- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Dvouspojková převodovka DSG od Volkswagenu | foto: Volkswagen
Celý článek jen pro členy
Chcete číst prémiové texty bez omezení?
Nejrozšířenější jsou převodovky s hydrodynamickým měničem točivého momentu, pro které také hovoří poměrně vysoká provozní spolehlivost a komfort používání. Ale s tlakem na snižování spotřeby a emisí začaly automobilky hledat jinou cestu. Vedle řidičsky nepříliš příjemných variátorových CVT převodovek se ujaly převodovky dvouspojkové, které kombinují účinnost mechanických převodovek s rychlostí a plynulostí moderních automatů.
Za popularizací tohoto řešení stojí koncern Volkswagen. Nejprve se převodovky DSG dostaly do sportovních vozů, později se však rozšířily i v civilních vozech a dnes je najdeme prakticky ve všech koncernových modelech s výjimkou těch největších, kde je stále používán klasický automat s měničem točivého momentu. Ojetou škodovku vyrobenou po roce 2010 prakticky s jiným automatem než s DSG nekoupíte.
Připojte se ještě dnes a získejte:
Ve středu 1. května se na letišti Náměšť poprvé veřejnosti představí nové vrtulníky AH-1Z Viper a UH-1Y Venom. K vidění bude další letecká i pozemní technika.