Diskuse k článku

Automobilky drží na skladě víc aut než obvykle, levnější však nebudou

Nadprůměrné letní registrace většiny automobilek a plné odstavné plochy nových aut po celém Česku svádějí k úvaze, že až se dostanou na trh, budou výrazně levnější. Tak jednoduché to však není, přesto se zajímavé nabídky dají najít a zákazník by z toho mohl těžit. Na plošné masivní slevy však zapomeňte.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P10e10t10r 10V10a10c10e10n10o10v10s10k10ý 5104100107105

Mnoho z těch aut už má svého majitele, jenom nemůžou být dodaná než se uzavřou homologační testy podle nové normy.

0/0
25.10.2018 12:34

P10ř10e10m10y10s10l 10H10r10o10m10a10d10a 2104106108101

Tak určitě se to pozná na cenách ojetin. V současnosti je ojetin naprostý nedostatek. Zjevně mnoho lidí čeká na své nové auto a zatím neprodává to staré. Již měsíc v nabídkách autobazarů nepřibývají téměř žádné nové nabídky. Ceny ojetin tak letí nahoru a to nejen u nás, ale i v Německu.

Každopádně nikdy nebylo tak výhodně kupovat nové auto v porovnáním s ojetinou, jako dnes. Srovnatelná auta - nové v ceně 530 tisíc a 10 let stará ojetina s nájezdem 200 tisíc za 210 tisíc korun 8-o

0/0
23.10.2018 21:45

J10a10r10o10m10í10r 10K10r10á10l 4100109104109

https://ac24.cz/-/zpravy-ze-sveta/4092-pohrebiste-aut-kde-konci-miliony-neprodanych-kusu

+1/−3
20.10.2018 7:46

A10n10t10o10n10í10n 10K10a10t10z10e10r 8102103106100

p.Král,měl by jste vědět,že každá automobilka každý měsíc takto ukládá různý počet aut.Pohybuje se to od 1100 až po 2000 vozů měsíčně.Jenže se na to musí vše vyrobyt což stojí peníze a pracovní sílu!!Jen proto aby nemuseli jít s cenou dolů!!

0/0
20.10.2018 10:43

M10i10r10o10s10l10a10v 10K10u10c10e10r10a 4107100107101

To je naopak o zachování nízké ceny, nikoliv vysoké. Kdyby se linka z nedostanu objednávek musela zastavovat, povede to prodražení výroby a tím pádem i jednotlivých aut. MOhu vám to vysvětlit i podrobněji, pokud máte zájem.

+3/0
20.10.2018 14:16

I10g10n10á10c 10D10i10v10i10š 1101109103104

Když je to na ac24, tak je to stoprocentně pravda;-D

+1/0
21.10.2018 7:51

P10e10t10r 10Č10e10r10n10ý 8107101104106

ac24, proboha 8-o

0/0
21.10.2018 13:01

M10i10r10e10k 10G10a10j10e10r 5101106109100

Tak já si počkám, až zlevní. Stejně teď není na trhu žádné auto, které bych takříkajíc "musel mít".

0/0
19.10.2018 17:16

A10n10t10o10n10í10n 10K10a10t10z10e10r 8102103106100

Tak to se načekáte.Oni nezlevní ani ty co jim budou stát rok někde na plochách.

0/0
20.10.2018 10:45

A10n10t10o10n10í10n 10S10e10b10e10r10a 7103108100109

Skladovky jsou vzdy levnejsi nez si podle sebe o objednat zcela novy vuz a cekat pul roku.

+2/0
19.10.2018 16:52

Š10i10m10o10n 10M10a10r10t10y10n10e10k 7103105103106

Jak jezdí TSI, zatím spokojenost?

0/0
19.10.2018 16:54

M10i10r10e10k 10G10a10j10e10r 5101106109100

Mně na tom čekání půl roku nejvíc vadí to, že dřív než by mně auto dodali, tak už bych si nejspíš vybral jiný nový model. Proto mám raději rychle dodaného japonce.

0/0
19.10.2018 17:18

M10i10r10o10s10l10a10v 10K10u10c10e10r10a 4107100107101

Jám koupil nové, čekal tři měsíce a vyšlo mě levněji než skladovka (mizerná sleva asi 16 %, což bylo kolem 70 tisíc).

0/0
20.10.2018 14:17

I10s10a10b10e10l10a 10S10t10o10j10k10o10v10a 7107109105106

Jen počkejte jen co změří kolik vyprodukuje kyslíku a čisté vody na 100km tak to začne.

F3 1.0tsi trojhrnek + startstop + LL olej bez volantu 400 000.

Volant +15 000.

Do 4 let se auto rozpadne a šup pro nové 0,25 qtsi se 4 turby+ SLL olej na 100 000km. Cena s volantem 600 000.

0/0
19.10.2018 16:28
Foto

M10i10l10a10n 10K10e10b10l10ů10š10e10k 1108109108103

Možná se blíží doba, kdy auto si budou moci dovolit zase jen inteligentní bohatí lidé, to se to bude jezdit.

+1/−1
19.10.2018 16:21

Š10i10m10o10n 10M10a10r10t10y10n10e10k 7103105103106

Proč? Auta pořád zlevňují. Třeba fabia zlevnila od dob první generace o 40%.

+1/0
19.10.2018 16:39
Foto

M10i10l10a10n 10K10e10b10l10ů10š10e10k 1108109108103

Tak zakážou se auta se spalovacím motorem, povoleny budou pouze elektromobily, země to pomalu a jistě vzdává ty naše emise a miliardy aut.

0/−1
19.10.2018 16:50

M10i10r10e10k 10G10a10j10e10r 5101106109100

Nezakážou, protože by stát přišel o tolik spotřební daně z benzínu a nafty, že by to vláda neustála.

0/0
19.10.2018 17:19

P10e10t10r 10Č10e10r10m10á10k 9108105109100

To je podřadný argument, s rozšiřujícím elektromobilismem pochopitelně začne být zdaňován i ten.

0/0
19.10.2018 19:53

V10í10ť10a 10K10r10u10t10i10š 1100104105107

Reálně zlevnila dokonce na 35-40% (tzn. víc než o 60%). Průměrný plat v roce 1999 necelých 13 litrů, za 300 byla Fabia v holobytu, s pár příplatky k téměř nulové výbavě a základním motorem. Dnes průměr 32 a za nějakých 270 mám obstojnou výbavu i motor.

+3/0
19.10.2018 17:02

P10e10t10r 10S10p10a10t10z10i10e10r10e10r 7104102105104

Nj..tak muselo něco vyjít...nějak si to omluvit přeci musí...je jasné, že na venek se pustí zcela jiná zpráva než při interních jednáních, kde si tak můžou říkat jak je to v ...zadní části těla. Přeci nemůžou takovou negativní zprávu pustit mezi lidi.

Asi tak jako by politici nikdy veřejně nepřiznali, že se blíží nějaká katastrofa, ekonomický propad nebo válečný konflikt. Drží to pod pokličkou dokud to jde. A teprve až to je neudržitelné, tak musí z pravdou ven...a to ještě mnohdy dost zkreslenou....

Tohle bude něco podobného.

+2/0
19.10.2018 15:08

P10e10t10r 10P10o10s10p10í10š10i10l 4108104106106

Mně to zní zase jako článek na objednávku, kde se říká - rychle kupujte, nezlevníme. Logicky však, jestli mají desetitisíce aut na odstavných plochách, tak aby je prodali, budou muset vymyslet nějakou prodejní strategii. Zvlášť teď, když se blíží konec roku a ta auta už budou rok stará.

+5/0
19.10.2018 12:48

P10e10t10r 10Č10e10r10m10á10k 9108105109100

Realita je spíše opačná - drtivá většina těchto aut čekají na homologace, čím déle je dostanou tím větší se mezitím vytvoří poptávka a auta budou pryč velmi rychle. U skladovek pak skutečně nejde o nic extra, automobilky se jen trochu předzásobili kvůli dočasnému výpadku některých modelů v souvislosti s wltc, aby mohli uspokojit zákazníky kteří nechtějí čekat na homologace.

+1/0
19.10.2018 13:02

S10t10a10n10i10s10l10a10v 10K10r10e10j10c10a10r 6107106103104

Nu nezlevníme - pokud dokážeme najít jiný odbytový trh! U autoprodejců je to stejné jako u supermarketů a hypermarketů ! Otázka by byla, pokud by se zákazník dozvěděl obchodní nákupní cenu výrobce-prodejce , nikoli obchodník zákazník, kdy obchodník klamavě lže zákazníkovi, že mu dává na zboží slevu xy%, aniž by on obchodník na tom tratil ! To už na slevové záludnosti ve své době upozornovali učitelé a profesoři obchodních ekonomických škol nejen z doby socialismu ale mnohem dříve. Obchodní slevy byly ostudou obchodníka jež nedokázal nabízet zboží za přijatelnou cenu a musel se uchylovat ke slevám. Dnes se naopak obchodníci chlubí svojí špatnou obchodní politikou plných skladů neprodejného zboží, a to i zboží bb kvality určené pro postsocialistické státy - bez rozdílu zda obchodníkem je řetězec nebo jen "živnostník" !!!!

0/0
19.10.2018 13:35

M10a10r10t10i10n 10K10a10r10á10s10e10k 9108103108108

Ale oni nemaji prebytek aut - sposuta tech odstavenych aut ma i sveho zakaznika, jen je zakaznikovi nemohou dodat protoze nemaji dodelanou homologaci....

+5/0
19.10.2018 14:40

Z10d10e10n10ě10k 10H10a10n10z10l 2108104105105

nechceme levná auta

+1/−3
19.10.2018 10:57

V10l10a10d10i10m10í10r 10K10r10u10p10k10a 4108104104106

Skutečně nezávidím tyto starosti těm, kteří mají na nové auto. Mne to nechává v klidu. Mezi ojetinami se vždy něco přijatelné najde. ;-D

+12/−1
19.10.2018 8:42

P10e10t10r 10H10o10r10á10k 1109103109104

Když koukám na ty ojetiny, tak nevycházím z údivu, proč to ti lidi kupují. Leda snad z nedostatku peněz. Auta stará pět let se 180 tisíci za

víc než polovinu ceníkové ceny. To si radši koupím nové s několkaletou zárukou, dostanu nějakou slevu a budu jezdit v novém.

+7/−2
19.10.2018 11:41

P10a10v10e10l 10T10r10ü10b10e10n10e10k10r 7101101102102

No to bude asi ten důvod.kdyby měli na nové tak si ho koupí. Ale já zas moc nechápu že se tomu někdo diví.

+9/−1
19.10.2018 11:53

Š10i10m10o10n 10M10a10r10t10y10n10e10k 7103105103106

Tak já sice neměl také na to vysázet za auto 400 tis. hotově, ale řešil jsem t otřeba půjčkou. Pořád lepší než kupovat ojetinu za 150 tis. a pak řešit opravy a za další tři roky kupovat opět ojetinu.

+1/−3
19.10.2018 12:09

M10a10r10e10k 10J10a10n10e10č10k10a 1107106103101

I když bych si mohl dovolit nové auto střední třídy, stejně si ho nekoupím a zvolím vždy raději slušnější ojetinu, protože ty peníze raději zužitkuji jinak, nebo investuji a ne, abych je vyhodil oknem za nové auto už při výjezdu z autosalonu. A nebo si cokoliv kupovat na splátky, to už vůbec ne, protože chci klidně spát a neřešit jestli při změně situace na to budu mít. Každý to máme jinak, někdo ty peníze prostě obětuje za ten pocit jezdit v novém, jiný ne, tak je nesmysl paušalizovat. A pro ty, co tvrdí, že ojetina vždy vyjde na servisu dráže, než stejné auto nové, tak to je další omyl, pokud si někdo nekoupí doslova střep bez údržby, nebo něco, co se sype už od novoty ;-)

+3/0
19.10.2018 12:13

Š10i10m10o10n 10M10a10r10t10y10n10e10k 7103105103106

Ale to nové auto vydrží déle než ta ojetina.

A ten mýtus, že auto ztratí hned hodnotu jen co vyjede z autosalonu je pěkná blbost.

+3/−3
19.10.2018 12:20

V10í10ť10a 10K10r10u10t10i10š 1100104105107

A mohu vědět, proč je to pěkná blbost? Pokud nové auto chcete obratem prodat, tak jeho tržní cena výrazně klesá. Protože pokud si můžu nové auto koupit za nějaký peníz v salonu, tak ho nebudu kupovat jako i velmi mírnou ojetinu za cenu stejnou nebo velmi podobnou od prvního majitele, ale logicky budu požadovat další zajímavou slevu.

+2/0
19.10.2018 14:43

Š10i10m10o10n 10M10a10r10t10y10n10e10k 7103105103106

Stačí se podívat za jaké ceny se prodávají roční vozy - ve srovnání se skutečnou cenou (neplést s ceníkovou cenou) skladových aut je úspora v rámci jednotek procent (které jsou vykoupeny nájezdem pár tisíců km).

V porovnání s ceníkovou cenou pak někteří můžou mít dojem ,že se jedná o super kauf a že ušetří třeba třetinu ceny....

+2/0
19.10.2018 14:56

V10í10ť10a 10K10r10u10t10i10š 1100104105107

Nemusím se dívat, nějaká auta jsem takto koupil. Stáří 6 měsíců, od značkového prodejce, cena jako 3 roky stará ojetina a když málo, tak o 27% pod tehdejší běžnou tržní cenou nového. Stáří dva měsíce, na tacho míň než těch pár tisíc, cena odpovídající dvouleté ojetině. 17% níž proti běžné ceně nového. Ale samozřejmě, čím jdu ze "standardních" víc aut do specialitek, nebo z levných aut do dražších, tak ta sleva v % narůstá. Asi těžko čekat, že cenový low end za 200 - 300 koupím jako půlročáka za 130-200.

0/−1
19.10.2018 16:53

Š10i10m10o10n 10M10a10r10t10y10n10e10k 7103105103106

Gratuluji, umíte krásně nakupovat.

0/0
19.10.2018 17:00

V10í10ť10a 10K10r10u10t10i10š 1100104105107

Děkuji. Vždyť jde o moje peníze ;-D

0/0
19.10.2018 17:13

M10i10r10o10s10l10a10v 10K10u10c10e10r10a 4107100107101

"Pokud nové auto chcete obratem prodat, tak jeho tržní cena výrazně klesá"

Proč by někdo měl kupovat nové auto a obratem ho prodávat?

+1/0
20.10.2018 14:14

J10a10k10u10b 10Z10o10u10b10e10k 3105104102

Odkaz na statistiku, kde se uvádí, že nové auto vydrží déle, než ojeté?

0/−1
19.10.2018 15:29

Š10i10m10o10n 10M10a10r10t10y10n10e10k 7103105103106

Tak to nějak plyne z logiky věci. Když bude mít nové auto životnost třeba 250 tis. km, tak jakou životnost bude mít to samé auto po najetí 150 tis. km? Zřejmě jen 100 tis.

Nebo myslíte, že jako ojetina bude mít najednou zázračně životnost dalších 300 tis. km (celkově tedy 450 tis, km)?

0/0
19.10.2018 15:54

J10a10k10u10b 10Z10o10u10b10e10k 3105104102

Pokud si někdo kupuje starší ojetinu, tak má většinou méně technologií, které se mohou pokazit, než nové auto. Nemůže se porouchat to, co tam není. Kolik starších aut odejde kvůli motoru?

0/0
19.10.2018 16:01

Š10i10m10o10n 10M10a10r10t10y10n10e10k 7103105103106

Třeba myslíte legendární 1.6 MPI - 75 kw od Vw, který je dle hospodských kecalů držák? Tak to si troufám tvrdit, že nové motory budou mít podobnou životnost.

A tou výbavou myslíte co? Tedy pokud srovnáváme auta nová a třeba 6 let stará.....(nemá smysl srovnávat třeba fabii III. generace s felicií).

0/0
19.10.2018 16:42

T10o10m10á10š 10K10r10á10l10í10č10e10k 3104102107100

Tak zeovna tenhle motor jsem musel dávat na GO po 120 tis km :D a když jsem se tomu divil a projížděl fóra tak jsem rozhodně nebyl sám. Zase na druhou stranu kompletní oprava za 25 tis včetně rozvodů nebylo v porovnání s běžným servisem mého nynějšího auta nic drahého. Všechno má své a každé auto je originál řekl bych.

0/0
19.10.2018 17:52

J10a10r10o10m10í10r 10K10r10á10l 4100109104109

Jenomže to staré auto má životnost třeba 400 tisíc. A už to vychází poněkud jinak.

0/0
20.10.2018 7:51

M10i10r10o10s10l10a10v 10K10u10c10e10r10a 4107100107101

OK, to staré auto má životnost 400 tisíc. Vy ho dejme tomu koupíte za 100 tisíc s 360 tisici km a po dvou letech můžete kupovat nové. Takže jste ročně zaplatil za auto 50 tisic Kč. Když si koupíte nové za 400 tisic a jeho životnost je dejme tomu pouhých 240 tisíc, tak s tím najezdem to uděláte za 12 let. Měsíčně vás vyšlo na 33 tisíc.

(samozrejme, jsouo to jen cisla)

0/0
20.10.2018 14:22

A10n10t10o10n10í10n 10K10a10t10z10e10r 8102103106100

Tak tu vaši blbost vám hned osvětlím.Koupil jsem za 280tisíc a po vyjetí z brány prodejny to auto stratilo na hodnotě 15tisíc a každým dnem strácí hodnotu,jenže některým lidem je těžké něco říkat,ony mají svoji představu a ta jim zůstane!!Víte to mi řekl prodejce a to samé vám řeknou na pojišťovně!!

0/0
19.10.2018 16:58

Š10i10m10o10n 10M10a10r10t10y10n10e10k 7103105103106

A jak víte, že ztratilo hodnotu hned 15 tis? Neztratilo třeba jen 5 tis? Nebo naopak třeba ztratilo hned 50 tis....

Stejným způsobem můžete popsat, že když jste v bazaru koupil auto za 180 tis. a po vyjetí z brány bazaru to auto ztratilo na hodnotě 10 tis.

Tak tabulky pojišťovny jsou jedna věc a reálná cena úplně jiná věc.

+1/0
19.10.2018 17:54

J10a10r10o10m10í10r 10K10r10á10l 4100109104109

Dnešní nové auto rozhodně ne. Už podle toho, že podle účetnictví servis šestiletých už stál stejně, jako patnáctiletých. Ano, 35 aut ve firmě není reprezentativní vzorek, ale leccos to ukazuje.

0/0
20.10.2018 7:50

J10a10k10u10b 10S10e10k10e10r10a 6106100106105

Máte pravdu, že se to nedá paušalizovat, ale časem jsem taky dospěl k názoru, že než se starat o auta co mají polovinu i více životnosti za sebou, raději se trochu uskromním, koupím nové a mám 5 let klid v záruce a další roky sám vím, jak jsem se k němu choval a co bych měl od něj očekávat.

+2/−1
19.10.2018 12:35

P10a10v10e10l 10K10o10v10a10n10d10a 3100104104

nemají peníze, chtějí jezdit v něčem lepším (vyšší třída, značka), berou auto jako spotřební materiál, ekonomicky s tím třeba i počítají (že to odejde dříve).

0/0
19.10.2018 12:41

Najdete na iDNES.cz