Autofotka týdne: Touareg alias čtyřpásovka sněžná

aktualizováno 
Z Volkswagenu Touareg je snowareg, z kol totiž přezul na pásy. A taky pěkně zkrotl. Potkat ho můžete ve Švédsku.

Volkswagen Touareg | foto: Volkswagen

Snowareg už jezdí přes rok jako reklamní lákadlo po Švédsku po akcích Volkswagenu. Na bocích má švédské vlajky, k letošním Vánocům nadělilo lokální zastoupení značky svým fanouškům na Facebooku novou dávku fotek.

Snowareg má na svědomí švédské zastoupení Volkswagenu. Už v roce 2011 se domluvilo s americkým specialistou na pásy na auta, firmou Mattracks, a postavilo touarega na pásy.

Volkswagen Touareg


Při přestavbě touarega na snowareg (složenina anglického "snow", což znamená sníh, a touareg), upravili podvozek. Předek obrnili tak, aby lépe odolával muldám sněhu a hroudám ledu, upravit se rozhodli také zavěšení, aby si lépe rozumělo s pásy.

Fotogalerie

Pod kapotou zůstal sériový osmiválcový turbodiesel 4,2 TDI s výkonem 340 koní a 800 newtonmetry točivého momentu. Základní provedení s tímto motorem stojí v Česku 1,8 milionu korun.

S normálním obutím na silnici vystřelí touareg na stovku za 5,8 sekundy a upaluje až 242 km/h. To s pásy umí po sněhu drandit maximálně 64 km/h.

Není to prvně, co dostalo auto pásy. Před lety obrážel autosalony a velká lyžařská střediska maličký Fiat Panda 4x4 na pásech. Filmoví fanoušci si vzpomenou na film Taxi, kde na pásech řádil Peugeot 406, a v jedné české autodílně právě teď dokončují takovou přestavbu na uzounké malé japonské dodávce Subaru Libero.

Volkswagen Touareg

Je samozřejmé, že pokud nemáte auto s pohonem všech kol, "opásovávat" ho nemá smysl. I proto se o ně nejčastěji zajímají majitelé velkých SUV, terénních pick-upů, hummerů, jeepů a podobně. Když si koupíte rovnou speciální sadu, výměnu podle výrobce zvládnete i doma v garáži.

Rozhodně to však není levná záležitost. Sady na přestavbu na pásový stroj jsou k mání hlavně na čtyřkolky (quad). Na čtyřkolku stojí přes sto tisíc. Originální "mattracks" na SUV (hummery, jeepy, chevrolety) se dají pořídit i v Česku, ale připravte si aspoň 25 tisíc dolarů, tedy skoro půlmilion.

Nejčtenější

ANALÝZA: Auta zdraží, hrozí kolaps trhu. Poděkujte Bruselu

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Volkswagen řekl, co se ostatní bojí říct nahlas: Kvůli přísnějším limitům CO2 auta výrazně podraží. Automobilky jsou...

Scala startuje na 370 tisících. Škoda chce Čechům nabídnout bohatou výbavu

Škoda Scala

Škoda v pátek startuje prodej svého nového vozu. Základní provedení modelu Scala s benzinovým agregátem 1,0 TSI/70 kW s...

Rodinný ideál: módní SUV a praktické MPV v jednom balení

Peugeot Rifter

V katalogu a asi i v prodejně vám budou tvrdit něco jiného, ale SUV opravdu není to nepraktičtější auto pro rodinu. Nad...

První ochutnávka nové škodovky, premiéra bude v březnu v Ženevě

Silueta nového crossoveru značky Škoda

Česká značka uveřejnila první obrázek nového modelu, který doplní nabídku vozů kategorie SUV po modelech Kodiaq a...

Velké ambice, žádné zkušenosti. Nové automobilky chtějí porazit Teslu

Rimac Concept One

Jsou početné, ambiciózní, průbojné, štědře podporované a většinou čínské. Mluvíme o start-upových automobilkách...

Další z rubriky

Základní tesla může na evropský trh, startovací cena je 1,5 milionu

Tesla 3

Americká automobilka Tesla může zahájit prodej elektromobilu Model 3 v Evropě. Povolení jí vydal nizozemský úřad pro...

Elektromobily si chudší lidé nebudou moci dovolit, varuje Volkswagen

Volkswagen e-Golf

Přechod na elektromobily způsobí, že automobily budou značně dražší. Pro lidi s nízkými příjmy mohou být v budoucnu...

Podle českého vesmírného architekta budeme cestovat Muskovým telegramem

Vizualizace terminálu pro hyperloop na pražském Opatově

Z Prahy do Brna za 20 minut, i tak by se mohlo za pár let cestovat. Potrubní doprava nahradí na krátkých vzdálenostech...

Najdete na iDNES.cz