Moto Guzzi V100 Mandello
Původně se měla představit na velkolepých oslavách stoletého výročí značky Guzzi World Days, které bohužel znemožnila covidová situace. Nová Guzzina se tak zatím předvedla jen na dealerských akcích, kde ukázala elán této značky a úspěšný vývoj nových motorů, nastartovaný moderním V85TT.
Zůstává charakteristická koncepce Guzzi s válci do stran, převratnou novinkou ale bude kapalinové chlazení! Nová je i převodovka a kardan, u předchozích velkých Guzzi byl kardan napravo, teď se přestěhoval doleva. První zprávy hovoří o 4ventilové technice s variabilním časováním vačkového hřídele, aby tak agregát dokázal plnit emisní nároky.
Přesné údaje budou známé až za pár týdnů, milovníci značky si však už teď mnou ruce a těší se na další litrové modely. Mandello, které svým názvem odkazuje na sídlo značky u italského jezera Como, je silniční crossover s mohutnou kapotáží, která se táhne od předního světla až pod sedlo. V nabídce bude verze se semiaktivním odpružením Öhlins, samozřejmostí bude náklonové ABS a kontrola trakce a TFT displej s možností vlastního nastavení stylu ukazatelů.
Moto Guzzi V100 Mandello byl měl být první motocykl na světě s aktivní aerodynamikou. S rostoucí rychlostí by se měl automaticky vysouvat plexištít a současně by se měly otevřít deflektory po stranách. Za zmínku stojí i jednostranně zavěšené zadní kolo a hezká sportovní koncovka výfuku, která nechá zadní kolo pěkně na očích.