Diskuze

Konec spalovacích časů. Poslední benzinové smarty se vyrobí v srpnu

Automobilka Smart, specializovaná na jedinečné mrňousy do města, ohlásila konec spalovacích motorů. Jako vůbec první značka na světě je v příštím roce plně nahradí elektrickou trakcí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Elektrický Smart jezdí docela dobře. Akorát dojezd je opravdu mizerný, kolem 100km, a Mercedes auto prodával bez baterky, kterou člověk buď musel dokoupit, nebo si baterii pronajmout. To se pak nedivím, že se jich moc neprodá.

0 0
možnosti
Foto

Treba to konecne zacne vydelavat. Jako benzinak to byl predrazeny kram pro hipstery, ted tomu aspon vyvedou vyfuk nekam jinam, kde to nebude evropankum vadit.

0 0
možnosti

Zrovna u Smartu určeného jen na poskakování po městech to opravdu nevadí.

1 0
možnosti

Tak do 150 tis bych si to i koupil na cukačku do Prahy.

4 0
možnosti

J38i37ř35í 95Z17ý52k11a

28. 5. 2019 18:34

150 stál benzinový Smart? 8-o

1 0
možnosti

A63l56e36š 92F50r46ý26b37a

28. 5. 2019 17:15

Elektrická lokomotiva je na hlavních tratích efektivní, protože nemusí vozit energii a stačí napájecí vedení. Jistě, jsou tam úbytky, hlavně na 3000 V.

A jen tak mimochodem, proč asi z Tábora do Bechyně teď jezdí asi jen motorové Regionovy. Protože tam se elektrická trakce dnes ani nevyplatí.

A elektrické auto je úplný opak elektrické lokomotivy! Protože energii si musí vozit sebou, a je to energie v hodně těžké podobě.

3 0
možnosti

nic lepšího asi hned tak nevymyslíme, spalovací motory dosáhly svého vrcholu stejně jako kdysi parní lokomotiva a stávají se minulostí a nic jinýho než auta na baterky k dispozici není, takže je nakonec stejně jedno čeho je to opak a v jak těžké je to podobě

0 2
možnosti

P64e82t62r 93B21l30á64h45a

28. 5. 2019 17:03

když si pročítám diskuze k přechodu na EV, bylo by zajímavé, kdyby si to přečetl nějaký Nor, ten by si myslel, že jsme tady všichni nalití, nebo žijeme v roce 1990, co tady řešíme za kraviny s celkovým počtem EV cca 3000 ks. ;-DNíže posílám odkaz na aktuální prodeje čisté elektromobily (BEV) v Norsku (dnes 299 ks, za květen zatím 4712 ks, rok 2019 zatím 31.127 ks), jediná země, kde už je EV masová záležitost. Přeložit tuto diskuzi, tak se Norové uchechtají k smrti;-D

https://elbilstatistikk.no/

0 2
možnosti

A64l45e28š 96F57r63ý93b30a

28. 5. 2019 17:17

Myslel jsem, že v tom Norsku auta na baterie jsou dotovaná. Ale pokud mají dost místa, a je kde to nabíjet přes noc, tak proč ne.

Tady hlavně na sídlištích k tomu není nic.

0 0
možnosti

Alternativám k ropné produkty spalujícím motorům fandím, ale proč zrovna akumulátory, které ještě nejsou technologicky připravené k tomuto využití. Proč se raději nazaměřují na vodík?

0 4
možnosti

E19m56i21l 76N81o77v95á37k

28. 5. 2019 13:23

Protože se vodík z 96% vyrábí právě z fosilních paliv.

5 0
možnosti

J83a32n 26Š72v95e44c

28. 5. 2019 12:20

Zrovna u takového auta, které je určené spíše pro město, by baterie mohla mít smysl. V tomto případě tomu fandím.

Ale u většího rodinného auta nevím, nevím.

0 0
možnosti

To máte pravdu. Jenže takovýmto druhým-třetím autem v domácnosti najedete pár tisíc kilometrů ročně a vzhledem k ceně i malého elektromobilu a případným starostem s dobíjením to postrádá smysl. Za nějakých 10 let budete mít na tachometru 50 tisíc km a akumulátor, kterému skončila životnost. To pak každý kilometr vyjde pěkně draho.

1 2
možnosti

Doplnění benzínového agregátu o technologie čištění spalin by to auto neúměrně zdražilo, takže by bylo neprodejné. Tak co tedy uděláme: Předěláme ho na baterky, tím se zdraží ještě víc a budeme čekat, že se začne prodávat jak housky na krámě.

Tohle prostě nevymyslíš...

4 2
možnosti

A67l46e28š 60F36r36ý46b98a

28. 5. 2019 17:32

Ale jistě, elektromobil bude výrobně levnější. Na peníze bude dražší.

0 0
možnosti

P26e66t69r 34N41e23d10o59m45a

28. 5. 2019 11:19

Až se přestanou vyrábět spalovací motory a zmizí většina spalovacích se už možná nedožiju. Ale přeju to dalším generacím, ten čistý vzduch v ulicích

0 0
možnosti

přestanou se vyrábět relativně brzy, toho se nedožijí jen hodně staří lidé, pak se budeme snažit mnoho let je dostat ze silnic na šrotiště a to bude běh na dlouhou trať, dá se očekávat, že ne všichni majitele se jich budou chtít lehce vzdát

2 2
možnosti