- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Nešlo by ty názvy aut trochu počeštit ?
Jasně. Mohlo by se to jmenovat životník, ale neprodávalo by se to za hranicemi dobre.
Nějaké zvláštní výpočty. 11 kW ze zásuvky 230V, vychází mi to na pouhých 48 A. Jestli to nebude spíše tří fázová zásuvka 3x230/400V
Mě se elektropohon líbí. Na jízdním kole. Akorát to kolo místo 10 kg váží 22 kg. Pak je problém s baterií. Kapacita se s věkem snižuje, chtělo by to repas té baterie. Vypadá to, že přestože je baterie plně nabitá, tak dojezd je 1/3 nové bazerie. Co s tím ? U kola to nějak rozdýchám, ale u auta by to bylo na odstřel.
Elektrokolo co váží 22 kg, bude po odstrojení elektrovýbavy vážit asi tak 15 kg (nikoliv 10 kg).
Pokud u auta klesne dojezd na 1/3, tak to nebude na odstřel, ale na reklamaci....
Najovší prieskum (z USA): cca 40% ľudí aku autá úplne odmieta, 40% nákup aku auta neplánuje, 30% vlastníkov aku auta už rovnakú chybu neurobí.
Tzn 20% nakup planuje? To je celkem dost ne?
Asi vám tak úplně nerozumím. Nejspíš jste chtěl reagovat na něco jiného, neboť jak jsem psal, od pádnů ze Škodovky bych si auto stejně nekoupil. Pro upřesnění tedy od celého koncernu VW.
Tak a teď to i mě skočilo úplně jinam. Měla to být reakce na Martina Karáska.
Jezdím 5 let starou firemní naftovou A6 allroadem, dlouhodobá spotřeba 7,4. Veškerá vozba u nás ve firmě je na naftu. Na elektřinu máme ručně vedené vysokozdvižné vozíky. Auto na elektřinu? Pro manažery se nehodí, pro obchoďáky také ne, malou dodávku na naftu koupím za 200 tisíc. Tak k čemu nějaký enyaq?
Hlavně je to při výrobě elektřiny v Česku s 0,6 kg CO2 na 1kwh a 2 tuny CO2 na 1kwh baterie ekologická katastrofa.
Rekapitulace pri které začne být agresivní každý zelený aktivista:
- můj superb spotřeba 6l produkuje 16,1 kg CO2 na 100
Enyak nabití baterky 37, 2 kg CO2 což na dojezd dělá přibližně stejně. Plus 15% ztráta dobíjení plus 20% spotřeba horko, zima. A na závěr třešnička, výroba baterie 60kwh cca 120 tun! Co2. To jsem ještě za 4 roky se svým superbem nezvkadl, zato enyaq ještě než předjel svým superzrychlenim prví auto. Apropo s předjížděním mých 200 koni nemá žádný problém. A teď sledujte ty vztekle komentáře...
„můj superb spotřeba 6l produkuje 16,1 kg CO2 na 100“
No tak to leda ve snu, pokud se mu ta nafta zjeví v nádrži nějakým zázrakem.
Počítat u elektromobilu externality výroby elekřiny a přitom nepočítat u ropy její těžbu, transport, rafinaci/výrobu, převoz do čerpacích stanic, napumpování do auta, provoz celé té infrastruktury, to je fakt fér srovnání.
Dobrej PR článek. Akorát mám značné pochybnosti, zda crossover o mrtvé hmotnosti 2 tuny je tím správným ekologickým řešením....:-P
Není, ale eko loby bude hýkat nadšením tak jako tak.
Jojo, teď káry pofrčej, zvlášť tyto. RS s max.rychlostí 180km/hod, taky dobrý.