Diskuze
Rychlokurz smyku: sníh zasypává Česko, naučte se na něm jezdit
Děkujeme za pochopení.
B_B_Lobo
nejlepsi rada
kdo si na jizdu za stizenuch podminek netroufa a nema zkusenosti, nemel by vyjizdet a precenovat se. komplikuje tim dopravu jinym. ja vim ze nekde se to naucit musi, ale na to jsou jina mista nez dalnice, silnice v plnem provozu nebo horske cesty.
ps: ti co jezi v zime s prednim nahonem jsou jednak velice ochuzeni o skutecne obratnou a zabavnou jizdu, a druhak ochuzeni o mnoho korekcnich moznosti pri zimni snehove nadilce.
ps2: fck the ESP!
Fungy
Re: nejlepsi rada
kazdy nechce aby ho nekdo v zime tlacil do kopce, ale chce treba i jezdit do prace atd..
Highdriver
Zimní autoškola - těžko na cvičišti, lehko na bojišti :)
Nás vzal instruktor na první jízdu skup. B na zasněžený a zledovatělý cvičák, přikázal dělat osmičky a tahal nám nepravidelně za ruční brzdu. Chtěli jsme mu tehdy za to do kafe nasypat jed, ale teď bych mu za to koupil pytel pravé jamajské Blue Mountain kávy :))
radik
Re: Zimní autoškola - těžko na cvičišti, lehko na bojišti :)
dobrá metoda... ale při smyku přední nápravy ti to co ses při tomhle naučil moc nepomůže...
kluvi
ESP
Osobne mám silné presvedčenie že keď máte ESP, tak na spojku treba zabudnúť.
Mňa to totiž pekne vypieklo. Leto,diaľnica,priemerný dážď, rovný úsek130km/h, tempomat a
ESP, predný náhon. Keď som sa POZVOLNA vracal z L do P pruhu tak ma zacal predbiehat zadok L stranou. Tak som podla pouciek vyslapol spojku, nebrzdil a korigoval volantom. Lenze zadok pomaly prekmitol na opacnu (L) stranu a pokracoval v predbiehani. Skoncilo to smykom o 180 stupnov, takze som skoro 130 cuval po dialnici a blizila sa zatacka. Zachranil ma vyjazd z benzinky, takze som preletel cez travnaty pas (nebrzdit), daco ubrzdil na výjazde a potom bol náraz zadkom do svodidiel vcelku prijateľný.
Asi to bol aquaplaning na zadné kolesá (nižší dezén). ESP sa evidentne nechytilo a to bolo casu dost. Ani si nevybavujem, zeby som citil hrkanie od ESP.
Keby bola zopnutá spojka a mierne som pridal plyn, tak sa nic nestane... Takze sa teraz snazim oducit sa mackat spojku ale len skusit trafit optimalny plyn.
Rambo-x
Re: ESP
Jednou se mi stala podobná věc,sice jsem nejel v autě s ESP(škoda 120)ale vím že aquapleining je pěkně zákeřná věc,byla obrovská průtrž mračen,bouřka,stěrače to sotva stíhaly na dvojku..takže jsem nezaregistroval že přes silnici teče mohutná stružka a dole v dolince hlubší kalužina,skoro to nebylo vidět,tak jsem do toho tak 90-95km/h vlítnul,najednou jsem cítil že mě utíká záď,tak jsem lehce natočil volant proti směru pohybu zádě,v té chvíli se auto přetočilo zádí na opačnou stranu a už jsem letěl do hodin,naštěstí jsem se jen párkrát otočil,nejelo žádné auto a zůstal jsem na silnici opravdu jen tak tak,spíš jen díky náhodě,to auto bylo naprosto neovladatelný..ale byl to poučný zážitek,že v silném dešti se má zpomalit,a že s autem s motorem v zadu a těžkou zádí,se musí na kluzkém povrchu opatrněji než na auta s předním náhonem......nj,měsíc po řidičáku,věděl jsem ho*no,trochu jsem i machroval a málem se to nevyplatilo,měl jsem tu dobu 14 dní první auto
dvakratzabanovanylajos
lepsi nez cist tyhle blaboly
je vzit auto a vyrazit na prvni zasnezeny parkoviste trochu procvicit chovani svoje a auta ve smyku. diky tomu si budete snih na silnici uzivat, ne se ho bat.
jan.banos
Re: lepsi nez cist tyhle blaboly
parkoviště je lepší než nic, ale vyzkoušet si to v reálu při vyšší rychlosti než na parkovišti, je o něčem jiném. leč vhodných míst na takové vyzkoušení, kde je bezpečná úniková zóna bez příkopy, stromů, ... moc není.
pikacu
namraza
v polovine listopadu v cca 5.30 si tak jedu po dalnici, uz cca 10 minut, najednou jsem videl, ze kara nejak neposloucha, ze se nataci, ze se otacim a mirim na svodildla, od kterych jsem se odrazil napric silnici a zabrzdil jsem o svodidla na druhe strane. mel jsem stesti, ze kolem me nic nejelo. to auto bylo naprosto neovladatelny
Vaanek
Motor se odpojí od převodovky?!
Pomůžeme si sešlápnutím spojky, která odpojí motor od převodovky ...
Když se odpojí motor od převodovky, tak co vypadne pod vozidlo dřív - motor nebo převodovka, potom by to ale brzdilo i na ledu.
Sešlápnutím spojky se krátkodobě přeruší přenos kroutícího (točivého) momentu mezi motorem a převodovkou.
kluvi
Re: Motor se odpojí od převodovky?!
Konečne tu máme špecialistu na spoj medzi motorom a prevodovkou?
bukovski
Přednost jízdy do kopce
by mělo být nějak vyřešeno i dopravním značením. Bohužel je u nás spousta tupých řidičů, co tohle pravidlo do hlavy nedostanou.
Kuk na strejdu
Pan Dvořák má automat bez neutrálu?
V autě s automatickou převodovkou je to horší. Když to v zatáčce začne klouzat, nedá se dělat skoro nic.
Nevím, co dělám blbě, ale každé moje auto s automatem mělo polohu "N", která fungovala stejně jako zařazení neutrálu s manuálem - požadované odpojení náhodu na kola od motoru. Dodávám, že pouze pustit plyn nestačí, protože HDM určité síly přenáší pořád. A pro detailisy, zařazení "N" za jízdy měl každý můj automat povoleno.
No, hlavně že tu někdo dává "rychlokurz".
tdvorak
Re: Pan Dvořák má automat bez neutrálu?
A je zařazení neutrálu podobně rychlé jako sešlápnutí spojky? Nemyslím ani tak technicky, jako spíš jestli to člověk v tom zlomku sekundy má šanci stihnout...
sCZECH
...
jeste bych dodal, kdyz vam to klouze z kopce, je tam zatacka a nic nepomaha a jedete rovne, zkuste trochu plynu s koly smerem do zatacky, uz me to jednou zachranilo
Rambo-x
Já mám lepší nápad
Před zatáčkou přidat plyn na podlahu,v ní šlápnout na brzdu na plno,samozřejmě deaktivovat systém ABS a podobný sra**ky rozmlácením příslušné pojistky,co nejprudší pohyby volantu,u aut se zadním pohonem kdyžtak v zatáčce pomáhá přidat plyn k podlaze a volant natočit po směru rotace zádi,pak se smyk určitě zvládneznám z vlastní zkušenosti,vždycky jsem dojel
*********Hlavní je nebejt překvapený z toho že v česku padá sníh,to je fakt kolikrát trapný ty řidičkský nápokusy když napadne první sníh nebo nedejbože náledí,ty zástupy lidí napadaných ve škarpě jsou trapný**************
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě
Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...
Čína udává v autoprůmyslu směr, pekingskému salonu vládnou elektromobily
Elektromobily a digitální konektivita jsou hlavním tématem největšího čínského autosalonu, který...
Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování
Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...
Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí
V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...
Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu
Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...