- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Elektrický Smart jezdí docela dobře. Akorát dojezd je opravdu mizerný, kolem 100km, a Mercedes auto prodával bez baterky, kterou člověk buď musel dokoupit, nebo si baterii pronajmout. To se pak nedivím, že se jich moc neprodá.
Treba to konecne zacne vydelavat. Jako benzinak to byl predrazeny kram pro hipstery, ted tomu aspon vyvedou vyfuk nekam jinam, kde to nebude evropankum vadit.
Zrovna u Smartu určeného jen na poskakování po městech to opravdu nevadí.
Tak do 150 tis bych si to i koupil na cukačku do Prahy.
Elektrická lokomotiva je na hlavních tratích efektivní, protože nemusí vozit energii a stačí napájecí vedení. Jistě, jsou tam úbytky, hlavně na 3000 V.
A jen tak mimochodem, proč asi z Tábora do Bechyně teď jezdí asi jen motorové Regionovy. Protože tam se elektrická trakce dnes ani nevyplatí.
A elektrické auto je úplný opak elektrické lokomotivy! Protože energii si musí vozit sebou, a je to energie v hodně těžké podobě.
nic lepšího asi hned tak nevymyslíme, spalovací motory dosáhly svého vrcholu stejně jako kdysi parní lokomotiva a stávají se minulostí a nic jinýho než auta na baterky k dispozici není, takže je nakonec stejně jedno čeho je to opak a v jak těžké je to podobě
když si pročítám diskuze k přechodu na EV, bylo by zajímavé, kdyby si to přečetl nějaký Nor, ten by si myslel, že jsme tady všichni nalití, nebo žijeme v roce 1990, co tady řešíme za kraviny s celkovým počtem EV cca 3000 ks. Níže posílám odkaz na aktuální prodeje čisté elektromobily (BEV) v Norsku (dnes 299 ks, za květen zatím 4712 ks, rok 2019 zatím 31.127 ks), jediná země, kde už je EV masová záležitost. Přeložit tuto diskuzi, tak se Norové uchechtají k smrti
Myslel jsem, že v tom Norsku auta na baterie jsou dotovaná. Ale pokud mají dost místa, a je kde to nabíjet přes noc, tak proč ne.
Tady hlavně na sídlištích k tomu není nic.
Alternativám k ropné produkty spalujícím motorům fandím, ale proč zrovna akumulátory, které ještě nejsou technologicky připravené k tomuto využití. Proč se raději nazaměřují na vodík?
Protože se vodík z 96% vyrábí právě z fosilních paliv.
Zrovna u takového auta, které je určené spíše pro město, by baterie mohla mít smysl. V tomto případě tomu fandím.
Ale u většího rodinného auta nevím, nevím.
To máte pravdu. Jenže takovýmto druhým-třetím autem v domácnosti najedete pár tisíc kilometrů ročně a vzhledem k ceně i malého elektromobilu a případným starostem s dobíjením to postrádá smysl. Za nějakých 10 let budete mít na tachometru 50 tisíc km a akumulátor, kterému skončila životnost. To pak každý kilometr vyjde pěkně draho.
Doplnění benzínového agregátu o technologie čištění spalin by to auto neúměrně zdražilo, takže by bylo neprodejné. Tak co tedy uděláme: Předěláme ho na baterky, tím se zdraží ještě víc a budeme čekat, že se začne prodávat jak housky na krámě.
Tohle prostě nevymyslíš...
Ale jistě, elektromobil bude výrobně levnější. Na peníze bude dražší.
Až se přestanou vyrábět spalovací motory a zmizí většina spalovacích se už možná nedožiju. Ale přeju to dalším generacím, ten čistý vzduch v ulicích
přestanou se vyrábět relativně brzy, toho se nedožijí jen hodně staří lidé, pak se budeme snažit mnoho let je dostat ze silnic na šrotiště a to bude běh na dlouhou trať, dá se očekávat, že ne všichni majitele se jich budou chtít lehce vzdát