Manekýn do bahna: nové Audi Q3

aktualizováno 
Audi Q3 obsadí pozici nejmenšího SUV ingolstadtského výrobce. Malý teréňák je blízkým příbuzným tiguanu od VW, ale v luxusnějším provedení, se silnějšími motory a samozřejmě bohatší výbavou.

Mezi kompaktními sportovně užitkovými vozidly (SUV) bude nové Audi Q3 patřit mezi manekýny. Dynamický design s výraznou maskou ale není ničím novým. Zřetelně se podobá studii Audi Cross Coupe, kterou výrobce představil na autosalonu v Šanghaji už před čtyřmi lety (!).

Audi Q3

Novinka je vzdáleným příbuzným populárnímu modelu Volkswagen Tiguan, ovšem v luxusnějším provedení a jen s omezenou nabídkou silnějších motorů.

Výrobce prozradil německou cenu Q3. Základní model se slabším dvoulitrovým turbodieselem a pohonem jen jedné nápravy bude v základním provedení stát 29 900 eur, tedy asi 735 000 korun.

Pro porovnání, tiguan se stejným motorem a pohonem jedné nápravy stojí 590 000 korun a nejlevnější model je pak ještě o 120 000 korun levnější. Prodej začne na vybraných trzích v červnu letošního roku.

Audi Q3

Audi se chlubí, že nové Q3 rozhodně není obtloustlé SUV. Základní model má hmotnost pod 1 500 kilogramů, mimo jiné díky hliníkové kapotě a části zadních dveří. Rozměry nového audi bez zrcátek a bez střešních lišt jsou 4 385 × 1 831 × 1 590 milimetrů. Automobilka se také pochlubila velikostí kufru, který bude mít v základu 460 litrů a maximálně 1 365 litrů v případě sklopených zadních sedadel.

Design je především sportovní, z fotografií auto vypadá spíše jako přizvednuté kombi ve stylu Audi Allroad, jen je kratší. Světlá výška je u základních šestnáctipalcových kol 17 centimetrů, což je průměrná hodnota.

Audi Q3

Dynamicky působí novinka především zepředu. Vládne jí tradiční velká maska, tentokrát ale ostřeji řezaná s jasnými konturami šestiúhelníku. S tvarem masky ladí přední světla s diodovým denním svícením, xenony a trubicovým orámováním světel ze tří stran. Diodová jsou pak i povedená zadní světla.

Celkově novinka nezapře klasický Audi styl a zároveň mohutnější stavbu charakteristickou pro kategorii SUV. Populární oplastování je ale decentní a omezuje se na tenký pruh na spodní hraně dveří, lem podběhů a plasty vespod předního i zadního nárazníku. V případě některých barev karoserie pak nejsou téměř patrné.

Audi Q3

Decentní interiér zaujme výklopnou navigací a povedenými tvary výdechů ventilace a rámečků reproduktorů. Jejich přibližně kosočtvercový tvar vytváří jeden z hlavních prvků interiéru. Nutno podotknout, že zatím jsou k dispozici jen fotografie interiéru vyšších výbav.

Výbava bude bohatá, ale především její příplatková část. Výrobce vyzdvihuje audiosystém Bose s podsvícenými reproduktory vpředu, navigací s pevným diskem a do budoucna i s integrovaným mobilem včetně Bluetooth a wi-fi hotspotem pro připojení k internetu.

Audi Q3 budou pohánět výhradně dvoulitrové přeplňované motory: dva benzinové a dva naftové. Nejslabší z nich, diesel s výkonem 103 kW se ale do prodeje dostane až později. Zpočátku si tak zájemci mohu zvolit silnější TDI s výkonem 130 kW či benziny TFSI s výkonem 125 či 155 kW. Nejslabší diesel bude k mání jen s pohonem přední nápravy, k dalším motorům se bude montovat pohon všech kol Haldex. Nejsilnější varianty dostanou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku S tronic, slabší motory budou k mání s šestistupňovým manuálem.

Autoři:

Nejčtenější

Stop motorizovanému násilí. Němečtí politici a aktivisté brojí proti SUV

Koncept mamutího SUV čínské značky Hongqi představený na autosalonu ve...

Autosalon ve Frankfurtu má už několik sezon smůlu, v roce 2015 v jeho průběhu odstartovala Dieselgate, před dvěma roky...

Mazda bude dobíjet elektromobil Wankelem. Prototyp jezdí hladce

Prototyp elektromobilu Mazdy postavený na základech modelu CX-30

Mazda naskakuje do elektrického rychlíku se zpožděním a stojí to za to. Rozvoj elektrické infrastruktury vázne, rvačka...

První škodovka na elektřinu startuje na 430 tisících korunách

Elektromobil Škoda Citigo-e iV při natáčení v centru Prahy

Malý elektrický Citigo bez stokoruny za 430 tisíc a hybridní Superb iV s cenou začínající na 876 900 korunách. Škoda na...

„Čínské tesly“ přijely do Evropy po svých, zahajují autosalon ve Frankfurtu

Aiways U5

Čínský start-up Aiways chce být čínskou Teslou. Prototypy prémiového elektrického SUV dojely po vlastní ose ze Si-anu...

Blesk z Itálie je nejrychlejší lambo všech dob, místo turba má kondenzátory

Lamborghini Sián FKP37

Automobilka Lamborghini si jde v mnohém vlastní cestou. Důkazem toho je i nová limitovaná edice vozu Sián. Za dva...

Další z rubriky

Avia oslaví století koncem naftových náklaďáků, přejde na elektropohon

Avia D120 EURO 5

Avia Motors končí na podzim se sériovou výrobou nákladních aut se spalovacími motory. V Přelouči se chtějí do budoucna...

Ekologičtí aktivisté protestují proti autům, blokovali přístup na autosalon

Aktivisté bojující proti změnám klimatu pokračují v protestech proti...

Aktivisté bojující proti změnám klimatu pokračují v protestech proti automobilovému průmyslu a zablokovali hlavní vchod...

Stop motorizovanému násilí. Němečtí politici a aktivisté brojí proti SUV

Koncept mamutího SUV čínské značky Hongqi představený na autosalonu ve...

Autosalon ve Frankfurtu má už několik sezon smůlu, v roce 2015 v jeho průběhu odstartovala Dieselgate, před dvěma roky...

Najdete na iDNES.cz