnosti momentálně nejsou natolik lepší než u klasických aut, aby je lidi začali kupovat ve velkém i přes vysokou cenu, prostě nedokážou klasické auto plnohodnotně nahradit, ba co víc mělo byt o být lepší, ale není. S tou ekologičností to taky není úplně tak slavné jak se nám snaží mnozí namluvit, ale budiž. No a další věc zisk pro výrobce, ten tady není ono je to úzce spojeno s těmi uživatelskými vlastnostmi, které nejsou tak dobré aby za to lidi zaplatili hromadu peněz. Ono Tesla jako taková s ničím novým převratným nepřišla, baterie jim dělá Panasonic a byly tu už předtím . I elektromotory a samotné elektroauta se zkoušejí desítky let, ale nikdy se neprosadily proti spalovacím autům. V podstatě každý velký výrobce aut vyrábí nějaké to elektrické auto nebo alespon hybrida, ale dělají to jen proto aby snížili tzv. flotilové emise a nemuseli platit tučné pokuty. Oni by mnozí samozřejmě zvládli vyrábět e-auta ve velkém, a problém je v zisku, který tady prostě není a kdyby nasadili cenu aby na tom vydělávali, tak by to už bylo úplně neprodejné. A to je problém Tesla je zatím pořád jen bezedná díra na peníze, ana nějaký výrazný obrat to v dohledné době nevypadá. Docela mne udivuje ta trpělivost investorů. Ale normální je generovat zisk.

+8/−1
19.12.2017 13:13

D19a90n25i80e61l 47P10a60n71e30k 6172521182510

Do jiste miry mate pravdu, ALE. Elektromobily se neprosadili driv proto, ze naftova lobby zkratka jakykoliv alternativum proti rope zadupala do zeme. Presne jako se snazi spousta lidi ted. Dehonestuji tento pohon a tvrdi obcas podobna slova jako vy. Cesi jsou naopak navic proti tomu narodem ktery neustale hleda proc neco nejde nez aby hledalo jak to lze.

Kdyby trh nechtel elektromobily, tak je nenakupuje. A podivejte se dnes. milion prodanych vozu na celem svete neni malo za tak kratkou dobu. Kdyz si k tomu pripoctete, ze spousta lidi EV chce, ale nema na nej nebo necha doslouzit to ktere ma a nasledne koupi. Tak ci onak ten pocet i podle statistik jednotlivych zemi se rok od roku zdvojnasobuje. Napr. v Nemecku byl narust prodeje o 137%. Coz je markatni narust.

O ta auta zkratka zajem je i v Cesku se prodalo loni 262 aut. A teprve letos je ten boom vice medializovany nez loni.

Ropa driv nebo pozdeji dojde a tak jako tak alternativni pohony budou jejich nastupci. Zda budou na baterie, vodik nebo CNG a nebo na neco zcela noveho. Samozrejme ta doba kdy ropa dojde je jeste za dlouho, ale cena kvuli ubytku pujde razantne vzhuru a lide nebudou chtit platit 40-50Kc za litr nafty nebo benzinu. Budou chtit mobilitu a pujdou po alternative. Nemaji na vyber. Tesla to rozproudila a dnes kazda automobilka jak jste sam napsal dela elektricke auto nebo hybridy. Souhlasim, ze je to i kvuli pokutam, ale zaroven nemuzou zaspat. A musi konkurenci dohanet.

Nova era uz zacala kam a jak se bude vyvijet je otazkou.

+3/−6
19.12.2017 14:01

P55a13v12e58l 77O72t23i18s39k 2686301677

Ale samozřejmě, že ropa jednou dojde, ale na nějakou naftovou lobby bych to fakt nesváděl. A elektromobil se opravdu neprodává, za prvé v automobilové branži není milion aut na celém světě zas tak oslnivý výsledek, za druhé co je to podle vás krátká doba, a za třetí ty auta nejsou za normálních podmínek prodejné, tzn. prodávají se jen za pomocí různých danových zvýhodnění, a ještě k tomu je to ztrátové i pro výrobce. Tzn. jestliže vyrábím a prodávám jakýkoli výrobek , tak to dělám proto abych generoval zisk. Toto ta nejzákladnější podstata podnikání. Jinak to tak nějak nedává smysl. A v dnešní době když nastavím cenu elektro auta tak a abych z něm měl i zisk tak je neprodejné a to nemluvím kdyby se zrušily různé dotace. Prostě poměr cena - výkon je velmi špatný. Jak už jsem psal každý výrobce klasických aut sice nějaké elektro vozítko vyrábí, ale všichni do jednoho přiznávají, že tyto modely jsou ztrátové, ale oni to dělají kvůli emisím , protože je to vyjde levněji než pokuty za překročení těch emisí. A to si myslím, že velcí automobiloví výrobci mají např. logistiku ve výrobě, vůbec efektivitu výrobního procesu jako celku daleko lépe zmáknutou než Tesla. A přesto je každé elektro auto ztrátové. Nebo si opravdu myslíte, že by např. BMW, Mercedes, nebo někdo z japonců nedokázal vyrábět elektroauta . Já si myslím, že v tom problém není, dokonce si myslím, že by to dokázali i líp, než Tesla, ale jde tady o zisk, na elektro autech se v dnešní době prostě nevydělávají peníze. Protože to el. auto vám za násobně vyšší cenu nepřináší vyšší užitnou hodnotu o proti klasickému autu, spíš je to opačně. A to je pro nějaké velké prosazení tohoto pohonu velmi výrazná překážka.

+5/0
19.12.2017 15:01

D40a84n94i27e86l 29P95a85n65e15k 6502931352330

Nemate pravdu. Naftova lobby skutecne v 80-90 letech zadupavala alternativa jako vodik nebo solar. V roce 1979 naftarske spolecnosti v USA rozjeli kampan proti vodikovym pohonum. V te dobe se neresila ekologie jako dnes, ale tenhle boj byl ciste jak pisete kvuli obchodu. Vodik mel velky potencial a stale ma, ale pustte si dalsiho hrace na pisecek, ze?

Kratka doba je mineno za posledni 3 roky. Coz neni vubec spatny vysledek. Pro "novy" druh pohonu. Ano v globalnim meritku se muze zdat, ze to neni mnoho, ale skutecnost je takova, ze je to velky posun. Tohle se v minulosti nikdy nedelo. A nebyl takovy zajem jako je dnes.

O jakych nakladech pro EV mluvite? Vzdyt je vyroba daleko levnejsi nez vyroba klasickeho auta pokud by se produkovala v mnozstvi jako klasicka. Pokud srovnavate malou vyrobu vs velkou tak je logicke, ze ta mala bude vzdy drazsi. Cim vic vyrabite tim levnejsi jsou vyrobni naklady. Tak to je.

Nesouhlasim v tomhle s vami a myslim, ze nemate pravdu.

+2/−2
20.12.2017 9:34

D36a69n87i88e36l 46P24a12n46e98k 6132861982970

Dotace? Jake dotace? Copak v CR mame na elektromobily pro FO nejake dotace? Nemame! Navrh zatim nebyl schvalen. V Norsku kde byl nejvetsi boom zadne dotace nikdy nebyly. Jen uleva na dani kterou ani vy tady neplatite. Norove totiz plati pri nakupu auta dane jako je CO2 emise pro dany vuz, hmotnostni dan nebo dan za objem motoru. To vsechno plati. Kdyby tohle bylo i u nas nikdo si ani nova auta nekupuje ;-D

0/−1
20.12.2017 9:37

P79a31v93e22l 15O17t25i64s53k 2426861567

Ale ano i úleva na dani je vlastně dotace, tzn. máte produkt levnější než je ve skutečnosti jeho cena a to nemluvím o tom, že v podstatě všichni výrobci tvrdí že jsou ztrátoví na každém kusu prodaného elektro auta. Vlastně ne všichni jen tesla je zalitá sluncem, co na tom, že ještě nikdy nevygenerovala provozní zisk, pozor provozní zisk, aby jste mi tady nezačal vyprávět o investicích do stavby továren.Tzn. že jej prodávají vlastně pod cenou, jenže je vyrábějí a prodávají hlavně, aby snížili tzv. flotilové emise, a ta ztráta se jim vyplatí protože ty pokuty jsou daleko větší . Ale problém je ten, že bez různých danových úlev apod, kdyby jste do prodejní ceny započítal regulérní náklady plus zisk, tak je to neprodejné. jistě vždy se najde někdo kdo si to koupí, ale o nějakém nástupu elektromobilů by se nedalo vůbec mluvit. A to je to s čím já mám problém, že elektro auta se neprosazují přirozenou cestou, ale vlastně uměle. A obývám se že takovýto styl vede leda do pekla.

+2/−1
20.12.2017 22:28

D32a85n50i61e18l 33P53a45n53e29k 6492421822530

Uleva na dani neni dotace. Dotace = Je penezni podpora ze strany statu nebo jine osoby z vlastnich zdroju. To, ze zeme ulevi od dane nakup neni dotace. Je to jen uleva na dani. Navic je to ciste zalezitost te zeme a nikoho dalsiho pokud narazite na EU se to nedotyka.

Muzu se zeptat odkud mate tu informaci, ze kazdy elektrovuz je ztratovy? Mate nekde prohlaseni automobilek kde by to tvrdili? Nebo jde ciste o tlumoceni nejakeho pisalka, ktery si to jen mysli?

Prominte, ale co je prirozena cesta? Tesla to nedela prirozene? Nenabidla produkt prirozenou cestou? Ostatni automobilky to tez nedelaji prirozenou cestou? Nikdo prece nikomu nenakazuje, ze si to auto musi koupit. V Norsku tamni vlada prosadila cil, ze do roku 2025 chteji byt bezemisni zemi. A jdou si za svym. Nemecko z vladniho rozhodnuti chce zase snizit emise. Je zkratka takova doba.

Driv kdyz Henry Ford prosazoval auto do kazde rodiny, tak k tomu mel taky vladni benevolenci. I rozmach automobilismu byl velmi podporovan napr. tim, ze za verejne penize se staveli dalnice a stavely se nove silnice. To vse je podpora od statu pro rozsireni automobilismu.

Vite ono nejde jen o elektromobily. Jde o celkovy nastup nove ery jinych pohonu. Plyn, vodik, elektrina. Zkratka tlak zemi Evropy je o snizovani emisi. A jelikoz fosilni motory uz jsou na hranicich svych emisnich moznosti, je proto nutne sahnout po " zelenejsim " palivu. Elektrina rozhodne neni slepa ulicka. Vzdyt na ni funguje cela zeme. Vas domov, vas telefon, internet, zdravotnictvi zkratka vsechno potrebuje a jede na elektrickou energii. Proc by ta stejna energie nemohla pohanet i auta?

0/−2
21.12.2017 11:30

P53e92t85r 91M40a87r30e25č63e70k 1913451869208

Nikdo nic zadupávat nemusel! :-) Elektromobily jsou prostě zatím výrobně podstatně dražší než konkurence se spalovacími motory. Navíc disponují podstatně nižším dojezdem. Víc není co řešit. I když se pomatení ekoteroristé snaží seč mohou a dotují jako vzteklí. Rv

+3/0
19.12.2017 20:14

L68u82d36v10í42k 14G59a73j49d38o74š59í50k 2545773394882

Akorát trochu zapomínáte, že zájem o elektroauta roste zejména proto, že jsou v mnoha zemích dotovaná, požívají různé výhody a není uvalena spotřební daň na elektřinu.

Čili v podstatě nekalá soutěž.

Nelze ani pominout skutečnost, že čistě bateriová auta jsou slepá ulička, protože, jak vidíte i z tohoto článku, nelze vyrobit tolik baterií, aby mohly být ve všech autech. Všiml jste si vůbec, že s bateriemi začíná být problém v okamžiku, kdy elektromobily zastupují asi 1–2 % vozového parku planety?

+2/−1
20.12.2017 10:55

D20a68n60i23e38l 71P23a54n65e40k 6672241572260

Ve kterych zemich konkretne je elektromobil dotovany pro FO?

Nekala soutez?8-o Jako, ze spotrebni dan je povinnost? U nas byla zavedena v roce 1942 a slouzila drive jako myto.

Spotrebni dan se posleze zacala davat na produkty ktere ohrozuji zdravi zivota a pouzivala se i pro politicke potreby. Jak konkretne elektrina skodi zdravi z jejiho uzivani v automobilu? Nijak a proto taky na elektrickou energii neni dana tato dan. Navic z elektriny se stala alfa a omega fungovani spolecnosti, jeji dalsi zdaneni by nicemu nepomohlo.

Proc slepa ulicka? K doprave do zamestnani nebo na chalupu? 80% ridicu takto cestuje a dojezd elektromobilu jim bohate staci. Besip dokonce delal pruzkum a nejvice ridicu prave absolvuje trasy do 100Km denne. Druha nejvetsi skupina pak do 200Km denne. Oboje distance jsou elektromobily pokryty.

Ano vyrobni kapacity v soucasnosti nestihaji, ale to proto, ze do teto doby nebyl duvod vyrobni kapacity navysovat nebyl duvod. S rozmachem elektroaut se samozrejme zveda poptavka, kdyz se zveda poptavka zvednou se i vyrobni kapacity podle potreb. Coz samozrejme chvili trva nez se dorovna pozadovane mnozstvi. To vubec nejsou problemy to je bezna vec. :-)

+1/−2
20.12.2017 11:16

P30a22v83e62l 27O29t16i38s33k 2786141647

Ale ano je to nekalá soutěž, a úlevy na daních, to je tak druh dotace , a tyto úlevy na daních jsou samozřejmě v USA, v Německu, i v tom Norsku. A ano ty distance jak píšete elektromobily pokryjí, ale pak většina z těch co jezdí nejčastěji tyto vzdálenosti tak jedou nekolikrát za rok podstatně delší, a co pak mám si koupit další auto. Ale největší problém je nabíjení ve městech, vy vám podobní tvrdí přes den jezdím a v noci levně nabíjím. Jenže zhruba dvě třetiny obyvatelstva v evropě možná i víc, bydlí v bytech miliony aut stojí na ulicích, kde se dá protože nejsou parkovací místa, jak budou tito lidé nabíjet v noci. Nebo si vemu takový příklad nečekaná večerní jízda, ajaj mám vybitý auto a co ted. Aby jsme si rozuměli, já vůbec nejsem odpůrce nových technologií, a třeba si za to i připlatím, ale musí mi to přínášet nějakou přidanou hodnotu oproti stávající technologii, v tomto případě oproti autu se spalovacím motorem. A to bohužel elekktro auta zatím kromě vysoké ceny nepřinášejí spíše naopak. Aby jsme byli konkrétní, nyní vlastním Ford Mondeo, pořizovací cena těsně pod 800 000 Kč za nové, je pohodlné spolehlivé,bezvadně dílensky zpracované a když valím po dálnici v německu plně obsazený mezi 150 až 160 za h , tak mám dojezd na jednu nádrž okolo 1100 km, natankuju do pěti minut kdekoliv a kdykoliv a z nuly na sto nepotřebuji zrychlovat do 5 vteřin, to bych si koupil sportáka. A ted mi řekněte proč bych to měl vyměnit za hoooodně dražší elektromobil. Co mi to přinese za ty prachy navíc , v čem to bude pro mne lepší.

+2/0
20.12.2017 22:58

D20a42n89i42e52l 85P74a59n33e84k 6732801952680

K tomu prvnimu viz nahore co jsem vam psal k jinemu vlaknu.

Podivejte zde je odkaz na cloveka ktery vlastnil Teslu S a nyni Teslu X. Objel s ni celou Evropu a nekolikrat. Najel pri tom mnoho tisic kilometru. A nevypada to, ze by nedokazal s takovym autem cestovat: https://www.youtube.com/watch?v=OkneDzc2Ntk

Tech videi tam ma mraky. A casto ukazuje klady i zapory elektromobilu. Dela to hlavou bez nejakeho zelenho zaniceni. Dokonce vysvetluje jak je to s nakupem bezneho vozu vs elektromobilu v Norsku.

Nabijeni a parkovani elektromobilu neni slozite. Samozrejme s narustem tehto aut se musi menit i infrastruktura. To jde ruku v ruce. Viz u predesleho vlakna rozsireni automobilismu. V Norsku to napr resi poulicnim nabijenim. Sloupky u parkovacich mist kde si muzete nabijet pres noc nebo kdyz jste v praci svuj vuz. Proste a jednoduche.

Az budete mit nebo jestli budete mit elektromobil tak se zmeni vas pristup pro jizdu i nabijeni. S timto vozem se clovek musi naucit jezdit. A uvidite, ze pri beznem jezdeni ani nebudete stihat vybijet do mrtva baterii. Pokud budete dobijet pravidelne.

Vyssi porizovaci cena dnes ano. Za 5 let bude nizsi. Cena baterii klesa. Prinasi vam to cistsi vzduch v miste kde zijete a hluk se snizi. Snizi se Vam naklady na provoz a servis. Nemusite menit oleje, filtry, turba a ja nevim co vsechno. Protoze tohle v EV neni. Ve vysledku vam zbude v kapse vic penez.

Ano nyni jsou auta se spalovacim motorem na tom lepe co se dojezdu i ceny tyce. Ale to vse jsem vysvetloval jiz nahore. Az se elektromobily zacnou vyrabet v kapacitach spalovacich naklady na vuz klesnou. Stejne tak rok od roku se zvysuje dojezd elektromobilu. Navic Panasonic, Toyota, LG, Samsung, Bosch, Tesla vyviji stale nove a propracovanejsi baterie ktere poberou vice energie ku pomeru vahy. Ci li jednoduse receno zvysuji dojezd, snizuji vahu. Ale to vse je stale vyvoj, ktery bude postupne prichazet, stejne jako prichazel vyvoj u aut na fosilni paliva.

0/−2
21.12.2017 11:48

D81a43n12i45e44l 26P33a17n62e74k 6862371582320

Sam aktualne vlastnim Hyundai i30 kombi 1.6 v dieselu. Na plnou nadrz ujedu 800Km. Ale osobne az auto doslouzi, poridim elektromobil. Mozna i lehce driv, pokud auto prodam. Mel jsem moznost testovat 24hod Hyundai Ioniq EV. A to auto me doslova nadchlo. Rizeni, technologie, jizda jako takova. Okamzita reakce pedalu, regenerace, plachteni super vec. Testoval jsem ho opravdu poradne a na dalnici jsem ho nesetril. Ujel jsem s nim onehda 225Km nez jsem ho dal na nabijecku a to mi jeste 20Km dojezdu zbyvalo. Ucil jsem se s nim rekuperovat energii i na okreskach jezdit usporne. Byla to vyborna zkusenost ktera me osobne presvedcila, ze takove auto mi opravdu bude vyhovovat a ze takove auto chci. Tiche, nesmrdi a pritom jede jak drak.

I my s rodinou delame dlouhe cesty. Minimalne jednou rocne do Italie na dovolenou nebo na hory za lyzovanim. I ja mel obavy, ze ten dojezd a cekani na nabijeni, ale pak jsem hledal zkusenosti druhych co jiz vuz maji a jezdi s nim delsi dobu. A me obavy prestaly. Nabijete auto za 30min na rychlonabijecce, podival jsem se kolik v CR i v Evrope je rychlonabijecek a je jich hodne, opravdu hodne. A neni tak problem s autem plnohodnotne cestovat. A mezi nama, ujet vzdalenost pres 200Km a dat si 30min pauzu, kafe, zachod neco k jidlu nebo se jen tak protahnout. Nez tohle vsechno udelate tech 30min utece jak voda. A vy mate zase plnou a jedete dal. Ano cesta z bodu A do B se muze mirne protahnout ale je to otazka na opravdu dlouhe vzdalenosti treba hodiny nebo dvou? A to nevidim jako zasadni problem :-)

0/−2
21.12.2017 12:08

D60a86n88i56e58l 27P39a32n21e23k 6542911642330

Opravdu dlouhou myslim 700+Km.

0/−1
21.12.2017 12:10
Foto

J41i56ř41í 87D92v44o84ř14á91k 5875629790568

Vzhledem k tomu, že Tesla vysává baterie z trhu, budou to zřejmě stejné zdroje, jaké se používají v NB, telefonu, aku nářadí.

A tomu, že po 8. letech tyto stejné zdroje příjdou jenom pouze pár procent kapacity prostě nevěřím.

Ukažte mě někdo Li-on zdroj v profesionálně používané vrtačce, který vydrží pět let.

Ukažte mě někdo aku nářadí, kde je eknomicky výhodné kupovat nový zdroj.

+1/−3
19.12.2017 11:22

M57a67r12t15i92n 62K24a71r43á38s25e63k 9658463708308

No do aut se opravdu nedavaji stejne baterky jako do aku vrtacky.

To ze jako nahradni dil ve vyrbni cene 100kc, prodava vzrobce za 2000 ma opet souvislost s auty jakou?

To je pomallu jako bych tvrdil, ze spalovaci motor nevydrzi vic jak 200 hodin v provozu, a jako dukaz pro svoje tvrzeni vytahl motorky z radiem rizenych modelu, jejich zivotnost je opravdu v radu nizsich stovek hodin...

+1/−1
19.12.2017 13:27

J56i52ř79í 91Z91ý60k30a 9869923921720

psal jsem to už několikrát, napíši to ještě jednou. Výdrž baterie je silně závislá na úrovních nabíjení a vybíjení. U spotřebního vybavení "do ruky" potřebujete dostat velké množství energie do co nejmenšího prostoru a to i za cenu snížené životnosti. Ta je pro Vás jako pro výrobce dokonce benefitem, protože to majitele výrobku nutí koupit po pár letech nový výrobek, či alespoň předraženou náhradní součást - baterii. Tu velkou energetickou využitelnost docílíte tím, že baterii nabíjíte a vybíjíte až na hranice bezpečných limitů.

U aut je ale situace jiná. Je to drahý výrobek, u kterého je cena baterie dominantní. Tudíž si žádný výrobce nedovolí navrhnout battery management tak, aby ta baterie nevydržela. Další elektromobily by už neprodali. A navíc - baterie v elektromobilech mají i vlastní termomanagement. Baterie se ohřívají či dokonce chladí, pokud je potřeba ...

+3/0
19.12.2017 18:05

L28u67d98v36í75k 11G68a71j29d15o30š91í77k 2915893134412

Nesmysl.

+1/0
20.12.2017 10:57
Foto

J76i31ř56í 73D64v56o48ř17á70k 5875959360808

První elektromobil 1835.

Kolem roku 1900 bylo v USA víc elektromobilů, než aut se spalovacím motorem.

+1/0
19.12.2017 11:10

J18i22ř29í 44Z55ý71k17a 9619233931930

a? Leckdy vynálezy předběhnou svou dobu a na jejich praktickou využitelnost se musí počkat až k tomu bude vhodná doba

+5/0
19.12.2017 18:06

R26u64d98o64l74f 87R12y88s28k53a 1649464285181

Je tady pořád humbuk kolem znečištění od spalovacích motorů aut, ale já myslím, že spíš by se mělo řešit znečištění od kontejnerových a nákladních lodí. jedna loď PANAMAX vyprodukuje tolik škodlivin tolik, jako 50 000 000 automobilů se spalovacím motorem, tzn. že 20 lodí se vyrovná automobilům v celém světě (je jich asi 1 mld.). Problém je, že těchto lodí pluje po oceánech a mořích až 15 000. Tohle je téma .....;-€;-€;-€;-€

+4/−3
19.12.2017 9:44

M70a29r91t65i86n 15T42e90s20a92ř 2109563323293

I ty přijdou na řadu, nebojte se. Představte si, že se ráno probudíte a ropa není. Je to sice s nadsázkou, ale realita budoucnosti (a můžeme se hádat, zda za 10 nebo 100let). Ani ty lodě, ani spalovací auta dlouhodobou budoucnost opravdu nemají, dokud budou paliva získávat z fosilií.

A můžete tady klidně pokřikovat "po nás potopa a na své potomky kašleme".

+1/−1
19.12.2017 10:03

M61a13r16t70i98n 17T52e67s29a47ř 2109693383173

A pokud byste mi náhodou vkládal do úst "lithiové baterky pro zaoceánské lodě", zkuste vymyslet lepší alternativu. Dokážu si u podobných spotřebičů představit i vodík získávaný elektrolýzou z elektřiny ze všech těch ošklivých větrníků, fotovoltaik, FBR nebo bájných fúzních reaktorů. Na rozdíl od osobáků by se mohl vyplatit.

0/0
19.12.2017 10:06

D20a52n78i55e72l 96P87a36n58e75k 6482101882820

Jadro je taky reseni pro lode. Ponorky na tom jezdi uz nejaky ten patek R^

+1/−1
19.12.2017 10:39

J95a49r41o74m19í31r 33K32r46á65l 4830309614489

Dokonce se i ty obchodní lodě zkoušely. Jenomže v době, kdy byla ropa levná a jaderné technologie nebyly tak propracované. Dnes už by byl jaderný pohon levnější, než klasický.

+1/0
19.12.2017 15:59

V60í76t 22O86ž63a82n67a 1938798165534

Mně přijde důležitější vzduch na pevnině a hlavně ve městech, než uprostřed oceánu.

+2/0
19.12.2017 10:32

D86a80n12i36e66l 70P19a33n56e27k 6862711892480

Jenze ono to spolu souvisi. Oceany a pevnina.

+1/0
19.12.2017 10:40

M14a83r72t86i94n 34K20a57r36á59s45e88k 9848263318888

Souvisi, ale tak ty skodliviny ze spalovani nejsou zrovna ddt, ale casem se rozpadaji, tj uprostred oceanu to opravdu zas tak nevadi, jako kdyz to jde rovnou do okna...

+1/0
19.12.2017 13:29

J25a42n 87K87o38t28a95s 9659750552596

"Vyrovná" je moc silné slovo - tohle plati snad jen pro emise SOx kvůli používání mazutu, ale určitě ne CO2 - námořní doprava je zodpovědná asi za 3% globálních emisí CO2. Jinak samozřejmě je znečištění třeba řešit komplexně. Subjektivně mi víc vadí to, co musím sám v ulicích, v autě čichat, i když ryb je mi také líto, ono ostatně ty znečištěné ryby (plastem, atd.) nakonec končí na našich stolech.

+1/0
19.12.2017 12:13

M73a43r61t87i86n 73K81a78r20á79s98e55k 9958943598318

Coz jedna neni pravda, ale totalni nesmysl, a druhak ty lode nekouri lidem do oken...

+1/0
19.12.2017 13:28

P65e47t81r 53M87a44l40i83š98k83a 6611295171283

A větry nefoukají? Vždyť se u nás sem tam objeví i jemný písek ze Sahary.

0/0
19.12.2017 18:31

M96a41r44t59i75n 95K48a71r71á16s15e16k 9508883698468

OK efekt znecisteni ovzdusi lodemi a nasledne transportovany vetrem si muzete sam velmi jednoduse overit - postavte se nekde ve meste pobliz dopravni tepny a zhluboka dychejte, aspon par minut (co citiste je znecisteni prevazne z mistni dopravy a k tomu navic ty lode), pak odjedte 10km za mesto a pokus opakujte (co citite jsou ty lode pripadne jine zdroje zneciteni, prenesene k nam vetrem)....

0/0
20.12.2017 9:44

P91e38t16r 62H58a82r31i66p24r43a59s61a14d 34H54a73j60i23č 5481636943290

Těch vašich 50 000 000 je úplná hloupost. Spočítal jste si, kolik by stálo palivo? Snižte to o 3 řády a pak se dostanete na asi tak na hranu, kolik spotřebují úplně ty největší, pokud jsou v celoročním provozu. Ale hlavně, ony zamořují daleko od aglomerací a už se začínají dělat i hybridy. Budou na baterky taky.

+2/0
19.12.2017 20:00
Foto

P98e21t58r 93J40a75n47o47v55s70k46ý 1168540542668

Už vidím, jak v Německu budou kvůli limitum na eko auta mít pořadnik, jak na trabant před 30. Roky :))

+3/0
19.12.2017 7:30

M58a44r74e73k 30B26a26r43t43o47s 8266413546927

A tie zaoceánske kontajnerové lode, čo vozia baterky z Japonska do Usa idú tiež na elektriku?

+6/0
19.12.2017 7:10
Foto

V12l34a73d27i92m27í57r 67Š27ť17a82s29t68n72ý 1221556585793

Jasně, dobíjejí od elektrických úhořů:-).

+3/0
19.12.2017 7:26

D87a25v25i47d 73K43n78a12p64e76k 8217764976315

Pst. Nebořte ekologický zelený sen.

+1/0
19.12.2017 11:58

J54a45n 30V96á29c23l37a95v97í40k 3372916541619

Tak proti tankerům ze zálivu žádný velký rozdíl, jen ty baterie nejsou na jedno použití.

+1/0
19.12.2017 15:34

P53e14t87r 83N66o38v26e39k 6552372892936

:-Ptahle technologie je jasně překonaná !! funguje něco , co je o level výše a účinnější , ale v Tesle a baterkách je tolik vložených peněz , že se tuhle technologii bude snažit spousta mocných lidí udržet při životě...

https://www.skodahome.cz/2017/12/12/nanoflowcell-a-jeho-revoluce-v-elektricke-doprave/

+4/0
18.12.2017 23:21

Najdete na iDNES.cz