Prius pro bohaté: Lexus představil nový exkluzivní sci-fi hybrid

aktualizováno 
Automobilky Toyota a Lexus patří mezi průkopníky v oblasti hybridních pohonných ústrojí. A tak není divu, že Lexus přichází se svým vlastním luxusním hybridem. Ten je určen těm zákazníkům, kterým je Toyota Prius málo exkluzivní.

Lexus HS 250h | foto: NAIAS

Autosalon Detroit

Nový model HS 250h je prvním modelem Lexusu, který si jinak než s hybridním pohonem nezakoupíte. Jde tedy o jakousi exkluzivnější variantu Toyoty Prius a vůz je určen přesně pro ty zákazníky, kterým je prius malý nebo málo luxusní. Celkově jde o čtvrtý hybrid v nabídce Lexusu, podobně jako prius by však měl převzít roli ekologického image-makera.

HS 250h je typickým sedanem střední třídy – je o něco větší než současný sedan řady IS a na druhou stranu o něco menší, než čistě pro americký trh určený model vyšší střední třídy ES. Na délku měří HS 4 750 mm, tedy asi tolik, co Volkswagen Passat nebo pětidveřový Ford Mondeo.

Pod kapotou HS 250h najdeme premiérově zážehový čtyřválec. Ten má ale relativně vysoký zdvihový objem – 2,4 litru a podobně jako u Toyoty Prius pracuje s atkinsonovým oběhem. To znamená, že fáze expanze je delší, než kompresní fáze. Takovou činnost umožňují proměnné časování a zdvih ventilů VVT-i.

V kombinaci s elektromotory má pohonné ústrojí HS 250h celkový maximální výkon 187 koní, tedy 137,5 kW. Dynamické parametry stejně jako pohotovostní hmotnost výrobce prozatím nezveřejnil. Nelze však předpokládat, že technikou a výbavou nacpaný HS 250h bude z tohoto hlediska kdovíjakým rekordmanem.

Lexus HS 250h

Dynamické parametry ale nebudou u HS tím hlavním. Automobilka především zdůrazňuje jeho nízkou spotřebu a to i přesto, že oficiální čísla zatím opět zveřejněna nebyla. Představitelé automobilky ale tvrdí, že spotřeba HS 250h bude minimálně o 30% nižší než u nejúspornějšího současného modelu řady – bráno tedy v amerických poměrech, kde je doposud nejúspornějším modelem IS 250, vznětový motor 2,2 litru není v USA v prodeji.

Podle všeho by měl být ve městě HS 250h úspornější, než Smart ForTwo, který si podle amerických norem vezme v tomto provozu 7,8 litru paliva na 100 kilometrů. Navíc bude HS 250h schopen jezdit i na nízkooktanový benzín, který odpovídá našemu Naturalu 91. Budeme-li optimisté, můžeme očekávat, že se HS svou spotřebou vyrovná vozům s moderními vznětovými motory.

K nízké spotřebě kromě hybridního ústrojí přispívá i koeficient odporu vzduchu s hodnotou cx=0,27. Tato nízká hodnota má ještě jeden pozitivní vliv – minimalizuje aerodynamický hluk. HS 250h také používá úspornější elektrický posilovač řízení, namísto klasického hydraulického, což opět snižuje spotřebu paliva.

Výrobce se dále chlubí tím, že HS používá v interiéru ekologické plasty, které rovněž daleko méně zatěžují životní prostředí. Lexus udává, že asi 30% plastů a čalounění v interiéru a zavazadlovém prostoru je vyrobeno z ekologických materiálů.

Lexus HS 250h se tak možná stane novou modlou vyznavačů hybridních automobilů. Výrobce přitom od novinky očekává docela hodně. Prý až 60% zájemců o luxusní sedan dané třídy totiž uvažuje o koupi ekologického modelu, jenže ty povětšinou nejsou k dispozici.

To samozřejmě platí pro americký trh, kde se také HS 250h začne letos v létě prodávat a to za cenu mezi 30 – 35 000 dolary. Jsme zvědavi, jak se HS 250h s poměrně futuristickým designem ve skutečnosti povede. Je ale stoprocentní, že do Evropy tento lexus určitě nedorazí.

Lexus HS 250h hybrid

Nejčtenější

Stop motorizovanému násilí. Němečtí politici a aktivisté brojí proti SUV

Koncept mamutího SUV čínské značky Hongqi představený na autosalonu ve...

Autosalon ve Frankfurtu má už několik sezon smůlu, v roce 2015 v jeho průběhu odstartovala Dieselgate, před dvěma roky...

Prodeje elektroaut se samy nerozběhnou. Čeká se na dotace a velký průšvih

Závod elektromobilů Wave 2017

Tažení proti dieselům a směrem k elektromobilitě v rámci boje za snižování oxidu uhličitého má viditelný dopad –...

Bláznivý bio designér Colani zemřel, tvůrci sci-fi kamionů bylo 91 let

Luigi Colani

Setkat se s mužem s mohutným knírem v bílém roláku byl vždy zážitek. Hřímavě mluvil tak, že se mu nedalo odporovat....

Blesk z Itálie je nejrychlejší lambo všech dob, místo turba má kondenzátory

Lamborghini Sián FKP37

Automobilka Lamborghini si jde v mnohém vlastní cestou. Důkazem toho je i nová limitovaná edice vozu Sián. Za dva...

ANALÝZA: Konec her, elektromobily je třeba začít prodávat

Elektrická platforma pro velké výkonné automobily je společným dílem firem...

Autosalon ve Frankfurtu má jednoznačné hlavní téma: elektromobilita. Kdo dokáže svou techniku efektivně vyrobit a také...

Další z rubriky

Koncept Audi připomíná výsadkový modul vesmířanů. Místo světel má drony

Nový koncept Audi AI: TRAIL

Asi nejulítlejší koncept parkuje na frankfurtském výstavišti ve stánku Audi. Specialitou je osvětlení: na cestu autu...

Zvýšil bych maximální rychlost na nových dálnicích, říká český mistr rallye

Automobilový závodník Jan Kopecký v diskusním pořadu Rozstřel.

Tovární jezdec Škody Motorsport Jan Kopecký je jedním z nejlepších českých automobilových závodníků současnosti. „Čeští...

Prodeje elektroaut se samy nerozběhnou. Čeká se na dotace a velký průšvih

Závod elektromobilů Wave 2017

Tažení proti dieselům a směrem k elektromobilitě v rámci boje za snižování oxidu uhličitého má viditelný dopad –...

Bláznivý bio designér Colani zemřel, tvůrci sci-fi kamionů bylo 91 let

Luigi Colani

Setkat se s mužem s mohutným knírem v bílém roláku byl vždy zážitek. Hřímavě mluvil tak, že se mu nedalo odporovat....

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz