Sobota 7. prosince 2019, svátek má Ambrož, Benjamin
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Sobota 7. prosince 2019 Ambrož, Benjamin

Čínská značka pro Evropu Qoros představí každý půlrok nový model

Exkluzivně aktualizováno  12:46
Čínská značka Qoros otevřela svůj první autosalon na světě v Bratislavě. První model se na výbornou popasoval s crash testy. Zatím je k mání nejvyšší výbavová verze, která stojí v přepočtu přes půl milionu korun. Na novou značku a její plány odpovídala čtenářům iDNES.cz Zuzana Kubíková ze slovenského zastoupení.

Čínské automobilky se do Evropy zrovna nehrnou. Evropský zákazník je totiž hodně náročný a rozmazlený. Starý kontinent, který se nyní potýká s hlubokou krizí prodejů, je navíc pro rozvoj úplně nové a neznámé značky velmi nejisté území.

Mezi automobilkami panuje vyhrocený konkurenční boj, takže značka bez dealerského, servisního a finančního zázemí bude muset hodně zabrat a investovat, aby se prosadila. V porovnání s objemy prodávanými na čínském trhu je navíc ten evropský malý, takže ne moc zajímavý. Mnoho mimoevropských značek přiznává, že přítomnost na evropském trhu je pro ně hlavně otázkou prestiže.

Qoros otevřel svůj první autosalon na světě začátkem záři v Bratislavě. Autorizované prodejní a servisní centrum Auto Palace Panónska provozuje nizozemská distribuční společnost AutoBinck, která má pobočku i v Česku.

Pro značku Qoros je uvedení na slovenský trh testovací fází, začátek prodeje se shoduje s plným uvedením na čínský trh. Cílem pilotního programu je aktivní zapojení značky na trhu s relativně nízkým objemem prodejů, který je však stále velmi relevantní," vysvětluje Zuzana Kubíková. "Slovensko je politicky stabilní, ekonomicky vyspělé a je členem eurozóny," vysvětluje.

Na otázky čtenářů odpovídala Zuzana Kubíková ze slovenského zastoupení značky. Odpovědi čtenářům ČTĚTE ZDE

Vyvinuto pro Evropu

Jediný model Qoros 3 sedan zatím startuje na ceně 20 960 eur, tedy 545 tisíc korun . To je cena za nejvyšší verzi výbavy Elegance a pohon přeplňovaným zážehovým motorem o objemu 1,6 litru a s výkonem 115 kW (156k) splňujícím emisní normu Euro 5. Cena základní verze by měla být výrazně pod 20 tisíc eur.

"Qoros má už v tuto chvíli připravených pět modelů, které jsou postavené na modulární platformě," říká Kubíková. "Nové modely budou postupně uváděné na trh v intervalu 6 až 12 měsíců."

Qoros je značka postavená doslova na zelené louce v roce 2007 jako společný podnik izraelské investiční firmy a čínské automobilky Chery. Qoros má být prvním  čínským výrobcem automobilů, který nabídne Evropanům přijatelnou variantu k zavedeným domácím, japonským a korejským značkám. Automobilka měla s prvním modelem Qoros 3 sedan premiéru letos v březnu na autosalonu v Ženevě.

Qorosy jsou zcela nově vyvinuté a mají evropskému zákazníkovi přinést kvalitu, na kterou je zvyklý. Značka přetáhla řadu manažerů z evropských automobilek a vývoj a dodávku mnoha součástí zajišťují přední dodavatelé autoprůmyslu. Hlavním designérem značky je Němec Gert Hildebrand, bývalý šéfdesignér Mini. Komponenty dodávají Magna Steyr, TRW, Continental, Bosch nebo Microsoft. Designérská centra má Qoros v Německu a Rakousku.

Šéfem izraelské poloviny firmy a viceprezidentem Qorosu je Volker Steinwascher, který dříve pracoval ve Volkswagenu. V 90. letech působil za Volkswagen ve Škodě Auto. Prezidentem značky je Guo Qian, šéf Chery. Na technický vývoj Číňané najali Klause Schmidta, který měl dříve na starosti podvozky u BMW. Technickou platformu pomáhala Qorosu vyvinout rakouská Magna Steyr.

Skvělý výsledek v crash testech není náhoda. Za bezpečnost u Qorosu odpovídá Roger Malkusson, který přišel ze Švédska. Pracoval tam pro automobilky Saab a Volvo, vyhlášené právě péčí o bezpečnost svých aut.

  • Nejčtenější

Deset chyb, které by se čeští řidiči měli konečně odnaučit

Říkáte si, že je to neustálé opakování toho samého? Z jízdy na českých silnicích se však nezdá, že by se něco zlepšilo....

Kabaň je zpátky v koncernu VW, bude malovat golfy a passaty

Při rošádě na vedoucích designérských místech se koncernu Volkswagen vrací slovenská hvězda Jozef Kabaň. Po dvouleté...

Dělníci šikanovali agenturní kolegy. Dali jim projímadlo, zavřeli do bedny

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto dala výpověď pěti zaměstnancům, kteří šikanovali své kolegy najaté přes...

Náhrada za TDI pro manažerský superb. První kilometry s hybridní škodou

Škody míří k zásuvce. V roce 2025 má být čtvrtina prodávaných aut české značky elektrifikovaná. První dvě škodovky...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Premium

Test nejlepších aut pro přepravu dětí: dostupnost, bezpečnost a prostor

Která auta jsou nejvhodnější pro instalaci dětských autosedaček? Prověřili jsme 18 modelů. Pouze do několika z nich se...

Premium

Sprcha pro osm lidí: jak to vypadalo na Epsteinově ranči na dělání dětí

Kdyby zdi mohly mluvit. Přinášíme exkluzivně snímky přepychového ranče, kam americký finančník Jeffrey Epstein svážel...

Premium

Je sexting nevinná hra nebo nevěra? Pánové jsou tolerantnější než dámy

Generace našich rodičů tohle řešit nemusela. Měli poměrně jasno a věděli, co je a není zahýbání. Moderní technologie...

Premium

Den, kdy přepadli Mekku. V roce 1979 se zrodil moderní islámský středověk

Před 40 lety se stalo „11. září“ islámu. Aby saúdský král mohl pobít ozbrojence okupující posvátnou mešitu v Mekce,...

  • Další z rubriky

Deset chyb, které by se čeští řidiči měli konečně odnaučit

Říkáte si, že je to neustálé opakování toho samého? Z jízdy na českých silnicích se však nezdá, že by se něco zlepšilo....

Hyundai předběhne Škodu. První elektroauta v Česku vyrobí v Nošovicích

Korejci se chystají na jaře 2020 zahájit ve svém českém závodě výrobu modelu Hyundai Kona. Stane se prvním plně...

Kabaň je zpátky v koncernu VW, bude malovat golfy a passaty

Při rošádě na vedoucích designérských místech se koncernu Volkswagen vrací slovenská hvězda Jozef Kabaň. Po dvouleté...

Premium

Po roce 2050 zůstanou jen auta na vodík a elektřinu, říká odborník

Automobilový průmysl je v Evropě na rozcestí. Jeden ze směrů vede k razantnímu nástupu elektromobilů. To s sebou sice...

Pronájem, byt 2+1, Vysoké Mýto
Pronájem, byt 2+1, Vysoké Mýto

U Potoka, Vysoké Mýto - Litomyšlské Předměstí, okres Ústí nad Orlicí
9 300 Kč/měsíc

Najdete na iDNES.cz