Diskuze
Autofotka týdne: Seat 600 změnil španělům život
Děkujeme za pochopení.
M82i75r23o73s28l36a79v 96S65t49e40i68n24e29r
Seicento byl model, vyráběný v Evropě na mnoha místech. Nejenom jako Seat, ale i v Německu jako Jagst, v Jugoslávii jako Zastava. Já míval cinquecento, čli dvouválcovou pětistovku z r. 1964, byl to ale minikombík, čili familiare. Vzduchem chlazený motor s 18 HP uvezl nás dva i dvě děti a spoustu zavazadel, spotřeba kolem 5 litrů normálu. Ale kde jsou ta léta, po srpnu 1968 jsem s rodinou vypadl do Německa, tam si koupil Fiat 850 a to už nebylo ono, ani Fiat 124S se čtyřmi reflektory. Výhodou Fiatů byly vždy velmi levné náhradní díly, jenomže se jich spotřebovalo poměrně dost. A rezavěly tenkrát už na prospektu.
I76v90a23n 14P30a22p
fiat 600D 22 000 na poukaz , spartak 25 000 na poukaz-)))po deseti letech se prodal za 40 000-)))))))))))))))))))))))))
F86r75a35n78t42i70š88e79k 41S48o22k43o97l
Fiat 600 začínal na 18000 Kčs. Jeho konkurentem na trhu české Mototechny byl Renault 4CV, cenu si teď nevzpomenu, ale myslím že to bylo stejné. Na 22 tisíc to zdražili až s příchodem F 600D.
Spartak Š 440 stávaly tuším 24 tisíc, ale vyráběly se taky Š445 s motorem obsahu 1200 ccm, ty mohly stát 25 tisíc
Jejich cena se udržovala taky u inovace Octavia, 24 tisíc Kč na poukazy. Octavia se vyráběla ve verzi Octavia Super, ale ta stála 42 tisíc Kčs a na poukaz nebyla, jenže pro vysokou cenu a stejnou karoserii nebyl takový zájem, proto ji kupovali ti, kteří neměli poukaz ale měli peníze. Skutečnost byla taková, že poukazy dávali navzdory pravidlům pro komunisty přednostně, ostatní čekali na poukaz cca 4 roky.
V šedesátých letech byl na socialismus poměrně široký sortiment prodávaných typů aut. Ještě byla prodávaná dvoukarburátorová verze Octavia Super zvaná Octavia Touring Sport, pak Felicie, ze západní produkce Ford Anglia, Hilmann Minx, Simca běžně přes Mototechnu
Socialistické Volhy (taky byly pro občany k mání) Warszawy, Wartburgy, Moskviče.
Trabant, který prakticky ukončil dovozy Fiat 600D a Renault 4CV podle mého názoru aby těm Trabantům nekonkurovaly, ale to už je záležitost . poloviny 60. let, kdy se situace měnila. Před Trabanty 601 třeba zmínit jeho předchůdce, který byl na silnicích velmi častý Trabant 600, který ale ze silnic brzy vymizel a já teď nevím jestli byly důvodem hromadné přestavby na T601, Trabant 600 se brzy stával nenápadně raritou. Ještě je zajímavá historie Tatra 603 typ 1 se třemi světly. S příchodem Tatra 603 typ 2, čtyři světla si to každý přestavoval a později se stávala původní šestsettrojka též raritou. Vlastníci si neuvědomovali, jak svoje šlechtěné šestsettrojky takovým způsobem z veteránského hlediska doslova devastují. Dnes původní šestsettrojky, kterých jezdily kdysi kvanta jsou doslova unikáty, podobně jak Trabant 600.
P69e38t67r 95N24e73c96h80a24n18i97c53k39ý
To by mohli i dnes vyrábět taková autíčka za 10k
J76i95ř10í 32S89c65h91w37a57c17h
nj ale normální auto tehdy stalo cca 20- 30 tisíc, takže tato šestistovka s při dnešních cenách a platech by atakovala hranici 100 tisic
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě
Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...
Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí
V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...
Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu
Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid
Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...
Prodej pozemku pro bydlení 818 m2 - Časy u Pardubic
Časy, okres Pardubice
3 026 600 Kč