Neděle 5. dubna 2020, svátek má Miroslava
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Neděle 5. dubna 2020 Miroslava

Do terénu ne, na silnici jako střela. Audi poladilo SUV Q3

aktualizováno 
Malé SUV s obrovskými koly a dynamitem pod kapotou. Nedává to příliš smysl, ale Audi Q3 je zatím jen konceptem a u těch můžeme přimhouřit obě oči. Na stovku dosprintuje bachratá audinka za pouhých 5,2 sekundy, maximální rychlost je 265 kilometrů za hodinu. Audi představilo i plážový koncept Q3 pro milovníky kitesurfingu.

Audi RS Q3 | foto: Audi

Zatím je jasně nejsilnější malé SUV od Audi jen konceptem, který automobilka vystavila na autosalonu v Pekingu. O sériové výrobě dosud oficiálně nepadlo ani slovo, ale podle zákulisních spekulací by se zájemci měli dočkat ještě letos. Velmi podobný vůz navíc Audi již vystavovalo začátkem roku na autosalonu v Detroitu pod názvem Q3 Vail.

Audi RS Q3

Velká kola jsou v kurzu a Audi RS Q3 je má rovnou dvacetipalcová. Auto dostalo o 2,5 centimetru snížený podvozek a při délce necelých 4,4 metru a výšce pod 1,6 metru tak už téměř ztrácí siluetu SUV. S velkými koly auto vypadá spíš jak bachratý hatchback než praktické auto pro lehčí terén. Pro porovnání: standardem u řady Q3 jsou sedmnáctipalcová kola, za příplatek jsou k mání maximálně devatenáctipalcové disky.

Jenže do terénu koncept Audi RS Q3 nemíří. Tohle auto má po dálnicích prohánět prémiové sedany a s výkonným motorem se může pustit do křížku i s mnohými sportovními auty. Terénním hrátkám by jistě neprospěl snížený podvozek a i zvolený pohon všech kol je určený spíš na silnice než do terénu.

Koncept RS má primárně poháněná jen přední kola, zadní se připojují podle potřeby pomocí spojky Haldex. Kultovní označení Quattro ale na přední masce nechybí. Převodovka S tronic je sedmistupňová s možností řazení pádly pod volantem.

Audi RS Q3

Pod kapotou má RS Q3 pětiválcový 2,5litrový přeplňovaný motor TFSI s výkonem 265 kW (360 koní), který jinak automobilka montuje do sportovních modelů TT RS nebo RS 3. V jejich případě má motor výkon o 15 kW nižší. Novinka RS Q3 ale bude o poznání těžší, takže se na stovku dostane za 5,2 sekundy, což je o půl sekundy horší hodnota než u zmíněných modelů. Ovšem i to je na auto kategorie SUV s horší aerodynamikou výborná hodnota. A jelikož je RS Q3 koncept, není maximální rychlost omezena na obligátních 250 kilometrů za hodinu, ale auto se rozjede ještě o 15 kilometrů rychleji.

Fotogalerie

Novinka je jasně nejsilnějším modelem v řadě Q3. Doposud nejvýkonnější model s dvoulitrovým přeplňovaným motorem má výkon "jen" 155 kW. Slabší benzinový motor dává 125 kW, diesely pak 103 a 130 kW. Model RS Q3 tak svým sourozencům značně odskočil.

Výstavní kousek musí vypadat dobře ve všech směrech. A tak si Audi dalo záležet i na motorovém prostoru. Najdeme tam krycí panel z uhlíkových vláken, červenou hlavu motoru, potrubí z leštěné oceli a třeba i otevřený sportovní vzduchový filtr.

Pro prezentaci konceptu výrobce zvolil výrazný modrý lak, který se v drobných motivech objevuje i v luxusním interiéru. Modrá kůže zdobí boky sportovních sedadel a najdeme jí i ve výplních dveří. Zbytek interiéru je převážně černý, a to včetně výplně stropu či kůží obšité palubní desky. Samozřejmostí je sportovní volant, sportovní pedály a všudypřítomné emblémy RS Q3.

Jinlong yufeng - Zlatý drak ve větru

Američany lákalo Audi začátkem roku na snowboardový koncept Vail, Číňany pro změnu láká na kitesurfingový model Jinlong yufeng. Zlatožlutý model Q3 si veze na střeše dva kity a zevnějšek auta je laděný pro cesty na písečné pláže, kde se tento sport provozuje. Zajímavostí je speciální rohož v kufru, která chrání prostor před pískem, ale poslouží i jako plážová rohožka. Se zlatožlutou barvou karosérie ladí i interiér. Ve výbavě jsou dvě kamery, které přenáší obraz z helmy nebo kitu přímo do auta.

Audi Q3 jinlong yufeng
Audi Q3 jinlong yufeng
Audi Q3 jinlong yufeng

O pohon se stará přeplňovaný 2,5litrový motor TFSI s výkonem 228 kW. Auto s ním jede 250 kilometrů za hodinu a na stovku vystřelí za 5,5 sekundy. Koncept má o čtyři centimetry širší rozchod obou náprav a světlou výšku výrobce zvýšil o tři centimetry. Není pravděpodobné, že by se přímo v této podobě dostalo auto do výroby, navíc i jméno je mimo Čínu nepoužitelné.

Autor:
  • Nejčtenější

Mýdlová opera německých koncernů. Posel elektromobility táhne VW k debaklu

Ještě nedávno rozhodovaly o převaze ve světě aut hlavně tradiční disciplíny; třeba rychlost, výkon, možná rozměry....

V německém autoprůmyslu hrozí rozsáhlé propouštění, Česko to pocítí také

V německém automobilovém průmyslu hrozí kvůli koronavirové krizi zánik více než 100 000 pracovních míst. Uvedl to podle...

Letních gum může být nedostatek. Obutí podražilo, motoristé začínají šetřit

Přezouvání na letní pneumatiky se kvůli epidemii koronaviru zpozdilo. I když povinnost mít zimní obutí v úterý...

Škoda Auto prodloužila odstávku, výroba nepojede do 20. dubna

Automobilka Škoda Auto podruhé prodloužila odstávku výroby ve všech třech svých českých závodech kvůli pandemii...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Prodej ojetin měl být na vrcholu, koronavirus vše změnil. Bazary krachují

Nabídka ojetých aut na českém trhu v březnu klesla oproti předchozímu měsíci o 12 procent na 99 241 vozů. Proti lednu...

Premium

KOMENTÁŘ: Po dvou měsících přijde rozvrat. Nečekejme na pomoc, konejme!

Karanténní prázdniny může ekonomika státu vydržet měsíc. Po dvouměsíčním výpadku už hrozí naprostý rozvrat výroby,...

Premium

Španělská nepoučitelnost. Proč zde koronavirus řádí jako v Itálii nebo Číně

Dlouhé týdny Španělé sledovali, co se děje v Číně, Íránu a Itálii. Ale nepoučili se. Laxní politici opakují stejné...

Premium

Storno přijde draho, Češi nechají cestovkám desetitisíce za ­propadlé zájezdy

Přijít o desítky tisíc za neuskutečněné zájezdy je problém, se kterým se potýká řada českých klientů cestovních...

  • Další z rubriky
Premium

Dotyková obrazovka je nebezpečnější než konopí či alkohol za volantem

Automobilky se často zaklínají slovem digitalizace a interiéry svých vozů vybavují stále většími dotykovými...

Ztráta, nebo rána z milosti? Pařížský autosalon zrušen, prý koronavirus

Koronavirová pandemie zasahuje celý autoprůmysl. Svět aut čekají velké změny, následky výpadku výroby a pád prodejů...

Autofotka týdne: Když je za oknem koronavirus, postavte si auto v obýváku

Ikonický Fiat 500F se nemusí prohánět jen po silnicích, ale také v obýváku po koberci. Automobilka Fiat se spojila se...

Premium

Čistička vzduchu do auta filtruje dráždivý prach. Test potvrdil, že funguje

Palubní čističky vzduchu mohou zlepšit kvalitu ovzduší uvnitř auta. Koupit se dají od tisíce korun. Magazín Motor...

Otestováno: Jak vašim nejmenším chutnalo organické mléko a kaše Kendamil?
Otestováno: Jak vašim nejmenším chutnalo organické mléko a kaše Kendamil?

Dvacet testerek mělo možnost vyzkoušet organické kaše a mléka Kendamil. Ty jsou vyrobeny z kvalitního plnotučného mléka a obsahují důležité vitamíny a minerály, které děťátko potřebuje pro správný vývoj a růst. Jak v testu dopadly?

Najdete na iDNES.cz