Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Renault Mégane kombi - měkký a prostorný

- Mégane je snad nejměkčí auto nižší střední třídy. A nejde jen o dojem z podvozku, který každou zatáčku protíná v náklonu, ale i o pocity z měkkých sedadel. U kombíků pozorně sledovaný kufr je u Méganu průměrný ve velikosti při nesklopených sedadlech, po jejich srovnání se zemí se odkrývá nejvíce prostoru v této kategorii - tisíc šest set litrů.

Kufr Renaultu má i praktický čtvercový otvor a hranu jen 555 milimetrů nad zemí. Samozřejmostí je v nižší střední třídě zadní dělené sedadlo v poměru 1/3 ku 2/3. V interiéru se vznáší duch francouzského pohodlí. Každé usednutí do sedaček připomíná situaci, kdy se televizní divák uvelebí v pohodlném křesle před obrazovkou. Přesto mají sedadla takové boční vedení, které tělo řidiče i spolujezdce v zatáčce bezpečně zadrží. Nezvykle působí volant, který je trochu vyosený do vodorovné polohy. Naopak na svou třídu je místa pro zadní cestující požehnaně,a to jak v prostoru pro kolena, tak i pod stropem Renaultu. Hlavně více místa pro kolena přivítají ti, kteří potřebují na zadních sedadlech převážet i dospělé cestující. V elký konkurent Méganu Škoda Octavia Combi v tomto ohledu tolik komfortu pasažérům nedopřeje. Mladoboleslavský vůz zase nabízí o osmašedesát litrů prostoru pro zavazadla více. Šířkou kabiny patří Mégane k tomu lepšímu ve své třídě. Pérování francouzského kombíku vybočuje z řady dnes přece jen tvrdších konkurentů. Mégane sice v zatáčkách drží přesně zvolenou jízdní stopu, ale nevyhne se náklonům. Mnohem nepříjemnější jsou ale přejezdy příčných nerovností, kde ani měkké odpružení nezabrání citelným nárazům. Brzdná dráha je podle měření v nezávislé zkušebně ÚSMD příznivě krátká, malé vylepšení by mohlo dostat nepříliš přesné řazení rychlostních stupňů. Pod kapotou testovaného vozu se skrýval šestnáctiventilový motor 1,6 s výkonem sto deset koní, který v nabídce tuzemského importéra značky Renault nemá silnějšího náhradníka. Motor slušně zabírá již od nízkých otáček a dodává vozu dobrou pružnost. T o vše při nízké spotřebě paliva. Při pomalé jízdě mimo město se dá spotřeba bez potíží stlačit pod šest litrů benzinu na sto kilometrů, při využívání síly motoru šplhá spotřeba nahoru asi o litr a půl naturalu na sto kilometrů a ve městě jen výjimečně přesahuje desetilitrovou hranici. Výbornou si Mégane zaslouží za příslib bezpečnosti. Nejenže vítězí v nezávislých nárazových testech jako nejbezpečnější vůz své třídy,navíc už i v prodejnách v Čechách a na Moravě není možné pořídit model Mégane bez kvarteta airbagů a brzdového bezpečnostního systému ABS. Ve výbavě nejluxusnější verze RXE se skví i palubní počítač, který stejně jako u předešlého testovaného Méganu ukazoval trochu jiné údaje,než ukázal displej kalkulačky při výpočtu průměrné spotřeby na testovacím okruhu.

 Měření MF DNES

Zrychlení 0-100 km/h (s)  11,6
Zrychlení 0-400 m (s)  18,1
Zrychlení (IV.) 50-90 km/h (s)  10,7
Zrychlení (V.) 80-130 km/h (s)  21,4
Brzdná dráha z 80 km/h (m)  29,5
Pramen: ÚSMD

Prognóza odhadce
Po hubenějších letech se Renault výrazně prosazuje i v České republice. Především je to Opel, u jehož Astry Caravan m ůže nastat odliv části potenciálních kupců z řad rodin s dětmi právě k levnějšímu a měkčímu francouzskému vozu s neoddiskutovatelným šarmem a nyní i výbornými jízdními vlastnostmi. Naopak tendence v Čechách působících firem s německým zázemím kupovat spíše německá auta je také zřetelná. Pozinkované plechy, lepší protikorozní ochrana spodku a dutin spolu s moderní technikou dávají dobrý předpoklad toho, abyste i po pěti letech našli v autobazaru slušný ojetý vůz za příznivou cenu: cca 155.000 Kč.
Peter Kolník, autor je spolupracovníkem redakce

Očima designéra
Francouzi se vždy snaží dát i tak funkční karoserii, jakou je kombi, tvarový svéráz. A právě boční pohled je u Méganu kombi lahodně plavný. Křivkově dozadu stoupající boční linie odlehčuje danou hmotnost karoserie a rohová oblost zadních sloupků má v sobě živý pohyb. Tomu napomáhá navazující svižné vykrojení dveří k zadním sedadlům a čisté spojení linie střechy s bočními okny. Navíc se karoserie půdorysně dozadu zužuje,takže lze hovořit o příkladné tvarové lehkosti figury kombi. Většími koly a zmohutněním přední části karoserie včetně přetvarování předního »otvorování« pro světla, i vstup vzduchu k motoru se stala tato lehkonohá kombi - kreace jak praktickým, tak esteticky hodnotným automobilem s výraznou dávkou osobitosti.
Pavel Hušek, autor je spolupracovníkem redakce



Autor:

Den otevřených dveří letiště Náměšť

Ve středu 1. května se na letišti Náměšť poprvé veřejnosti představí nové vrtulníky AH-1Z Viper a UH-1Y Venom. K vidění bude další letecká i pozemní technika.

Mohlo by se hodit

  • Nejčtenější

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

28. dubna 2024

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování

27. dubna 2024

Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...

Tip pro autaře, na Prvního máje je veteránský závod s devadesátiletou tradicí

30. dubna 2024

Okruh Českobrodský, slavný závod s devadesátiletou tradicí odstartuje svůj jubilejní ročník už...

Autosalon v Pekingu ukazuje, jak moc Čína ujela zbytku světa

30. dubna 2024

„Auto není mrtvé a autosalony také ne. Když vidíte, kolik stovek influencerů a moderátorů, převážně...

Analýza: EU by k zastavení ataku elektromobilů z Číny potřebovala 50% cla

30. dubna 2024

K zastavení přílivu levných elektromobilů z Číny by Evropská unie musela na dovoz těchto vozů...

Hračka do terénu CFMOTO v akci. Novinku roku jsme zkusili jako první z Česka

30. dubna 2024

Exkluzivně Největší novinka letošního roku je tady. Enduro CFMOTO 450MT jsme vyzkoušeli mezi prvními na světě....

Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit

Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Horňáci versus dolňáci. Víme, čemu muži dávají přednost, a je to překvapení

Ženské tělo je pro muže celkově velmi atraktivní a nabízí jejich očím mnoho zajímavých partií. Největší pozornosti se...

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu. Taková je Hello Kitty,...

KOMENTÁŘ: Z Davida Černého se stal parazit. O umění už dávno nejde

Premium Když se David Černý v televizi pohádal s kurátorkou Marií Foltýnovou, spory o jeho plastiku na obchodním domě Máj...

Muž má recept na dlouhověkost, v jednašedesáti je ve skvělé formě

Dave Pascoe chce dokázat světu, že i v důchodu můžete vypadat jako za mlada a také se tak cítit. Stačí dodržovat pár...