První fotky yetiho s novou tváří. Z jednoho budou dva

  19:21aktualizováno  19:21
Škoda Yeti se po čtyřech letech dočkala faceliftu. Výraznou tvář nahradila obyčejnější s ostře řezanými jednoduchými světly. Yeti je také první škodovka s parkovací kamerou.

Nezaměnitelná tvář škodováckého SUV se čtveřicí světel, které byly poznávacím znakem, bude minulostí. Yeti dostává tvář ostatních nových škodovek, takže světla v nové přídi jsou ostřeji řezaná. Nově může pseudoterénní škodovka dostat bi-xenonové světlomety s integrovanými LED světly pro denní svícení. Přední mlhovky jsou nově hranaté a přestěhované dolů do nárazníku.

Víko kufru promáčkli designéři tak, aby vznikly dva šikmé prolisy vedle registrační značky, jako to u škodovek zavedl rapid.

Pouliční švihák, nebo zálesák

V Mladé Boleslavi vytvořili rovnou dvě verze vzhledu. Stylovější, jakousi "městskou" variantu a pak robustněji vyhlížející verzi pro výlety do přírody. Odlišíte je hlavně podle nárazníků. Městský frajer má také lakované boční lišty, dobrodružněji pojatý sourozenec zůstane u černých, nelakovaných.

Nová Škoda Yeti
Nová Škoda Yeti

"Městská" a "outdoorová" varianta faceliftované Škody Yeti

V nabídce jsou čtyři nové varianty hliníkových kol a nové barvy. Do interiéru doplnili nově tvarovaný tříramenný volant, který má sedm variant provedení. Nové jsou také potahové látky a dekory.

Yeti bude prvním modelem značky vybaveným zadní parkovací kamerou. Bude zde také nejnovější generace parkovacího asistenta, který auto samočinně zaparkuje podélně i příčně k vozovce a z podélných mezer i automaticky vyjede. Dále v yetim slaví premiéru bezklíčkové odemykání, zamykání a startování.

Přepracované provedení dostává také praktické drobnosti z rapidu a octavie: oboustranný koberec v zavazadlovém prostoru, vyjímatelnou LED svítilnu, pod sedadlem řidiče držák reflexní vesty a ve dveřích odpadkový koš.

"Pro přepracované modely Škoda Yeti jsou k dispozici čtyři naftové a tři benzinové motory, všechny přeplňované turbodmychadlem a s přímým vstřikováním paliva," vypočítává Bernd Abel ze Škody Auto. "Jejich paleta sahá od zážehové jednotky 1,2 TSI/77 kW (105 k) až po vznětový agregát 2,0 TDI/125 kW (170 k)." Na výběr je mezi pohonem buď jen přední, nebo obou náprav. Pohon všech kol je realizován prostřednictvím mezinápravové spojky Haldex páté generace.

Fotogalerie

Ještě před modernizací vzhledu Škoda rozšířila u yetiho nabídku kombinací motorů a převodovek. Nově je turbodiesel 2,0 TDI/125 kW k mání také v kombinaci pohonu všech kol a šestistupňové dvouspojkové převodovky DSG. Pro verzi s pohonem předních kol a motorem 1,6 TDI/77 kW  je možno objednat dvouspojkové ústrojí DSG se sedmi stupni.

Naživo se modernizované české SUV představí v září na autosalonu IAA ve Frankfurtu, ale do prodeje dorazí až koncem roku.

V Česku se Yeti vyrábí v závodě Kvasiny, v Rusku v Nižném Novgorodu a koncem roku 2013 bude zahájena jeho výroba také v čínské Šanghaji. Pouze pro čínský trh se ještě chystá o šest centimetrů prodloužená verze yetiho.

Do 30. června 2013 se podle statistik automobilky prodalo zhruba 263 200 škodovek se jménem sněžného muže.

Zájemci o větší škodovácké SUV budou muset ještě několik let počkat na sněhuláka (více zde).

Škoda Yeti GreenLine

Původní podoba Škody Yeti

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

V Norsku už naslepo objednávají elektrické škodovky. Záloha je čtrnáct tisíc

Škoda Vision iV

V Norsku registrují pět tisíc rezervací za tři týdny na elektrické škodovky. Severská země je velmocí elektromobilů,...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Hra o centimetry. Kamiony na pražské křižovatce lámou značky a semafory

Kamiony a autobusy mají potíže ve zúžení  na rozkopané křižovatce ulic Radlická...

Oprava tramvajové trati na pražském Smíchově od začátku prázdnin komplikuje dopravu. Dělníci se nově přesunuli na...

Škoda po sto letech míří do jedné stopy. Projeli jsme elektromoped Klement

Otestovali jsme Klementa – koncept městské mobility od Škoda Auto

Klement klame tělem. Zpovzdálí se tváří jako hodně drahé a extravagantní kolo. Ale Klement bicykl není, jeho pedály...

Další z rubriky

Autofotka týdne: Ve znacích bude ordnung, nové krytky je směřují správně

Speciální krytky nábojů kol, které udržují logo stále svisle, má nově...

Je to drobnost, které si normální uživatel auta nevšimne. Anebo si jí všimne, a bude chvilku pátrat, co ho vlastně...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Pokutu z ciziny nevyhazujte. Když nezaplatíte, může vás to vyjít draho

Ilustrační snímek

Přišla vám výzva k zaplacení pokuty za přestupek v Rakousku? Exekuce vám nejspíš nehrozí, ale mohlo by se stát, že při...

Najdete na iDNES.cz