Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

M14i16l54a34n 72V75o42t69a93v93a 5844176681132

Těm klukům to vůbec nezávidím a ani nevyčítám. Máme neskutečně hustou síť silnic, peklo mezi ostatními auty a když prostě někde stojí auta, tak se to prostě prohrnout či posypat nedá. V zimě padá sníh, jak překvapivé. Když to prohrnou, tak je to fajn a když ne, tak prostě ne. Spoléhám na sebe a ne na jiné. Zas tak často u nás takové kalamity nejsou... o čem by jinak mluvili ve zprávách. A když jsou? No tak ten den pojedu z práce o něco déle. Ono se to nezblázní. Alespoň je o čem mluvit s kamarády a trochu adrenalinové zábavy mi nevadí. Záleží jen jak si to nastavíte v hlavě.

+74/−2
doporučit
31.1.2019 0:34

J16i73ř52í 65E73r22b53e55n 1563114976177

Děkuji za pěkný článek. Není nad to, když je tvořen přímo s místními lidmi od fochu - právě ty přímé řeči jsou nutné, abychom dokázali lidskou práci ocenit aspoň v duchu.

+47/0
doporučit
31.1.2019 6:44

M35a34r70e97k 18D37o29s96t75á27l 5879148117773

Pěkný článek, měl by číst povinně každý, kdo nadává na silničáře.

+50/−1
doporučit
31.1.2019 7:51

F47i40l28i96p 39T70ř40e28b85a 6733940808836

Mám to za humny. Pocházím z Nejdku a denně tam dojíždím z Rotavy. Je to silnice druhé třídy, takže se prohrne někdy v noci, a pak se tam sypače dostanou až kolem desáté, a dalších několik hodin trvá, než sůl sníh rozpustí. Takže občas zajímavá cesta. Ještě, že ráno je to z kopce.

Když můžu, a jedu sám, jezdím "zadem", na Přebuz. Tam se nesolí, jen ráno projede traktor s frézou,a soudní řidiči jedou radši okolo. Asi už bych z toho měl vyrůst, ale mě to na sněhu zkrátka baví. A také není od věci vědět, jak se auto v takových podmínkách chová, a co si můžu dovolit. Před každou cestou ale pečlivě vážím, jestli mám oblečení a boty na to, abych šel pešky 2-3 km někam lovit mobilní signál a shánět někoho, kdo mě vytáhne...

Shrnuto podtrženo, na opuštěné uzavírky (stavby), kde se za několik měsíců nehnula noha, mám dost nevybíravý názor, na zimní údržbu bych si ale nikdy nedovolil byť křivě podívat. Já bych jejich práci rozhodně dělat nechtěl.

+34/0
doporučit
31.1.2019 9:32

J38a58n 48J42a42n79o27s28l41a71v 4852684596465

Problém je hlavně v tom, že si každý řidič myslí, že právě ta jeho silnice, po níž právě jede, je ta nejdůležitější na světě. :-/ A podobně je to i s obyvateli měst a úklidem chodníků.

+39/−1
doporučit
31.1.2019 9:21

P70a93v78e53l 54J88e55ř33á49b53e78k 7621662884377

Dneska nesmí auta vytahovat ani hasiči, pokud to není bezpodmínečně nutné. Někdy vyjedou dobráci, ale berou to především jako nácvik, protože opakování je matka moudrosti. Popotáhnout někoho - někdy je to šílenství. Když - tak lano si každý musí uvázat sám. A stále jsou frajeři kteří si lano klidně uvážou za ramena přední osy a nebo za nárazník. Kolikrát ani neví, zda mají v autě tažné oko a kam se zašroubuje. O laně ani nemluvím.

A faktem je, že jsme si odvykli jezdit po silnici pokryté sněhem či ledovkou. Kdysi se silnice sypali jen nějakým pískem, štěrkem, škvárou, přes léto se materiál navozil do speciálních budov, které byly na svahu tak, aby auto pod ně mohlo zajet násypkami naložit.

Na korbu vyskočili dva závozníci, narazili ušanku až na krk a pravidelným tempem pohazovali za autem, když bylo zle, tak hodili z boku pod kola auta.

V obcích nastoupili zemědělci, někde z hromady nakopali na nízký přívěs za traktor naložili posyp a vyrazili.

Po silnicích jezdily auta s letním vzorkem a diagonálách, výjimečně někdo sehnal hrubý protektor a kupodivu to ti řidiči projeli. A to navíc měli zamrzlá přední okna, průzor jak periskop, boční okýnka stažený, aby nenamrzal dech (stejně auta moc netopila).

Dneska - nějak tomu nerozumím, že souhlasíme se sypáním soli i na venkově kde nejezdí autobusy.

+29/−1
doporučit
31.1.2019 0:39

L94u98k66á89š 50K55m12e93n42t 5599557624440

Je to prostě další důvod k tomu mít v zimním období kvalitní zimní pneu v dobrém stavu a neplácat tu žvásty o tom, že letní jsou stejně lepší když mrzne a je sucho a zimní jsou na pár týdnů v roce.

Chce to prostě myslet. Myslet před zimou, myslet než vyjedu a především myslet za volantem.

+22/0
doporučit
31.1.2019 9:56

M14a59r11e77k 97V98e54s58e35l37ý 1347868150844

Ja nevim, ale do nejakych 20cm snehu bych se bez silnicaru obesel. Bavi mne jezdit na snehu a nesnasim soleni. Kdyz uz je ho vic, tak pluhovani, ale soleni bych vubec neresil pokud nehrozi naledi.

+22/−1
doporučit
31.1.2019 21:12

M13a58r86t19i40n 72R49a77y14m96a41n 4642468133148

Silničáři solí zbytečně moc silnic. Ať solí dálnice, 1. a 2. třídu. Alespoň kamiony nebudou sjíždět na místní komunikace a budou tam kde mají být a lidi se třeba naučí, že v zimě sněží a že na sněhu se jezdí jinak. Jinak silnice na Fláje a do DE parádní projížďka na sněhu. :-)

+25/−2
doporučit
31.1.2019 13:19

L37e97o 52V94á22l73e92k 9904434579165

Tady platí obvyklé pravidlo - ryba smrdí od hlavy. Ti řidiči jsou ti poslední na koho bychom měli nadávat. Oni sami nemohou vyjet kdy si vzpomenou, musí dostat konkretní příkaz. Ten, kdo ho vydá má zase instrukce od svého nadřízeného. A jak už to bývá, premie za ušetřený materiál dostanou především ti papaláši,kteří případdné problémy svedou právě na ty řidiče.

+17/0
doporučit
31.1.2019 19:47

J86i59n95d10r22i40c25h 27K77u17c37h73a52r 1137574947299

Já myslím, že solit by se mělo ještě méně - pouze dálnice, vybrané useky silnic 1. třídy a tim končit. Ostatní jen protahovat, nebo sypat štěrkem. Přírodě to pomůže, at bude na hory jezdit méně, ...

+28/−4
doporučit
31.1.2019 10:35

M37a37r29e93k 56J27a69n89e30č81k76a 1867596633741

Je to obec od obce. Ve větším městě když padá, tak než to všechno projedou, můžou začít znova. Ale vždycky se najdou kafralové, co budou nadávat na neschopnost silničářů a zrovna tihle by raději měli sedět doma, protože jim dělá problém i trocha sněhu. V naší menší obci je situace naprosto opačná, protože stačí trochu nasněžit a už to řádí při odhrňování sněhu a nebo trošku namrznout a už je cesta samá sůl. Až to zamrzí, že si člověk nemůže užít sníh na cestě, proto jsem rád za místa, kde to to silničáři nestíhají :-) Takové šílené solení dříve také nebývalo. Ta zátěž pro okolní ekosystémy musí být obrovská a to už nemluvě o požírání aut a narušování povrchu cest a vytváření pak výmolů na cestách. Dříve se totiž používala běžně škvára, ale ta je dnes asi nedostupná a musí se pak na jaro z cest odklízet, tak si to ulehčují. No hlavně, že si budeme všichni hrát na ekologii a blbnout s igelitkama, ale extrémní zasolování silnic ničemu přece nevadí :-/

+14/0
doporučit
31.1.2019 13:13

J45a46r81o16s29l97a19v 80K67a45d90l73e22c 5791739862831

Chyba je v managementu. Těch pár lidí co tráví většinu života za volantem sypače na hranici zdravotní únosnosti to neovlivní.

+14/0
doporučit
31.1.2019 11:19

P98e50t87r 84S62p86a59t31z76i16e64r22e54r 7374562355594

S tim taháním je to fakt tezke. Delal jsem v armade u záchranářů a jednou pri povinnych jizdach kluci co jeli s vyprostovaci tatrou potkali zapadly kamion. Prekazel na ceste a tezce se objížděl. Ridic je poprosil jestli by ho necukli ven aby mohl jet dal. Otazka 10ti minut a kluci na to meli i právě adekvatni auto. Ale pro jistotu napred volali veliteli, ten volal veliteli praporu a ten oznamil ze neni žádost od kraje a pokud by to udelali bylo by to neopravnene pouziti vojenske techniky. Takze kluci se mu omluvili a jeli dal. On tam pak cekal x hodin na nejaky jiný vyprostovak.

+7/0
doporučit
31.1.2019 12:28

B86o91ř48i82v58o81j 55K30u98b94í46č45e11k 2539390189641

Na Semilsku je zajimavy silnicari problem nemaj. Problem je akorat s deb****a co jedou jak v lete, maj vojety zimaky nebo je nemaj vubec. A pokud jde o Kamiony ty by v dobe kalamit a sostavneho snezeni meli dostat zakaz vubec vyjizdet. Akorat ucpou prvni kopec, tirak prez celou silnici nebot to drbe tak dlouho az je nastorc a neprojefe ani osobak ani sypac. Na horach je potreba pouzivat hlavu a pokud to je i pohon 4x4.

Solit by se melo vsude ale nekde treba jen jednou za tyden aby slezly a rozjezdili zmrazky. A nesolit preventivne i kdyz to je nekdy problem.

+7/−1
doporučit
31.1.2019 10:50

J17o85s76e89f 46K95a93r30f66í21k 7592585906390

Nejzásadnější problém je v točvolantech co si myslí, že jsou mistři světa a přitom umí jezdit pouze dopředu a to ještě jenom v minimálním provozu a za ideálních klimatických podmínek:-P

+8/−2
doporučit
31.1.2019 19:38

L35u60k66á51š 26V61e34s21e57l48ý 7124133145133

Nevdek vladne svetem. Na sypace nenadavam, jsem rad, ze jeste vubec chumeli. V Norsku nesypou a ridici se naucili prizpusobit jizdu. To, ze mame precpane silnice kamiony je vec druha..

+4/0
doporučit
4.2.2019 21:14

V11í76t 20B28r75z52o82b27o26h94a79t16ý 7710912223841

Já bych i vděčný byl, posledně, když sněžilo u nás v kopcích, kde je mimojiné i středisko údržby SÚS, tak jsem viděl spoustu sypačů zaparkovaných právě na tom parkovišti, ale na silnici, kterou pomalu ucpávali kamiony, které nemohli vyjet sebemenší kopec nebyl ani jeden. Přitom předpověď byla jasná několik dní dopředu.

Problém vidím hlavně v tom, že od našich silničářů jsou slyšet neustále nějaké výmluvy, stačí přejet do vedlejšího Rakouska a hnedle je situace jiná, ano sice tam na silnicích nižších tříd nesolí, ale hlavní tahy mají udržované ukázkově.

+7/−5
doporučit
31.1.2019 10:50

P61a10v42e83l 86H85r20a24n14á56č 1976646683244

Veprostřed článku je odkaz na Rytmuse, jak hezky boxoval, že se bude ženit a že čeká miminko. Já čekal, že napíšou, že se chystá skočit do sypacího vozu a protáhnout celé Slovensko.

+3/0
doporučit
4.2.2019 2:05

M64a34r47e54k 27Š62t16ě55t57k23a 4281168832233

V Karlovarském kraji musejí vyjet do 30 minut? Jezdím běžně po D6, ještě v 11 hodin je tam vyjezděný pouze pravý pruh, samozřejmě bez zásahu pluhů, pouze od auta a kamiónů. Začátkem ledna ta sněhová kalamita na 1/13 (zcela zkolabovala křižovatka v Klášterci), jel jsem tam kolem dvanácté v poledne úsek mezi Bočí a Stráží n/Ohří celou hodinu, nikde nic neprotaženo, jenom jeden stojící kamion za druhýmRv

+3/0
doporučit
31.1.2019 11:08

Z68d98e44n38ě41k 51D75u20f90e28k 2514114438

Super článek a je pravdivý. Silničáři v celé republice mají dáno co, kdy a dokdy očistit. A, že Němci tady mnohdy nerespektují cedule a pak se diví, že zapadli je fakt a klidně ať si počkají do jara. A dnes je doba, že každý dobrý skutek se musí po zásluze odměnit, takže se jim nedivím, že nechtějí nic vytahovat. Proč také? Aby řidič, který neuposlechne značení se na nich mohl hojit.

+3/0
doporučit
31.1.2019 8:23

J35a41m88e42s 67U23h68n96i 2259471568366

Jako pardon, ale ja nadavam na silnicare opravdu kdyz na to mam narok. Pokud ve 22:00 prestane stenit a celou noc nesnezi, rano vyjedu na D4 a je cela pod snehem, tak co celou noc delali? To, ze v planovani a reakci dle pocasi sedi v kancelari tupouni je fakt

+6/−7
doporučit
31.1.2019 13:35

V86á47c16l81a79v 77D40o37s95t95á96l 8723831956689

Když to lidi neumí, bojí se, nemají na to pneumatiky, tak hromadná doprava, taxík, nebo pěšky. Ono vás to pražáci (příklad města čistě náhodný) tak draho nevyjde. K nám do Jizerek například, přímá linka busem do Jablonce, za cenu kávy ve Starbucks a na kopec každou půlhodinu něco jede. Když zavoláte tágo, do 500 se dostanete kamkoliv. Když jedete svým autem, tak jedete tři hodiny, hodinu nasazujete řetězy, dvě hodiny házíte místo, pak vám to tejden zapadává sněhem, protože se nerozjedete ani na rovině. Konec dovči, tři hodiny vyhrabáváte auto, hodinu nasazujete řetězy, a už pádíte závratnou rychlostí 20km/h někam za Turnov, kde konečně sundáte řetězy a celejch 33 kilometrů k Bolce jedete svižně. Tam padnete do zácpy, která trvá až do Brna, takže máte štěstí, že z Jižní spojky se za 8 hodin dostanete k paneláku. Ty movitější z vás si sice kvůli týhle srandě koupí 4x4, ale kupodivu 4x4 nepomůže při brždění, ani zatáčení, takže nakonec jedou domů stejně sockou a hyper ultra korejskej bořič závějí, zůstává omotanej pod prvním kopcem, ve druhý zatáčce. Já bejt šikovnější, tak si za zimu tři postavím jen z toho co najdu před barákem poházený po silnici.

+4/−4
doporučit
31.1.2019 10:59

P79e36t92r 95K78e17ř 8713864142568

Autor článku zřejmě nepochopil pointu řidičských stížností. Uživatelům silnice je vcelku jedno, zda se nějaký řidič sypače v důsledku neschopnosti vedení nevyspí. Zajímá je výsledek a ten je tristní. I sám řidič uvádí, že se původně měl střídat. Proč tomu tak není, je záležitost vedení. Dále sám vlastně přiznává, že porušuje vše co může (BOZP). Je to jako by na hospodu pro 100 lidí v několika turnusech poslali obsluhovat 2 číšníky a Ti celý upocení by se divili proč jim hosté nadávají za studené jídlo a dlouhé čekací doby, když dřou jak bulhaři.

+6/−9
doporučit
4.2.2019 14:34

D78a91n74i93e80l 10P85a74n41e25k 6142291822130

Clanek celkem zajimavy, ale co me to cele prijde je jen vypis ruznych vymluv proc neco nejde.

Hele kluci silnicarsky ja vim, ze to nemate lehke, ale vymluvy, ze ma radlici s ocelkou a ze nemuze na tom danem useku hrabat mi prijde fakt usmevny. Stejne tak, ze nemuze hrabat neb je prazdny. To jako za cela ta leta neprisli na to jak udelat zatizeni kamionu s mrtvou vahou tak aby mohl hrabat i kdyz je prazdny? Je zcela evidentni, ze RSD ma problem se silnym nedostatkem lidi i stroju. A verim, ze se tito panove snazi, ale je evidentni, ze nestihaji nebo v nekterych usecich na to kalej uplne. A ted nemyslim jen tyto pany z hor, ale i ty v nizinach. Kdyz je dalnice nebo mesto plne brecky ze soleni tak ocekavam, ze nekdo veme tu radlici na zem a shrne to. A za nim pojede nekdo kdo to nasaje a odveze. Jako fakt to neni nemozny. Jen to chce mit nastroje a to by melo zajistit RSD. Ona totiz ta brecka pres noc pekne promrzne a je to zcela nesjizdne!

Uprimne nejlepsi variantou by bylo poradne to shrabat a posypat sterkem, ktery se ale na jare musi uklidit! Coz se nedeje! Kde se sype zustava sterk az do leta nez to postupne auta jizdou odstrani ke krajnici. Kde se pak vali nanos na ktery kdyz najedete tak to stoji za to.

Ty prachy ktere RSD dostava by melo lepe vyuzit nebo pokud to nestaci tak zazadat na MD o vic a tyhle veci poresit.

+6/−9
doporučit
31.1.2019 12:00

Najdete na iDNES.cz