Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Mechanici se shodli: vozům do 200 tisíc vládne škodovka, propadl renault

Pokud mezi nejlevnějšími ojetinami vládne Toyota, kategorii do dvou set tisíc korun jasně opanovala auta značky Škoda, jedničkou je pak Škoda Octavia I. Nejhůř naopak dopadl Renault Clio IV, ukázal unikátní průzkum nezávislých servisů ProfiAuto mezi automechaniky.
Škoda Citigo

Škoda Citigo | foto: Škoda Auto

Celkem 239 profesionálních a nezávislých mechaniků si v průzkumu vzalo do parády padesát nejoblíbenějších vozidel v Česku a na Slovensku, které hodnotili jako ve škole – známkami jedna až pět.

U všech cenových kategorií se berou v potaz kritéria, jako je spolehlivost motoru a jeho zavěšení, poruchovost elektroniky a kvalita karoserie. Nasbírané známky u aut se pak zprůměrují a z aritmetického průměru vznikne výsledné hodnocení jednotlivých modelů.

Průzkum prováděný sítí nezávislých autoservisů ProfiAuto zhodnotil nejprve auta do sta tisíc korun (psali jsme o nich ZDE) a pokračoval i kategorií dražších aut, které pořídíme za cenu mezi stem a dvěma sty tisíci korunami.

V této kategorii automechanici hodnotili celkem osmnáct nejpopulárnějších vozů: Škoda Octavia I, Škoda Citigo, Škoda Octavia II, Škoda Roomster, Volkswagen Golf VI, Škoda Fabia II, Citroën Berlingo II, Seat Ibiza IV, Volkswagen Caddy III, Hyundai i20 I, Volkswagen Polo V, Dacia Logan II, Dacia Dokker, Dacia Sandero II, Ford Fiesta VI, Renault Mégane III, Kia Cee’d II a Renault Clio IV.

Octavii by doporučilo 100 procent mechaniků

Aktuálně hodnocená kategorie udělá všem vlastencům a stoprocentním příznivcům značky Škoda radost – vítězem se stala Škoda Octavia I (výroba 1996 až 2010). „Je poměrně zajímavé, že nový montážní závod byl v Mladé Boleslavi otevřen 3. září 1996. A v tento den byla také oficiálně zahájena montáž nové Škody Octavia I. Díky tomuto modelu získala Škodovka světové jméno a kvalita zpracování vozu to potvrzuje,“ uvedl ředitel projektu ProfiAuto v Česku a na Slovensku Jindřich Krejčí.

Dodal, že tento model by doporučilo sto procent automechaniků, kteří se průzkumu účastnili. „Přesto samozřejmě existují důvody, proč k nám řidiči s Octavií jezdí. Poměrně častým problémem byla koroze, dále mechanici často řešili potíže se stahováním oken, zabezpečením dveří, silentbloky nebo předními kotouči,“ dodal Krejčí.

Bodové hodnocení

  • Škoda Octavia I: 2,1
  • Škoda Citigo: 2,2
  • Škoda Octavia II: 2,3
  • Škoda Roomster: 2,3
  • Volkswagen Golf VI: 2,4
  • Škoda Fabia II: 2,6
  • Citroën Berlingo II: 2,7
  • Seat Ibiza IV: 2,7
  • Volkswagen Caddy III: 2,8
  • Hyundai i20 I: 2,8
  • Volkswagen Polo V: 2,9
  • Dacia Logan II: 2,9
  • Dacia Dokker: 2,9
  • Dacia Sandero II: 2,9
  • Ford Fiesta VI: 3,0
  • Renault Mégane III: 3,1
  • Kia Cee’d II: 3,2
  • Renault Clio IV: 3,4

Ani ostatní modely škodovek nezaostaly a obsadily další přední pozice. Dokázal se mezi ně vklínit jen Volkswagen Golf VI (2008–2016). „Tento model, který v USA nese označení Rabbit, by doporučilo 73 procent našich mechaniků. Řidiče u Golfa často trápí EGR ventil, vodní čerpadlo nebo také rozvodový řetěz,“ doplnilo krejčí.

„Přesto platí, že tuto cenovou kategorii vozů absolutně ovládly škodovky. Jak Citigo, tak Roomster, Fabia i Octavia II potvrzují, že do dvou set tisíc korun lepší koupi nenajdete. Jestliže ale Škodovky na něco trpí, tak jsou to rozvody, stahování oken a někdy také kabeláž ve dveřích,“ vysvětlil šéf průzkumu.

Francie na chvostu

Naopak nejhůře si v anketě vedly Renaulty. Mégane III (2008–2016) získal známku 3,1, model Renault Clio IV (2012–2019) byl se známkou 3,4 nejhorší. „Zde je největší problém s elektronikou a nefunkční kabeláží. Motor u nich správně netěsní a připočteme-li, že se u těchto modelů velmi rychle opotřebují brzdy, tak jsme museli modely od Renaultu logicky zařadit na ty nejnižší příčky,“ vysvětlil poradce pro rozvoj autoservisů ProfiAuto Service Lukáš Czauderna.

Mezi Renaulty se ještě dostala Kia Cee’d s hodnocením 3,2. „Ta má velké potíže především s motorem a karoserií. U tohoto modelu se velmi rychle opotřebují ložiska a velmi často a brzy je zničená spojka,“ vzkázal Czauderna.

Cílený průzkum Čechům chyběl

Cílem ankety bylo podle Krejčího zprostředkovat českým řidičům a potencionálním kupcům levnějších ojetin co nejucelenější přehled o spolehlivosti oblíbených vozidel.

Jaké auto byste doporučili vy?

Který model do sta tisíc korun je podle vás nejlepší a proč? Napište nám do diskuze nebo na auto@idnes.cz.

„Před koupí auta si většina lidí shání co nejspolehlivější informace o vybraném modelu. Ty však často chybí. Čeští řidiči se tak většinou musí spoléhat jen na rady známých nebo internetová hodnocení. Jen velmi málo anket srovnává auta mezi sebou, navíc většinou nereflektují situaci na českém trhu,“ vysvětlil Krejčí.

Výzkum probíhal v loňském roce a hodnotil padesátku nejpopulárnějších automobilů v České republice rozdělených do tří kategorií podle pořizovací ceny. Anketa probíhala formou dotazníků. Hodnocené modely byly vytipovány na základě údajů o registracích a prodejích aut za období 2004 až 2018 podle Svazu dovozců automobilů.

  • Nejčtenější

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

28. dubna 2024

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

28. dubna 2024

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...

Čína udává v autoprůmyslu směr, pekingskému salonu vládnou elektromobily

27. dubna 2024

Elektromobily a digitální konektivita jsou hlavním tématem největšího čínského autosalonu, který...

Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování

27. dubna 2024

Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Horňáci versus dolňáci. Víme, čemu muži dávají přednost, a je to překvapení

Ženské tělo je pro muže celkově velmi atraktivní a nabízí jejich očím mnoho zajímavých partií. Největší pozornosti se...

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu. Taková je Hello Kitty,...

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit bývalému konkurentovi 21...