Autoservisy zejí prázdnotou. Nově lákají na akce, můžete ušetřit

aktualizováno  9:47
Ačkoli prodej nových vozů je nyní možný pouze online, servisy můžou být otevřené. Přesto do nich jezdí málo lidí. Někteří nevědí, že mají otevřeno, jiní se bojí překračovat hranice mezi okresy. Situace je horší v menších městech než v Praze.
ilustrační snímek

ilustrační snímek | foto: Škoda Auto

Prodeje nových aut se citelně propadly, takže dealeři jsou víc než kdy dřív závislí na servisních službách. I jejich objem však aktuální lockdown omezil, i když by nemusel. Servisy proto vymýšlejí různé speciální akce, díky kterým může zákazník ušetřit, některé firmy nabízejí, že přijedou za zákazníkem až domů.

„Někteří motoristé jezdí s poškozenými auty zbytečně, protože neví, že servisy teď normálně fungují,“ říká ředitel obchodu a marketingu servisních služeb Louda Auto Pavel Boháč. 

„Jediným aktuálním omezením je přitom skutečnost, že se auta předávají venku před provozovnou. Po domluvě si navíc servisy dokážou přijet pro auto až do bydliště zákazníka, v době opatření bezplatně mu půjčit náhradní vůz, pak mu opravené auto přivezou zpátky. To je služba, na kterou zatím nejsou čeští zákazníci zvyklí, ale bude stále častější.“

Největší obavy z překračování hranice okresů jsou Auto Louda vidět na pobočkách v Kolíně a Svitavách, což jsou menší města s velkou spádovou oblastí. Naopak třeba v servisech v Praze a Brně je provoz téměř v běžných číslech.

Pokles objemu servisních prací pozorují i jiní dealeři, přikládají to hlavně omezením pohybu mezi okresy. „Zaznamenali jsme, že zákazníci nepřijedou z důvodu nastavených omezení pohybu obyvatel. Pokud však zákazníci přijedou na servis, požadují většinou jen skutečně nezbytné úkony na vozidle a ostatní servisní činnosti nechávají na později. Zásadnější uvolnění opatření se jistě projeví v razantním nárůstu objednávek právě na odložené servisní úkony,“ řekl pro iDNES.cz Karel Klouda, generální ředitel dealerské skupiny Auto Palace.

Servisy autorizované sítě značky Škoda v Česku jsou nadále v provozu. V souvislosti s vládními nařízeními došlo jen ke změně kontaktu se zákazníkem. Veškeré objednávání a komunikace se servisy probíhá distančně telefonicky nebo emailem. Příjem zákazníka a sepsání zakázkového listu přijímací technik provádí prostřednictvím tabletu ve venkovních prostorách servisu. Vnitřní zákaznické prostory provozoven jsou uzavřeny,“ shrnuje aktuální situaci za českou značku mluvčí tuzemského zastoupení Pavel Jína.

Nejlepší čas na servis je tak právě teď. Servisy mají volněji než obvykle a ještě nabízejí mnohdy zajímavé slevy. Po uvolnění omezení pohybu naopak bude nával lidí mnohem větší, navíc se k tomu přidá i pravidelné výměny pneumatik ze zimních na letní.

Nejčtenější

Před 40 lety představil Ford Scorpio. Aby ho pak odrovnal příšerným designem

Před 40 lety, v květnu 1985, byla představena první generace automobilu Ford Scorpio, který se v roce 1986 stal evropským automobilem roku. Automobil vyšší střední třídy s pohonem zadních kol se...

V německé statistice poruchovosti aut zklamala Toyota. Škodovky potěšily

Premium

Německý autoklub ADAC představil loňské statistiky poruchovosti. A je to opět zajímavé čtení. Elektromobily jsou méně náchylné k poruchám než auta se spalovacími motory. Největším potížistou jsou...

Samá Čína. Barcelonský autosalon ukazuje ambice značek tlačících se do Evropy

Barcelonský autosalon možná nepatří do světové extraligy motoristických přehlídek, v dobách dnešního absolutního úpadku evropských autoveletrhů ovšem patří aktuální ročník probíhající od 10. do 18....

Do elektroaut nutí firmy banky, českým spíš chybí Fabia Combi, říká expert

Premium

Leasingová společnost Drivalia spravuje v Česku flotilu zhruba třiceti tisíc firemních aut. Těch elektrických je z nich přibližně patnáct set, čínských aut je ještě méně. „Podíl obou však poroste. Do...

Titovy limuzíny. Jugoslávský vůdce přesedlal ze sovětských monster na ameriky

Pár kilometrů jižně od Lublaně sídlí Slovinské technické muzeum. V jedné u hal návštěvníci najdou skvost: sbírku aut, která využíval šéf socialistické Jugoslávie Josip Broz Tito. Procházet se mezi...

Do ČR míří další čínská značka aut. LeapMotor nabídne elektromobily a hybridy

Do Česka míří další čínská automobilová značka. Výhradním distributorem nových vozidel a originálních náhradních dílů značky LeapMotor bude v tuzemsku a dalších čtyřech zemích regionu skupina Emil...

15. května 2025

Seat vznikl před 75 lety. Byli jsme na oslavě španělských krasavců

Barcelona (od zpravodaje iDNES.cz) Seat oslavil devátého května půlkulaté výročí, tehdy v roce 1950 stavěla španělská automobilka Pyrenejský poloostrov na kola. Dodnes uvedla na trh 77 modelů a vyrobila 20 590 594 vozů, dva z nich i v...

15. května 2025

Tipo je zpátky, i s fajnovým dieselem. Fiat má díky němu nejlevnější nafťák

Fiat vrací po roce do nabídky model Tipo. Daní za dobrou cenu je to, že se do nabídky dostává v jediné konfiguraci jako sedan s turbodieselem. Za cenu 429 900 Kč je nejlevnějším dieselem na trhu.

14. května 2025

Elektroautoškola: řídit baterkáč zvládne každý, je to v podstatě automat

S elektricky poháněnými vozidly se budeme setkávat stále častěji a stále častěji za jejich volanty nebudou sedat hlavně technologičtí nadšenci a takzvaní „early adopters“, ale běžní řidiči, kteří...

14. května 2025

První jízda se sportequipe. Luxus a prostor z Itálie je vzpomínkou na ferrari

Exkluzivně

Vrcholem galaxie italské skupiny DR Automobiles je velké rodinné SUV Sportequipe 8. Luxusně působící sedmimístný plug-in hybrid s pohonem předních kol přidává k technice čínského Chery více stylu. Je...

14. května 2025

Nissan v nesnázích. Automobilka má stomiliardovou ztrátu, zruší 20 tisíc míst

Japonská automobilka Nissan Motor ve snaze zlepšit hospodaření zruší dalších 11 000 pracovních míst. Celkem půjde už o 20 000 míst, protože firma o zrušení 9 000 pozic informovala už dřív. Počet...

14. května 2025

Samá Čína. Barcelonský autosalon ukazuje ambice značek tlačících se do Evropy

Barcelonský autosalon možná nepatří do světové extraligy motoristických přehlídek, v dobách dnešního absolutního úpadku evropských autoveletrhů ovšem patří aktuální ročník probíhající od 10. do 18....

13. května 2025,  aktualizováno 

V německé statistice poruchovosti aut zklamala Toyota. Škodovky potěšily

Premium

Německý autoklub ADAC představil loňské statistiky poruchovosti. A je to opět zajímavé čtení. Elektromobily jsou méně náchylné k poruchám než auta se spalovacími motory. Největším potížistou jsou...

13. května 2025

Do elektroaut nutí firmy banky, českým spíš chybí Fabia Combi, říká expert

Premium

Leasingová společnost Drivalia spravuje v Česku flotilu zhruba třiceti tisíc firemních aut. Těch elektrických je z nich přibližně patnáct set, čínských aut je ještě méně. „Podíl obou však poroste. Do...

12. května 2025

Lada Iskra SW je kombi na ruský způsob. Má menší kufr než výchozí sedan

Ruský automobilový trh připomíná jízdu na horské dráze. Jeho králem je stále značka Lada, která po dlouhých odkladech konečně začala vyrábět sedan a kombi Iskra. A má prý prvky dosud u této značky...

12. května 2025

Zvolte Porodnici roku 2025 a zahrajte si o zajímavé ceny
Zvolte Porodnici roku 2025 a zahrajte si o zajímavé ceny

Rodila jste v letech 2020 až 2025? Podělte se o své zkušenosti, vložte recenzi na vaši porodnici a ovlivněte tak budoucího vítěze ankety Porodnice...

Spaghetti western: Jeep vyrobí Compass v Itálii, prozkoumali jsme ho

Exkluzivně

Jeep v Evropě odhalil třetí generaci svého středního SUV Compass. Je prostornější a lépe vybavená, a i když prim hrají elektromotory, určité verze stále tankují benzín. Exkluzivní premiéry jsme se...

12. května 2025

Titovy limuzíny. Jugoslávský vůdce přesedlal ze sovětských monster na ameriky

Pár kilometrů jižně od Lublaně sídlí Slovinské technické muzeum. V jedné u hal návštěvníci najdou skvost: sbírku aut, která využíval šéf socialistické Jugoslávie Josip Broz Tito. Procházet se mezi...

11. května 2025
Nastavte si velikost písma, podle vašich preferencí.