Audi má nový stěhovák A6 Avant. Na naftu je na stovce za 5,4 sekundy

aktualizováno 
Jasný odkaz na předchůdce a žádná extravagance. Audi představilo kombiverzi modelu A6. Téměř pět metrů dlouhé auto pojme až 1 680 litrů zavazadel a pohánět ho může zbrusu nový třílitrový diesel s výkonem 230 kW.

Audi A6 Avant | foto: Audi

Audi je asi nejkonzervativnější výrobce z velké německé trojky. BMW v posledních letech s designem rádo experimentovalo, ostřejší rysy nyní nese i prostřední řada Mercedesu. Jen u Audi leckdo tápe, jakou generaci konkrétního modelu má před sebou. Ale to není kritika, spíš důkaz, že design Audi je nadčasový.

Audi A6 Avant

Nový avant samozřejmě navazuje na již prodávaný sedan A6. Zvětšení karoserie je přirozené a celkově se autu dobře daří maskovat svou délku, která olizuje hranici pěti metrů. Předek nové generace je o poznání ostřejší s tradičně mohutnou jednolitou maskou chladiče, která zasahuje až do spodního spoileru. Agresivnější pohled předních světel (na přání diodových) doplňují ostře řezané zadní svítilny, které se ale od světel sedanu mírně liší.

Dobrou zprávou je, že auto mezigeneračně nepřibralo, jak je dnes dobrým zvykem. Naopak, podle verze je lehčí až o sedmdesát kilogramů. Výrobce uvádí pro příklad hmotnost modelu 2,0 TDI, které váží velmi přijatelných 1 640 kilogramů. Dodejme, že nové Audi A6 Avant měří na délku 4,93 metru, široké je 1,87 metru a vysoké jen 1,46 metru. Pro pohodlí posádky je ale důležitá hodnota rozvoru, který narostl na 2,91 metru.

Audi A6 Avant

U avantu je samozřejmě velmi důležitý údaj o velikosti zavazadlového prostoru. Je velký, v základní variantě pojme 565 litrů, po sklopení sedadel pak až 1 680 litrů. Páté dveře mohou mít na přání elektrické otvírání a v případě dokoupení bezklíčového paketu pak k jejich otevření stačí pohnout chodidlem pod nárazníkem. Tuto vymoženost dostal před nedávnem jako první o poznání levnější Volkswagen Passat.

Pod kapotou čerstvého avantu se poprvé objeví zcela nový, dvěma turbodmychadly přeplňovaný třílitrový šestiválec TDI s výkonem 230 kW. Na stovku vystřelí avant s touto motorizací za 5,4 sekundy a maximální rychlost je obligátně omezena na 250 kilometrů za hodinu. S tímto motorem bude dodávána osmistupňová převodovka Tiptronic, v modelu se ale objeví i šestistupňový manuál, sedmistupňový Stronic a bezstupňový Multitronic.

Audi A6 Avant

Vedle špičkového dieselu bude k mání i silný benzinový motor 3.0 TFSI s výkonem 220 kW a atmosférický benzinový motor 2,8 FSI. Bohatší nabídka dieselů zastupuje základní motorizace s dvoulitrovým TDI s výkonem 130 kW, kterému sekundují dva slabší třílitrové dieselové šestiválce s výkonem 150 a 180 kW.

Dokonalost podle šablony

Jak jezdí nové Audi A6 čtěte zde

Stejně jako u nového sedanu A6 se i avant může pochlubit luxusním příplatkovým interiérem. Především dřevěné dekory palubní desky patří mezi absolutní špičku. Přístrojová deska má konzervativní tvary a interiéru vpředu dominuje velmi široký středový tunel.

Do prodeje se Audi A6 Avant dostane koncem léta a základní cenu výrobce stanovil na 40 850 eur, což je v přepočtu asi milion korun.

Autoři:

Nejčtenější

Novou značku okruhu řidiči nechápou, vypadá divně. A platí i ta stará

Stará (vlevo) a nová verze informativní dopravní značky  IP1 - Okruh

Nová pravidla silničního provozu přinesla zvláštnost, které si moc řidičů nevšimlo. Přibylo pár nových podob...

Prodeje elektroaut se samy nerozběhnou. Čeká se na dotace a velký průšvih

Závod elektromobilů Wave 2017

Tažení proti dieselům a směrem k elektromobilitě v rámci boje za snižování oxidu uhličitého má viditelný dopad –...

Bláznivý bio designér Colani zemřel, tvůrci sci-fi kamionů bylo 91 let

Luigi Colani

Setkat se s mužem s mohutným knírem v bílém roláku byl vždy zážitek. Hřímavě mluvil tak, že se mu nedalo odporovat....

ANALÝZA: Konec her, elektromobily je třeba začít prodávat

Elektrická platforma pro velké výkonné automobily je společným dílem firem...

Autosalon ve Frankfurtu má jednoznačné hlavní téma: elektromobilita. Kdo dokáže svou techniku efektivně vyrobit a také...

Auta zdraží, ale ne hned. Až nové lepší modely, říká šéf české Toyoty

Ředitel Toyoty vČesku Martin Peleška

Auto pozná, kdo z rodiny s ním zrovna jede, a podle toho mu nabídne hudbu či navigaci cestou do práce. Prostě si...

Další z rubriky

Prodeje elektroaut se samy nerozběhnou. Čeká se na dotace a velký průšvih

Závod elektromobilů Wave 2017

Tažení proti dieselům a směrem k elektromobilitě v rámci boje za snižování oxidu uhličitého má viditelný dopad –...

Auto budoucnosti samo nastaví sedadla a otevře dveře, v oknech má displeje

Německý specialista Brose představil auto budoucnosti, které si samo nastaví...

Přicházíte k autu a jeho interiér se začne přenastavovat. Sedadla vpředu i vzadu se uspořádají tak, aby se na ně snadno...

Autofotka týdne: Nachytali jsme nový rolls. Už nebude mít podvozek BMW

Maskovaný Rolls-Royce Ghost nové generace

Rolls-Royce nepatří k těm, kdo by chrlil na trh jeden nový model za druhým. Ale její příznivci teď mají žně, novinek je...

Američtí šetřílci kupují TDI z Dieselgate jako diví. Kvůli nízké spotřebě

Vozy s motory TDI, které musel koncern Volkswagen kvůli aféře Dieselgate...

Američtí zákazníci vzali na milost dieselové Volkswageny. Auta, která se podařilo v rámci náprav skandálu Dieselgate...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz