Tata Nano Europa: nejlevnější auto světa se chystá do Evropy

aktualizováno 
Nano ve žlutém lakování může škarohlídům připomínat svými tvary kontejner na PET lahve. Pro rozmazlené Evropany ale Tata vyšlechtila novou verzi Europa a přijela se s ní pochlubit na starý kontinent.

Tata Nano Europa | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Indická Tata plánuje v roce 2010 nebo 2011 prodávat na starém kontinentu evropskou verzi svého levného automobilu Nano pod označením Europa. Vůz by měl plnit evropské emisní i bezpečnostní standardy. Na ženevském autosalonu to prohlásil předseda představenstva automobilky Ratan Tata.

Nano představila Tata loni a letos v březnu by měla začít jeho výroba pro indický trh. Auto má v Indii stát 100 tisíc rupií (přes 44 500 Kč), což z něj činí nejlevnější auto světa.

Cenu modelu pro Evropu nechtěl Tata specifikovat s ohledem na nejistý vývoj na automobilových trzích i trzích surovin. Podle něj to ale jistě bude jeden z nejlevnějších automobilů.

Tata Nano Europa

Loni bylo nano na ženevském autosalonu zamčené, letos už byli novináři do europy zváni. Evropská miniaturní tata pro čtyřčlennou posádku je skoro o dvacet centimetrů delší než indická (3,29 versus 3,1 metru). Šířka je 158 centimetrů a rozvor se o trochu protáhl na 2,28 metru. Auto má patnáctipalcová kola.

Tatu Nano Europa rozjíždí hliníkový tříválec neznámého objemu. Motor má vícebodové vstřikování paliva a prý se chlubí dietní spotřebou benzinu a hladinou emisí CO2 pod 100 gramů. Tata prý také pracuje na alternativních systémech pohonu. Nano by tak časem mohlo být hybridní nebo plně elektrické.

Evropské nano má dostat pětistupňovou automatickou převodovku a posilovač řízení. Výbava bude údajně obsahovat airbagy, ABS, a dokonce i stabilizační systém.

Gustu evropského motoristy byl uzpůsobený také interiér. Tata v tiskové zprávě slibuje také kůži v interiéru.

Tata loni dokončila koupi značek Land Rover a Jaguar od americké automobilky Ford Motor za 2,3 miliardy dolarů (51,4 miliardy Kč). Tata Motors je součástí jednoho z nejstarších a největších indických konglomerátů Tata Group.

Tata Nano

Původní indické provedení Taty Nano.

Autoři: ,

Nejčtenější

Mezi Výrovkou a Luční boudou je až deset metrů sněhu, fréza razí naslepo

Většinu sněhu odhrnuly rolby, fréza odstraňuje poslední metry.

Travers mezi Výrovkou a Luční boudou v Krkonoších prorážela sněžná fréza. Stroj se musel prokousat zhruba třímetrovou...

Z Prahy do Brna autem na baterky. Jedno nabití elektrickému golfu nestačilo

Volkswagen e-Golf

Budoucnost automobilismu? Zatím ne. MF DNES zkoušela, jak se žije s elektrickým golfem. Ve městě funguje obstojně, ale...

Test litých kol na octavii: Některá se doslova rozpadla na kusy

Test litých kol pro Škodu Octavia

Kola dělají auto, říká se. Na designových osmnáctkách zkrátka vypadá o poznání lépe než na plechových zimních...

Zastavení řidiče na základě údaje z tachometru bylo podle policie přiměřené

Policista v civilu zastavil muže na dálnici kvůli rychlé jízdě

Dohru v kázeňském řízení má netradiční policejní kontrola, která se odehrála v březnu na dálnici D46. Její videozáznam...

Uměle vyrobené ojetiny jsou šancí pro ty, kteří nechtějí čekat

Ilustrační snímek

Američané se nejdřív zbavují Mercedesu typu C, v Česku najdete jako nejmladší ojetiny v bazarech modely Škoda Karoq,...

Další z rubriky

V závodech aut do zásuvky se osvědčil hybrid, elektroauta málem nedojela

Czech New Energies Rallye

Osmý ročník závodu Czech New Energies Rallye, kde nejde o rychlost, ale přesnost, přilákal desítky účastníků s...

Škoda startuje v Bratislavě éru s Citigem a Superbem do zásuvky

Hybridní Škoda Superb - domácí nabíječka

Škoda inovovala dva modely. Největší a nejmenší. Do obou pustila elektřinu. Pár hodin před hokejovým čtvrtfinále ČR –...

Francouzi by chtěli Jaguar s Land Roverem, Indové prodej odmítají

Range Rover Velar

Carlos Tavares, šéf koncernu PSA, pod který spadají značky Peugeot, Citroen, DS a Opel/Vauxhall, veřejně prohlásil, že...

Najdete na iDNES.cz