Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

  9:38aktualizováno  10:10
Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní roli v tom měla hrát Škoda. Na začátku srpna ovšem firmy jednání ukončily. Ale manažer koncernu nově prozradil, že Škoda na levném voze stále pracuje.

Ilustrační snímek | foto: media.skoda-auto.com

Thomas Sedran, šéf strategie celého koncernu Volkswagen, to prozradil pro Automotive News Europe. Zmrazení jednání s Tatou neznamená konec koncernovým projektům pro rozvojové trhy. Sedran prozradil, že se pracuje na low-cost škodovce pro další rozvojové země, která by měla dorazit do roku 2020.

Automobilky si obecně moc neví rady, jak proniknout na indický trh (analýzu čtěte zde), zaměřují tedy svou pozornost jinam. V souvislosti s nově vyzrazeným projektem Škody Sedran naznačil, že by počítají z Brazílií a Íránem.

Dohodu o spolupráci na low-costu podepsala Škoda (Volkswagen) s Tatou letos v březnu. V srpnu ovšem firmy oznámily, že jednání uzavřely, protože se shodly, že „nemohou realizovat technické ani ekonomické synergie ve společně požadovaném rozsahu“. Podle renomovaného italského magazínu Quattroruote je problém v tom, že škodováci chtěli původně použít technickou platformu Taty označenou AMP. Jenže po kalkulaci nákladů na její upravení podle chystaných požadavků na bezpečnost (crash testy) a emisní normy, se ukázalo, že by to bylo příliš nákladné.

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

V Norsku už naslepo objednávají elektrické škodovky. Záloha je čtrnáct tisíc

Škoda Vision iV

V Norsku registrují pět tisíc rezervací za tři týdny na elektrické škodovky. Severská země je velmocí elektromobilů,...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Hra o centimetry. Kamiony na pražské křižovatce lámou značky a semafory

Kamiony a autobusy mají potíže ve zúžení  na rozkopané křižovatce ulic Radlická...

Oprava tramvajové trati na pražském Smíchově od začátku prázdnin komplikuje dopravu. Dělníci se nově přesunuli na...

VW v Bratislavě propouští, je to varování pro slovenský autoland

Výroba Volkswagenu Touareg v bratislavské továrně koncernu VW

Slovenská ekonomika je plně závislá na autoprůmyslu. Téměř polovinu průmyslové produkce země tvoří výroba aut. Jejich...

Další z rubriky

Na koloběžce vás kolona nezdrží. Dvoukolový seat má i tempomat

Elektrokoloběžka SEAT KickScooter

Tradiční značky už s nabídkou obyčejných aut nevystačí. Moderní doba žádá poskytnout zákazníkům něco navíc, trendem je...

Pokutu z ciziny nevyhazujte. Když nezaplatíte, může vás to vyjít draho

Ilustrační snímek

Přišla vám výzva k zaplacení pokuty za přestupek v Rakousku? Exekuce vám nejspíš nehrozí, ale mohlo by se stát, že při...

V Norsku už naslepo objednávají elektrické škodovky. Záloha je čtrnáct tisíc

Škoda Vision iV

V Norsku registrují pět tisíc rezervací za tři týdny na elektrické škodovky. Severská země je velmocí elektromobilů,...

Najdete na iDNES.cz