Nejunavenější Fabie druhé generace vyráběné od roku 2007 se dají sehnat za padesát tisíc, slušné auto seženete za sto. Lepší jsou kusy po modernizaci, která proběhla v roce 2010. Třetí generace ji nahradila v roce 2014.
Ojetá Škoda Fabia je sázka na jistotu. Výběr je velký, cenám se nechce padat![]() |
„V první řadě potěší poměrně jednoduchou technikou, která vychází z první generace, takže opravám rozumí kdejaký automechanik. Auta jsou rovněž poměrně dobře odolná vůči korozi. Z hlediska náhradních dílů není problémem jejich dostupnost a ceny se také drží příjemně nízko,“ píše Autosalon.tv.
„Za dobré a spolehlivé motorizace lze u druhé generace Fabie považovat především agregáty 1,4 16V, potažmo 1,6 TDI CR a 1,9 TDI. Turbodiesely budou však dražší a možná se kvůli tomu nemusí u ojetiny zase tak vyplatit. Doporučit lze i novější verze motoru 1,2 TSI,“ upřesňuje Autosalon a doporučuje se vyhýbat motorům 1.4 TDI a 1.2 HTP.
„Druhý jmenovaný vyhoví opravdu jen na jízdy ‚kolem komína‘, kromě toho se u něj vyskytovaly problémy s rozvody, stejně jako u starších konstrukcí motorů TSI,“ vysvětluje magazín. Doporučuje také zkontrolovat přední nápravu – na ní odchází pružiny, uložení tlumičů a silentbloky. U některých kusů se může objevit zatékání do interiéru.
Na plyn se jezdí o třetinu levněji. Co vás čeká, když se pro něj rozhodnete![]() |
Autosalon objevil v nabídce dvě Škody Fabia Combi druhé generace. Jedna měla přestavbu na LPG a druhá na CNG. To jsou nabídky pro ty, kdo hodně jezdí a chtějí levný provoz. Kromě pravidelného servisu je ovšem takovým provedením ještě dopřávat pravidelnou revizi plynové přestavby.
Je třeba dodat, že i obyčejná fabia bez konverze na spalování plynu má provozní náklady velmi nízké, jezdit nějak citelně levněji než s touto malou škodovkou už snad nejde.
Šestnáctiventilová benzinová čtrnáctistovka se na přestavbu na spalování plynu CNG hodí. Zemní plyn ovšem není pro každého – síť plniček není tak hustá a ve Fabii je to rarita. Tankování dodatečně montované přestavby probíhá pod kapotou, nádrž zabírá místo v kufru kombíku. Za úsporu paliva to ale stojí.
Druhý kousek s motorem 1,2 TSI přestavěným na spalování LPG má nádrž na plyn na místě rezervy a plnicí hrdlo schované za dvířky nádrže. To už je obvyklejší řešení, které je opět velmi levné na provoz.
Dvojkových fabií je na výběr spousta, podezřelé kusy obejděte obloukem. Příklad? Martin Pajer z Cebie našel v databázi dat o ojetých autech, která jeho firma shromažďuje, fabii dovezenou z Lucemburska, která byla do padesátitisícového nájezdu dvakrát ohodnocena pojišťovnou na odpis jako totální havárie.