- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Od kdy je Yetti první Škodovka s parkovací kamerou? Vždyť už i dvojková Octavia v lepší výbavě mohla mít za příplatek parkovací kameru (dokonce dva druhy) která se potom zobrazovala na navigaci...?!?
Tahle malá "hračková" SUV dnes vyrábí spousta automobilek na světě a mají celkem úspěch u lidí co žijí s menším rozpočtem. Do terénu se to nehodí. Ten Yeti bude zřejmě spartansky vybavený, Interiér laciný, z tvrdého plastu.. no taková hračka á la Sidekick od Suzuki (vůbec nejméně kvalitní značka na světě.) Slabý motor, nebude ekonomický.
Když před dvaceti lety přžišlo na svět první SUV od Forda (Explorer, Expedition, Navigátor..a ještě před nimi Bronco) mělo to úžasný prodej. Dělali jsme je 7 dní v týdnu 22 hodin denně na 4 směny a nestačili poptávce. Čistý zisk na jediném Navigátoru byl 10 až 15,000 dolarů. Dnes SUV vyrábí kdekdo v různých velikostech.
Tyhle miniatury (Suzuki ...) si kupují studenti po dovršení 16 let věku s novým řidičákem. Ono to nic nevydrží a za pár let se to samo rozsype. Holky spíš tíhnou k malým osobáčkům, hatchbacks.
V USA to vidíte ovšem jinou optikou. V evropských městech je podstatně méně místa, highways dále od obytných čtvrtí, skutečný terén je zakázaný. Polní a lesní cesty zvládne Yeti hravě, je to stejná technika, jako Volvo (Haldex) dokonce i zasněžené horské cesty mu nejsou překážkou. I v Alpách na příjezdu k liftům a almům je Yeti spolehlivý.
Pro mně rozhodoval ale pohodlný vstup a zvýšená poloha sedadla, dobrý rozhled z místa řidiče.
Yeti je o hodně lehčí, než ty velké Fordy, takže se s ním tak lehko neutrhne krajnice na nezpevněných cestách, nezapíchne se tak hluboko do bahna. Nakonec je v Evropě ale i spotřeba důležitá- můj 2.0 l Diesel jezdí za 5.6 l/100 km. Vaše Fordy nejméně dvojnásobek.
Pokud bych se měl rozhodovat mezi Yeti a třeba Suzuki SX4 a stačil by mi benzínový motor, tak vyhrává SX4. SX4 je sice menší, ale stačí. Takže je otázkou, co je pro Yeti konkurencí.
Už se mi začíná líbit. A konečně také pohlednější volant. Škoda jen, že zůstala ta "useknutá" záď (já vím, je to jen facelift). Po technické stránce o tomto autu (i jiných Škodovkách) vůbec nepochybuju
jo to se říkalo v Česku i o Škodovkách MB, 1000, 1100/110. že mají dobré motory. No, doba pokročila a vlant jaksi nehraje roli, ostatně na něm má být krom "tempomatu" i ovládání rádia, CD, hledání stanic, ovládání mobilu, přečte ti SMSku z mobilu, zaparkuje se sám bez rukou na volantu, a to mluvím o standartu. Připlácí se snad jen za okno ve střeše, za mlhovky, za lepší motor, automatka je v ceně. Dotykový displej na rádiu, USB port, satelitní komunikace ve zpětném zrcátku, kontrola tlaku v gumách, záruka na min 3 roky nebo 55,000km, Silniční služba zdarma na 5 let (benzín. píchlá guma, odtah, zamčené klíčky, vybitá baterka a jiné drobnmosti) to je v ceně vozu jaký mám třeba já (Chevy). A byl sakra lacinej, že si hjo mohl koupit důchodce jako já a ještě ženě nové Camaro. Jo, spolehlivé auto je potřeba skoro denně.
Dacia Duster je mnohem krásnější
Další škaredá krabice se značkou Škoda. Škodovka auta dělat docela umí, tak proč pořád hnusný škatule?
Prodejni cisla hovori o necem jinem. Kdo ma rad design ve stylu "plastova hracka zapomenuta na kamnech", tak ma spoustu jinych moznosti. Napr. Hyundai, Toyota nebo dneska uz i Ford.
Ten boční pohled okopčený z Pontiacu Trans Sport už mohli trochu počeštit.
Jakpak by mohla vypadat verze s kulatými mlhovkami? Asi takhle: http://img14.imageshack.us/img14/9154/6zgd.jpg
Škoda že Kabaň prohrál svůj boj za jejich zachování.
http://www.zcoches.com/fotos/yeti-facelift
Kdyby to vypadalo takhle, tak si to i koupím.