Rekordní jízda na ledu: vede Audi s Nokianem, o necelý kilometr

aktualizováno 
Chodit se po tom bezpečně nedá a tihle blázni tam jezdí třístovkou. Bentley a Audi se na ledu dokonce nahánějí, kdo bude rychlejší. Na zamrzlém Botnickém zálivu u pobřeží Finska to vře, i když je pod nulou.

Překonání rychlostního rekordu na ledě | foto: Nokian Tyres

Po ledě se prohání nadupaná auta a snaží se trhnout rychlostní rekord. Nedávno se vedení ujal Bentley na pneumatikách Pirelli. Ale rekord jim moc dlouho nevydržel, konkrétně jen do března.

Kabriolet Bentley Continental Supersports na pneumatikách Pirelli SottoZero II držel rekord jen několik týdnů. Pravděpodobně se tak ani nedočká avizovaného zápisu do Guinessovy knihy rekordů.

Telefony a gumy

Překonání rychlostního rekordu na ledě

Nokian patřil pod koncern Nokia, známý především výrobou mobilů, do roku 2003. Od té doby je největším akcionářem Bridgestone.

Bentley řídil, respektive se s ním po ledě řítil, známý rallyový jezdec Juha Kankkunen. Únorový rychlostní rekord měl hodnotu 330,695 kilometrů za hodinu. A ty tisíciny sekundy vůbec nejsou bezvýznamný údaj.

Nový rekord má totiž hodnotu 331,610 kilometrů za hodinu. Rozdíl je tak jen necelý kilometr za hodinu, což není mnoho. Novým držitelem a adeptem na zápis do knihy rekordů je Audi a Nokian.

Konkrétně Audi RS6 a pneumatiky Nokian s nevyslovitelným označením Hakkapeliitta 7. Dodejme, že pneumatiky měly rozměr 255/35 R20 a byly opatřeny hřeby.

Jak překonat rekord

Po zálivu se s audinou rozjel zkušební jezdec Nokianu Janne Laitinen, který z titulu své práce a svého zaměstnavatele jistě bude mít s jízdou na ledu dostatek zkušeností.

Rekordní rychlost byla průměrem dvou jízd na kilometrovém měřeném úseku, jak se při pokusech o překonání rekordů požaduje. Pro zapsání do Guinessovy knihy je potřeba dodržet i další pravidla. Povrch trati musí být přírodní a nikterak upravený, do měřeného úseku se startuje letmo a na obě jízdy je stanoven časový limit jedné hodiny.

Vítězný tým má šanci, že rekord udrží do příští zimy. Jaro se blíží a pro rekordní jízdy zjevně oblíbený Botnický záliv brzo roztaje. Audi s Nokianem tak mají šanci, že se jim oproti Bentley s Pirelli rekordní zápis do Guinessovy knihy rekordů podaří.

Nokiany z Nokie

Pneumatiky značky Nokian mají poměrně dlouhou tradici. Továrna na gumové výrobky byla ve Finsku založena už na konci devatenáctého století, do města s příznačným jménem Nokia se přestěhovala v roce 1904. Automobilové pneumatiky produkuje od roku 1932 a o dva roky později už vyráběla zimní pneumatiky pro nákladní auta. V roce 1936 se pak zrodila legendární zimní pneumatika Hakkapeliitta (názvu se značka drží stále). 

Autoři:

Od 10. 9. do 22. 9. probíhá ve Frankfurtu nad Mohanem Mezinárodní automobilová výstava (IAA). Žhavým tématem je samozřemě i elektromobilita.

Nejčtenější

Stop motorizovanému násilí. Němečtí politici a aktivisté brojí proti SUV

Koncept mamutího SUV čínské značky Hongqi představený na autosalonu ve...

Autosalon ve Frankfurtu má už několik sezon smůlu, v roce 2015 v jeho průběhu odstartovala Dieselgate, před dvěma roky...

Mazda bude dobíjet elektromobil Wankelem. Prototyp jezdí hladce

Prototyp elektromobilu Mazdy postavený na základech modelu CX-30

Mazda naskakuje do elektrického rychlíku se zpožděním a stojí to za to. Rozvoj elektrické infrastruktury vázne, rvačka...

První škodovka na elektřinu startuje na 430 tisících korunách

Elektromobil Škoda Citigo-e iV při natáčení v centru Prahy

Malý elektrický Citigo bez stokoruny za 430 tisíc a hybridní Superb iV s cenou začínající na 876 900 korunách. Škoda na...

„Čínské tesly“ přijely do Evropy po svých, zahajují autosalon ve Frankfurtu

Aiways U5

Čínský start-up Aiways chce být čínskou Teslou. Prototypy prémiového elektrického SUV dojely po vlastní ose ze Si-anu...

Blesk z Itálie je nejrychlejší lambo všech dob, místo turba má kondenzátory

Lamborghini Sián FKP37

Automobilka Lamborghini si jde v mnohém vlastní cestou. Důkazem toho je i nová limitovaná edice vozu Sián. Za dva...

Další z rubriky

KOMENTÁŘ: Z autosalonu ve Frankfurtu zbyla jen ohlodaná kost

Na otevření autosalonu pro veřejnost dorazila také politická reprezentace. Před...

Zlaté časy autosalonů jsou dávno pryč. Ten letošní se ve Frankfurtu v tradiční podobě koná naposledy, myslí si...

Avia oslaví století koncem naftových náklaďáků, přejde na elektropohon

Avia D120 EURO 5

Avia Motors končí na podzim se sériovou výrobou nákladních aut se spalovacími motory. V Přelouči se chtějí do budoucna...

Nová Dieselgate. Německá média tvrdí, že VW stále švindluje s emisemi TDI

Turbodieselový motor řady EA 288

Koncern Volkswagen podle německé televizní a rozhlasové stanice SWR zřejmě manipuloval s měřením emisí také u novějších...

Najdete na iDNES.cz