Diskuze
Před 20 lety vyrobili poslední z 1,4 milionu felicií. Oblékli ji v Německu
Děkujeme za pochopení.
I78v53o 35P73e11t81e90r11k76a
Já měl Felicii 1.6 kombík koupenou od člověka, který s ní jezdil jen přes léto, takže jsem ji kupoval ve velmi zachovalém stavu. Byl jsem s tím autem velmi spokojený, ta 1.6 jezdila opravdu moc pěkně. Co mě překvapilo byla tyč nad motorem, kterou jsem si uvědomil až ve chvíli, kdy jsem potřeboval vyměnit baterii. Až tehdy jsem se dopátral, že je to torzní tyč bránící tomu, aby na nerovnostech prasklo přední sklo (ta 1.6 už byla na Felicii dost těžká). Snad naprosto typicky mi po jezdění přes několik zim začaly rezivět páté dveře, nejvíce kolem loga, ale jinak rzí nijak zvlášť zasažena nebyla (to jsem měl spíš problém s předchozím Favoritem [motor s přímým vstřikování, taky dobře jezdil], kde mi začaly rezivět prahy).
P11e77t27r 52Č89e86r26m58á61k
To byla normálni vzpěra mezi tlumiče, to se dává na auta běžně kvůli zvýšení tuhosti, u felicie standartně jen na koncernové motory.
P27e43t96r 24S95p83á91l18e15n19k34a
Zaujala mě ta cena. Tady je vidět, jak se máme dobře, dnes je 30 průměrných platů někde za milionem... za to už je auto v úplně jiné třídě
M50i37c96h92a38l 46R91e35i68t81e67r
S Felicii jsem najezdil dost, ale nikde me nenechala. Co se tyka spolehlivosti za me jednoduchy drzak. Co ale Felicii trapilo byla koroze. Shnile pate dvere nebo ram kolem celniho okna byla klasika. Jednou mi takhle po desti nateklo do pojistkove skrine. 7 let stary pickup. Ram kolem okna totalne shnily ze se v autosklu bali tam to sklo znova nasadit a pretesnit.
M12a93r14e98k 57K17l59u69f66a
Co se týče srovnání Favorita a Felicie....
Felicia byla o notný kus dál, co se týče podvozku. V zatáčkách neměl Favorit šanci se Felicie udržet. Pokud chtěl s Feldou udržet krok, musel jet na hraně a cestující v tom Favoritu lítali jak hadr na holi (několikrát osobně vyzkoušeno).
P23e69t95r 50Č47e63r57m51á81k
To jste zrovna netrefil dobře, co se týče podvozku tam nebyl prakticky rozdíl, už i facelift favorita měl jinou nápravnici, jediné čím se felicie lišila byla možnost stabilizátoru.
P91e75t80r 76M76i59c50h30a59l
V podstatě šlo o německý facelift Favorita. Z minima získali maximum. Auto se povedlo a na svou dobu (až na známé bolesti) nebylo špatné.
V60l49a33d32i92m44í75r 94R30e90t84t43i11n54g49e67r
Skutečně nechápu ty nářky jak se vám sype Škoda. Kromě staré 105S po dědovi se mně žádné porevoluční auto nesypalo. Nicméně žádné nemělo zanedbanou údržbu a také žádné díly z Číny ani druhovýroby někde v Polsku/SK/CZ.
J85i79n40d56ř54i74c88h 50L53n75ě16n85i34č26k53a
Taky záleží na staří auta a u VW i dost na době od uvedení modelu. Jako příklad uvedu různé generace Oktávie, kde se chyby v návrhu řešily až za pochodu a první ročníky spolehlivostí moc neoplývaly:
-1. generace: rez okolo nádrže, kvůli chybějícímu plastovému chrániči v podběhu u nižších výbav, neuspokojivý projev 1.8 20V, kvůli odfláklé úpravě pro příčnou zástavbu, odcházející lambda sondy u 1.6 MPI 55 kW...
-2. generace: strašlivé motory 2.0 TDI PD a FSI, zarezlé excentry u zadní nápravy, šetření na protikorozní ochraně...
-3. generace: problematicky řešená kapotu pro ochranu chodců, vodní pumpa u 2.0 TDI
4. generace: příšerné problémy se softwarem, na kterém ale visí všechny komfortní funkce
M90a30r40e18k 90J79a19n72e14č85k60a
Felicia byla jednoznačně nejspolehlivější Škodovka s díly doslova za pár korun, až na tu korozi. Nástupce Fabia I byl proti tomu poruchový krám s hromadou chronických nemocí, kterých jsou dodnes plná fóra s návody, jak je řešit a v tomhle trendu už Škodovka pokračuje dodnes.
M81i78c26h38a88l 69S13t46e36h15l53í56k
Musím autora článku opravit. Funů bylo vyrobeno pouze 4016ks. Respektive možná o 10 víc, ani továrna neví, jestli je to číslo včetně 10ks prototypů.
M34i95c13h78a81l 12Z41e32t83e16k
Felda bylo auto, které dokázal opravit každý vesnický kovář s garáží, ale vzhledem k poruchovosti se ty náklady beztak vyrovnaly mercedesu, který jezdil do autorizáku.
Kamion před nehodou vůbec nebrzdil, moderní tahač by tragédii zabránil
Policie obvinila řidiče za smrtelnou nehodu na D1. Litevský kamioňák narazil do osobního auta a...
Nejhorší je, když sháníte auto narychlo, varuje expert na ojetinový byznys
Byznys s ojetinami v Česku stále roste. Po období, kdy ceny rostly a auta z druhé ruky šla na...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Francouzský kodiaq se otočí na pětníku. Nabídne však milionové svezení?
Vpředu tříválcová dvanáctistovka, vzadu větší „batoh“. Slavné jméno Renault Espace se vrací v nové...
Nová auta mají povinně černé skřínky, data jsou chráněna před zneužitím
Od léta budou mít všechna nová auta černé skřínky. EU vyžaduje záznam důležitých informací vozidla...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Před sto lety potkal Rolls Royce, aby postavili nejlepší auta světa
Na den přesně před 120 lety se v Manchesteru poprvé setkali Henry Royce a baronet Charles Stewart...
Silničářští popletové pobavili Mohelnici. Zpackaný nápis zaujal každého
Zpackaná dopravní značka pobavila Mohelničany. Silničáři při stříkání nápisu na asfalt otočili...
Služebák hipíků se teď ovládá displejem. California dostala dvoje šoupačky
Příběh kompaktního obytňáku se značkou Volkswagen rozhodně nekončí. Německý výrobce představil...
Daytona je zpátky! Hi-tech fosílie Ferrari má 12 válců bez turba i elektřiny
Novinka z Maranella nepokrytě křičí do světa: „Mám dvanáct válců!“ A navíc nemá žádné přeplňování...
Škoda Spartak vyjela na Prvního máje. Štramák vyžaduje zkušeného řidiče
Jeden dodatečně montovaný stěrač se snaží, seč může, dva původní to vzdaly po patnácti minutách....
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!