Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Škoda dostane na starosti spalovací motory pro celý VW. Už chystá výrobu

Koncern Volkswagen plánuje velkou transformaci, chce zvýšit zisk. „Půjde o největší restrukturalizaci za poslední desetiletí,“ uvedl pro německý Handelsblatt nejmenovaný manažer VW. Škoda by měla mít na starosti spalovací motory. V Boleslavi už se připravují na výrobu motoru 1,5 TSI.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MR

A odborari z toho maji i radost? No ja nevim, deset let si uzivat a pak co? Prodej jen na trhy rozvojovych zemi, zadna pridana hodnota v nejnovejsim vyvoji, i ty skodovky co se budou na vyspelych trzich prodavat budou ze Spanelska...

0 0
možnosti
RD

Pekne. Pred 10 lety by to byla vyborna zprava.

Ted na tom vydelaji uplne vsichni mimo Skodovky, ktera je uz ted dost pozadu. A timhle tempem bude za 5 let v koncich.

Ale co cekat od firmy, kde se CEO, CFO a dalsi C-level pozice obmenuji kazdy rok a slouzi jen jako docasna trafika.

1 2
možnosti

Realita je ale právě opačná - na tomhle může Škoda jen vydělat. V rámci koncernu by se na vývoji e-technologie nepodílela, tedy by postupně zcela zanikl. Takhle je cesta - spalovací motory budou na globálních trzích aktivní ještě velmi dlouho.

3 1
možnosti
MR

M80i64l26a13n 89R62h92e95i67n

20. 6. 2023 22:55

Nemci jsou pragmaticti a pusobi tady uz dost dlouho na to, aby vedeli, jak velky je problem jakkoliv inovovat nebo rozsirovat vyrobu (nejcerstvejsi zkusenost maji s tovarnou na baterie). Je pro ne daleko jednodussi presunout sem legacy vyrobu a nasledne cely zavod odepsat a zbytek smerovat tam, kde jim nebudou hazet urady klacky pod nohy.

5 1
možnosti
PJ

P51e24t76r 68J68a45h51o27d60a

20. 6. 2023 22:52

Spalovací motory jsou už nyni mrtvé, to snad pozná každý. Moturky do sekačky s výkonem 110 koní je totalni zoufalost v podání Skodarny. Elektromotory už teď se vyrábějí s výkony přes 300 koní. Budoucnost patří elektromobiite, zlepší se parametry baterií a po spalovaku za pár let nestekne ani pes.

5 11
možnosti

To jsou taková zbožná přání, to že uměle tlačená emobilita je realita vnímá skutečně každý, což jí nijak neomlouvá. Těžko říct v čem spočívala myšlenka že elektromotoru se vyrábí s nějakým výkonem (spalovací se bude vyrábět vždy s větším), každopádně to je nepodstané. Žádné zázračné zlepšení parametrů se také nekoná, a nutno dodat že i kdyby skutečně byl prodej na EU trzích po roce 2035 omezen, tak v provozním mixu zůstanou spalovací výrazné ještě desítky let, to už spíš nikdo neštěkne po baterkách, protože je pravděpodobnější že se objeví vhodnější technologie.

6 2
možnosti
VF

No tak teď doufám, že všichni, kteří hejtují jakoukoliv reklamu na elektromobil, protože "To nikam nedojede!" a "Můžu jezdit kolem komína a za čtyři roky to půjde do šrotu" a "Kdyby tam byl dvojkový diesel, tak bych to koupil"...začali slavit. Konečně se dočkali. V Česku se budou vyrábět auta, která v budoucnu nikdo nebude kupovat, protože díky jasnému trendu, který byl dán před několika lety, budou auta se spalovacím motorem těžce na ústupu.

Je to podobné, jako bychom teď vyhráli možnost vyrábět tlačítkové mobilní telefony. Super!

Doufám, že se česká ekonomika co nejdříve přeorientuje na jiný průmysl než automobilový, protože VW dal jasně najevo, jak vidí výrobu v ČR.

8 10
možnosti
MV

Jenže vy tak trošku motáte hrušky s jabkama. Srovnáváte to jen díky neznalosti, kterou se chlubíte. Evidentně nemáte vzdělání elektro a ani cokoli kolem aut. Srovnáváte přirozený, ničím neregulovaný vývoj telefonů s řízenou ideologií, která zde již jednou byla a neujala se ze zcela stejných důvodů, jaké jsou dnes. A pokud byste utrpěl vzdělání v oboru, tak víte, že se tato technologie za sto let nikam zásadně neposunula.

11 4
možnosti

V zásadě dobrá zpráva - jednak je to dobré pro zachování vývoje v ČR - kdy jinak emobilita povede k jeho postupnému zániku, a jednak šance pro budoucnost - to že eurohujeři plánují cosi na rok 35 vůbec neznamená že se k tomu chystají všichni, naopak - spalovací motory budou globálně ještě dlouhé roky významné, a to obzvláště na trzích na které se Škoda má soustředit

12 7
možnosti
OB

naopak je to naprosta katastrofa pro cesky autoprumysl, kvuli povestne ceske tuposti VW posadi skodovku do posledniho vagonu, ktery se casem odpoji, protoze v dobe kdy nebude nikdo vyrabet starou vetes se spalovakem a vsichni budou mit rozjete nove vyroby cesko bude dekadu za ostatnima a zase se bude divit jaktoze nam ujel vlak.

11 13
možnosti
Foto

Němci to ví že Češi jsou největšími fandy spalovacích motorů v Evropě, a možná i na celém světě ;-)

0 0
možnosti

Jde ryze o ekonomický pohled - vývoj je v ČR špičkový (už dnes Škodovka má na starosti mnoho komponent), naopak provozy nastavené "postaru", dává tedy logiku je efektivně využít. Navíc Škoda je v rámci VW levná globální značka pro třetí trhy, kde spalovací motory budou aktivní ještě velmi dlouho.

3 1
možnosti
Foto

Tak se dočkali. Žádná škodovka nebude. Jen jakási fabrika foksfagenu v levné destinací. Už bude jen unifikované něco bez duše a náznaku individuality. Budiž ti země lehká.

2 2
možnosti
Foto

L37u29k34á53š 53G12y97ö97r

20. 6. 2023 18:16

To už je dávno. Vždyť je to všechno na jedno brdo.

1 1
možnosti
PHH

Pokud VW odsunuje výrobu svých neprodávanějsích spalovacích motorů do ČR, tak je jasné, že se mu to přestává vyplácet. Co to znamená, si snad každý domyslí.

3 4
možnosti

Racionalizaci výroby. Vývoj má škoda na vysoké úrovni, naopak výrobní provozy mají rezervy a zaostávají, je logické že nedává smysl je nákladně transformovat na etechnologii (když to může udělat VW kdekoliv jinde), a a naopak chce vytěžit know-how které tu je.

7 0
možnosti
  • Nejčtenější

Garáž fotbalového boha Ronalda má cenu půl miliardy. Hvězdou je bugatti

16. června 2024

Fotbalová superstar Cristiano Ronaldo, se kterou se česká fotbalová reprezentace utká na Euru 2024...

Divoké automobilové devadesátky. Zavzpomínejte na zlaté časy

12. června 2024

„Kdo pamatuje devadesátky, ten je neprožil,“ říká staré pankáčské přísloví. Na velkou jízdu první...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Česko je ostrov elektromobilní skepse, potvrdily to i evropské volby

13. června 2024

Češi jsou dlouhodobě skeptičtí k elektromobilům. Boj o zákaz spalovacích aut a s ním související...

GLOSA: Praha v populistickém boji s SUV nacení parkování podle velikosti auta

17. června 2024

Parkování v hlavním městě začíná být velký problém a zdá se, že zastupitelé Prahy se jej rozhodli...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Americká města ničí závislost na parkovištích. Řidičů přitom ubývá

10. června 2024

Řada amerických měst sdílí problém, o kterém se příliš nemluví. I když jej každý má na očích....

Třicetiminutový balet kolem Abarthu. Podívejte se, jak se servisuje rally speciál

17. června 2024

Exkluzivně Jak se servisuje rally speciál přímo během závodního víkendu Agrotec Petronas Rally v Hustopečích?...

Malé auto, velká cenová bomba. První jízda obnoveným Renaultem Captur

17. června 2024

Renault Captur, spolu s Cliem stěžejní model francouzské automobilky, dostal decentní facelift...

GLOSA: Praha v populistickém boji s SUV nacení parkování podle velikosti auta

17. června 2024

Parkování v hlavním městě začíná být velký problém a zdá se, že zastupitelé Prahy se jej rozhodli...

Tříválcová jistota od Yamahy. Ojetou motorku dobře prozkoumejte

17. června 2024

Premium Střední objemová kategorie motocyklů Yamaha opustila dva čtyřválce o objemu 600 a 800 ccm a dostala...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!