Prius pro bohaté: Lexus představil nový exkluzivní sci-fi hybrid

aktualizováno 
Automobilky Toyota a Lexus patří mezi průkopníky v oblasti hybridních pohonných ústrojí. A tak není divu, že Lexus přichází se svým vlastním luxusním hybridem. Ten je určen těm zákazníkům, kterým je Toyota Prius málo exkluzivní.

Lexus HS 250h | foto: NAIAS

Autosalon Detroit

Nový model HS 250h je prvním modelem Lexusu, který si jinak než s hybridním pohonem nezakoupíte. Jde tedy o jakousi exkluzivnější variantu Toyoty Prius a vůz je určen přesně pro ty zákazníky, kterým je prius malý nebo málo luxusní. Celkově jde o čtvrtý hybrid v nabídce Lexusu, podobně jako prius by však měl převzít roli ekologického image-makera.

HS 250h je typickým sedanem střední třídy – je o něco větší než současný sedan řady IS a na druhou stranu o něco menší, než čistě pro americký trh určený model vyšší střední třídy ES. Na délku měří HS 4 750 mm, tedy asi tolik, co Volkswagen Passat nebo pětidveřový Ford Mondeo.

Pod kapotou HS 250h najdeme premiérově zážehový čtyřválec. Ten má ale relativně vysoký zdvihový objem – 2,4 litru a podobně jako u Toyoty Prius pracuje s atkinsonovým oběhem. To znamená, že fáze expanze je delší, než kompresní fáze. Takovou činnost umožňují proměnné časování a zdvih ventilů VVT-i.

V kombinaci s elektromotory má pohonné ústrojí HS 250h celkový maximální výkon 187 koní, tedy 137,5 kW. Dynamické parametry stejně jako pohotovostní hmotnost výrobce prozatím nezveřejnil. Nelze však předpokládat, že technikou a výbavou nacpaný HS 250h bude z tohoto hlediska kdovíjakým rekordmanem.

Lexus HS 250h

Dynamické parametry ale nebudou u HS tím hlavním. Automobilka především zdůrazňuje jeho nízkou spotřebu a to i přesto, že oficiální čísla zatím opět zveřejněna nebyla. Představitelé automobilky ale tvrdí, že spotřeba HS 250h bude minimálně o 30% nižší než u nejúspornějšího současného modelu řady – bráno tedy v amerických poměrech, kde je doposud nejúspornějším modelem IS 250, vznětový motor 2,2 litru není v USA v prodeji.

Podle všeho by měl být ve městě HS 250h úspornější, než Smart ForTwo, který si podle amerických norem vezme v tomto provozu 7,8 litru paliva na 100 kilometrů. Navíc bude HS 250h schopen jezdit i na nízkooktanový benzín, který odpovídá našemu Naturalu 91. Budeme-li optimisté, můžeme očekávat, že se HS svou spotřebou vyrovná vozům s moderními vznětovými motory.

K nízké spotřebě kromě hybridního ústrojí přispívá i koeficient odporu vzduchu s hodnotou cx=0,27. Tato nízká hodnota má ještě jeden pozitivní vliv – minimalizuje aerodynamický hluk. HS 250h také používá úspornější elektrický posilovač řízení, namísto klasického hydraulického, což opět snižuje spotřebu paliva.

Výrobce se dále chlubí tím, že HS používá v interiéru ekologické plasty, které rovněž daleko méně zatěžují životní prostředí. Lexus udává, že asi 30% plastů a čalounění v interiéru a zavazadlovém prostoru je vyrobeno z ekologických materiálů.

Lexus HS 250h se tak možná stane novou modlou vyznavačů hybridních automobilů. Výrobce přitom od novinky očekává docela hodně. Prý až 60% zájemců o luxusní sedan dané třídy totiž uvažuje o koupi ekologického modelu, jenže ty povětšinou nejsou k dispozici.

To samozřejmě platí pro americký trh, kde se také HS 250h začne letos v létě prodávat a to za cenu mezi 30 – 35 000 dolary. Jsme zvědavi, jak se HS 250h s poměrně futuristickým designem ve skutečnosti povede. Je ale stoprocentní, že do Evropy tento lexus určitě nedorazí.

Lexus HS 250h hybrid

  • Nejčtenější

Při své rekordní jízdě zemřela nejrychlejší žena světa. Policie stále neví jak

Devětatřicetiletá závodnice, televizní hvězda a rekordmanka v rychlosti Jessi Combsová zemřela na konci srpna, když se...

Falešné veterány blokovaly dopravu. Skončilo to bitkou a poničeným autem

Bitkou a poškozením auta skončil incident v ulici Úvoz, která vede kolem Petřína na Pražský hrad. Několik...

Daň z chudoby ve jménu ekologie: návrh na zdražení převodu auta je zpět

Svaz obchodu a cestovního ruchu chce, aby se vrátil princip, podle kterého se „emisní poplatky platí za auta starší...

Automobilky zdržují prodej elektromobilů, stěžuje si organizace

Organizace Transport & Environment, která bojuje za prosazení ekologičtějších způsobů dopravy, v poslední době zejména...

VIDEO: Zkušení řidiči zpátky v autoškole. Vyhořeli všichni

Jakmile člověk opustí autoškolu, začne se postupně otrkávat. Obvykle už nesedí za volantem s vyděšeným výrazem a na...

Premium

Výrazný nos, vzdělání sestry. Proto si Gott vybral Ivanu, říká novinářka

Profesní vztah je pojil pětadvacet let, ona ho však osobně poznala už jako holčička. Navzdory všem turbulencím, které...

Premium

Lara Fabian oslaví v Praze narozeniny. Máme exkluzivní přednostní nákup vstupenek

Po dvou letech se 9. června 2020 vrátí do Prahy Lara Fabian. Zpěvačka belgicko-italského původu má k českému publiku...

Premium

Chci chlapa, co má větší koule než ego, říká svobodná matka Nikol Štíbrová

Před pár dny oslavila třiatřicítku a cítí se šťastná a spokojená. Nebylo to ale zadarmo – moderátorka a hvězda...

  • Další z rubriky
Premium

Škoda může zahýbat trhem elektroaut, dotované citigo trápí konkurenci

Elektrické citigo je na trhu zhruba měsíc a v Česku sesbíralo na 360 objednávek. To je podle Luboše Vlčka, šéfa českého...

Bez změny emisních poplatků se vraků nezbavíme, hájí návrh jeho tvůrce

Svaz obchodu a cestovního ruchu chce, aby se vrátil princip, podle kterého se emisní poplatky platí za auta starší...

VIDEO: Zkušení řidiči zpátky v autoškole. Vyhořeli všichni

Jakmile člověk opustí autoškolu, začne se postupně otrkávat. Obvykle už nesedí za volantem s vyděšeným výrazem a na...

Falešné veterány blokovaly dopravu. Skončilo to bitkou a poničeným autem

Bitkou a poškozením auta skončil incident v ulici Úvoz, která vede kolem Petřína na Pražský hrad. Několik...

SOUTĚŽ: Vyhrajte sirup pro děti, který zatočí s bacily
SOUTĚŽ: Vyhrajte sirup pro děti, který zatočí s bacily

Pojďte s námi otestovat dětské sirupy od NutriFood a ochraňte tak své děti před náporem nemocí a proměnlivého podzimního počasí. Stačí se přihlásit v komentářích.

Najdete na iDNES.cz