Scénic slaví dvacetiny. Na startu je nový s vyšším podvozkem

aktualizováno 
Jeden ze zakladatelů kategorie MPV střední velikosti, Renault Scénic, míří na autosalon do Ženevy v nové generaci. Francouzská značka si premiéru oblíbeného modelu naplánovala na výročí dvaceti let představení prvního Scénicu.

Nový Renault Scénic | foto: Renault

Scénic, jehož design je dílem slavné stylistky Anne Asensiové, v polovině devadesátých let okouzlil rodiny. Vajíčkovitý vůz, který tehdy ještě patřil do modelové řady Mégane, se tehdy dokonce pyšnil titulem Evropského auta roku 1997. Do dneška se ve třech generacích prodalo na pět milionů scéniců.

Renault Scénic
Renault Scénic Conquest
Renault Grand Scénic

Předchozí tři generace scénicu

Evropou se přehnala vlna MPV, která je však teď už na ústupu. Rodiny totiž raději usedají do módních SUV. Pohledný nový Scénic, který se teď chystá do Ženevy na premiéru ve čtvrté generaci, by mohl zase zájem občerstvit.

Šéf Renaultu Carlos Ghosn odhalí novinku oblečenou od designérského kouzelníka Laurense van den Ackera v úterý 1. března. Vzhled navazuje na aktuální produkci Renaultu, hlavně na veleúspěšné malé SUV Captur, některé linky odkazují na nový Espace. Pamětníci vzpomenou, že nějak takto vypadal koncept R-Space, který Renault představil na autosalonu v Ženevě ročníku 2011.

Nový Renault Scénic

Automobilka zatím o novince neprozradila téměř nic a ukázala jen dvě fotky. Scénic má prý dostat obrovité otevírací prosklení střechy a na cestu si posvítí LED předními lampami.

Fotogalerie

Auto stojící na modulární platformě koncernu Renault-Nissan má oproti předchůdci prodloužený rozvor, zkrácený zadní převis a zvětšenou světlou výšku. To ho lehce posouvá k dnes módním crossoverům, které jsou stylovější podčeledí SUV. Technicky je Scénic stále sbratřený s Meganem, který v nové generaci vstoupil tento týden na český trh. To znamená čtyři motory s objemy od 1,2 do 1,6 litru a snad také příplatkovou lepší zadní nápravu s aktivním natáčením kol.

Dá se čekat, že krátkou verzi časem doplní v Česku mnohem žádanější prodloužené provedení „Grand Scénic“.

  • Nejčtenější

Odbory ve Škodě se bouří kvůli změně strategie, reagovat musel šéf značky

Odbory automobilky Škoda Auto kritizují chystanou strategii koncernu Volkswagen, který podle některých médií chce Škodu...

Premium

Škoda může zahýbat trhem elektroaut, dotované citigo trápí konkurenci

Elektrické citigo je na trhu zhruba měsíc a v Česku sesbíralo na 360 objednávek. To je podle Luboše Vlčka, šéfa českého...

Tragédii na D1 předejít nešlo, řekl v Rozstřelu zástupce šéfa dopravní policie

Není den, aby se nepsalo o tragické nehodě na silnicích. Začátkem týdne zůstala paralyzovaná dálnice D1, kde při srážce...

Premium

Nová fabia dorazí v roce 2021, i s novým klasikem, atmosferickým MPI

Škoda přisedá na elektrickou vlnu, jejíž sílu samotný mateřský koncern VW umocňuje, ovšem ještě dlouho budou...

Řídit cisternu mohou jen nejlepší. Je třeba předvídat a nebrzdit

Hned několik nehod cisteren zkomplikovalo v uplynulém týdnu dopravu na českých silnicích. Její řízení je totiž šoférská...

Premium

Havel byl z jiného těsta, vzpomíná v rozhovoru exprezident Klaus

Jeden z hlavních aktérů polistopadového vývoje Václav Klaus starší hovořil pro LN o nepochopení kuponové privatizace i...

Premium

Deset dní a Slavia mohla zmizet. Miliardář Šimáně exkluzivně vypráví

Jiří Šimáně, jeden z nejbohatších Čechů, koupil před pěti lety zadluženou Slavii. Klub nad propastí. Ta stejná Slavia,...

Premium

Sex je snadno dostupný, ale nevěra ještě není důvod k rozchodu

Tolerance je podle něj jen povýšenecký postoj k druhému a vytváří korupční prostředí, proto do partnerských ani jiných...

  • Další z rubriky

Test zimních pneumatik: obout dobře dodávku je kumšt

Evropské autokluby otestovaly pneumatiky na malé vozy a dodávky. Z třicítky plášťů pětina propadla – většinou pohořely...

Premium

Nová fabia dorazí v roce 2021, i s novým klasikem, atmosferickým MPI

Škoda přisedá na elektrickou vlnu, jejíž sílu samotný mateřský koncern VW umocňuje, ovšem ještě dlouho budou...

Dyson zrušil projekt elektroauta. Zvládne je každý a nedá se na nich vydělat

Známý výrobce vysavačů, vysoušečů vlasů i rukou a čističek vzduchu Dyson měl plány na vlastní elektromobil. Ty ale...

Premium

Evropský autoprůmysl potřebuje baterie pro elektrovozy, hrozí závislost na Číně

Koncern Volkswagen rozjel výrobu baterií pro elektromobily. Zatím se učí. Musí však spěchat, protože automobilky...

Najdete na iDNES.cz