Jeden z nejslavnějších vozů, které pocházely z Kvasiny: kupé Škoda 110 R. Na snímku exemplář, který se stal 100 000. automobilem z místního provozu. | foto: archiv společnosti ŠKODA AUTO

Před 20 lety Škoda Bohemia zachránila továrnu vyrábějící jediný český Volkswagen

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Měl se jmenovat Bohemia, nakonec ho známe pod názvem Superb a pro Škodu znamenal nejen vstup mezi luxusní vozy, ale také pomohl zachránit tradiční závod ve východočeských Kvasinách, v němž vznikaly legendy od Felicie přes 110 R až po Rapid. Také se zde několik let vyráběl i jeden málem zapomenutý Volkswagen.

Nedávno jsme si připomněli 20 let od premiéry Škody Superb, na tehdejší dobu luxusního vozu, který domácí značce otevřel nové trhy a výrazně prospěl image hlavně v západní Evropě. Už méně se ví, že výroba vozu vycházejícího z Volkswagenu Passat, kterému se nejdříve interně říkalo Bohemia, také zajistila kontinuitu výroby automobilů v Kvasinách. Od spuštění sériové výroby uběhlo 1. října přesně 20 let.

Znalci, co měli možnost výběru „stodvacítky“, hledali exempláře, které byly vyrobeny v Kvasinách. Dalo se to poznat podle výrobního čísla, na začátku byla pětka.

Bohuslav Čtvrtečkabývalý vedoucí technické kontroly, nyní průvodce po závodu

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se