Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Autofotka týdne: Seat 600 změnil španělům život

Říkalo se mu kulička a od roku 1957, kdy se poprvé představil světu, se stal fenoménem. Po občanské válce Seat 600 postavil Španělsko na kola a vyrobilo se ho celkem 800 tisíc. Ve výrobě skončil přesně před 40 lety.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Seicento byl model, vyráběný v Evropě na mnoha místech. Nejenom jako Seat, ale i v Německu jako Jagst, v Jugoslávii jako Zastava. Já míval cinquecento, čli dvouválcovou pětistovku z r. 1964, byl to ale minikombík, čili familiare. Vzduchem chlazený motor s 18 HP uvezl nás dva i dvě děti a spoustu zavazadel, spotřeba kolem 5 litrů normálu. Ale kde jsou ta léta, po srpnu 1968  jsem s rodinou vypadl do Německa, tam si koupil Fiat 850 a to už nebylo ono, ani Fiat 124S se čtyřmi reflektory. Výhodou Fiatů byly vždy velmi levné náhradní díly, jenomže se jich spotřebovalo poměrně dost. A rezavěly tenkrát už na prospektu.V

0 0
možnosti

I76v90a23n 14P30a22p

11. 8. 2013 20:30

fiat 600D 22 000 na poukaz , spartak 25 000 na poukaz-)))po deseti letech se prodal za 40 000-)))))))))))))))))))))))))

0 0
možnosti

Fiat 600 začínal na 18000 Kčs. Jeho konkurentem na trhu české Mototechny byl Renault 4CV, cenu si teď nevzpomenu, ale myslím že to bylo stejné. Na 22 tisíc to zdražili až s příchodem F 600D.

Spartak Š 440 stávaly tuším 24 tisíc, ale vyráběly se taky Š445 s motorem obsahu 1200 ccm, ty mohly stát 25 tisíc

Jejich cena se udržovala taky u inovace Octavia, 24 tisíc Kč na poukazy. Octavia se vyráběla ve verzi Octavia Super, ale ta stála 42 tisíc Kčs a na poukaz nebyla, jenže pro vysokou cenu a stejnou karoserii nebyl takový zájem, proto ji kupovali ti, kteří neměli poukaz ale měli peníze. Skutečnost byla taková, že poukazy dávali navzdory pravidlům pro komunisty přednostně, ostatní čekali na poukaz cca 4 roky.

V šedesátých letech byl na socialismus poměrně široký sortiment prodávaných typů aut. Ještě byla prodávaná dvoukarburátorová verze Octavia Super zvaná Octavia Touring Sport, pak Felicie, ze západní produkce Ford Anglia, Hilmann Minx, Simca běžně přes Mototechnu

Socialistické Volhy (taky byly pro občany k mání) Warszawy, Wartburgy, Moskviče.

Trabant, který prakticky ukončil dovozy Fiat 600D a Renault 4CV podle mého názoru aby těm Trabantům nekonkurovaly, ale to už je záležitost . poloviny 60. let, kdy se situace měnila. Před Trabanty 601 třeba zmínit jeho předchůdce, který byl na silnicích velmi častý Trabant 600, který ale ze silnic brzy vymizel a já teď nevím jestli byly důvodem hromadné přestavby na T601, Trabant 600 se brzy stával nenápadně raritou. Ještě je zajímavá historie Tatra 603 typ 1 se třemi světly. S příchodem Tatra 603 typ 2, čtyři světla si to každý přestavoval a později se stávala původní šestsettrojka též raritou. Vlastníci si neuvědomovali, jak svoje šlechtěné šestsettrojky takovým způsobem z veteránského hlediska doslova devastují. Dnes původní šestsettrojky, kterých jezdily kdysi kvanta jsou doslova unikáty, podobně jak Trabant 600.

8 0
možnosti

To by mohli i dnes vyrábět taková autíčka za 10k

1 2
možnosti

nj  ale normální auto tehdy stalo cca 20- 30 tisíc, takže  tato šestistovka s při dnešních cenách a platech by atakovala hranici 100 tisic

3 1
možnosti
  • Nejčtenější

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...