Pro zapojení do diskuse musíte mít oprávnění diskutovat.
R26i18c41h83a45r58d 48Š63l25a48p85k65a
Jako vždy. Na něco jsme se 19 let chystali a pořád byly důvody, proč to nešlo. Pak přišel německý voják a za týden bylo hotovo...
R53a41d40e45k 60V59y13s77k23o57č13i22l
Kdybyste se alespoň obtěžoval přečíst si ten článek
S30i40l30v94i34e 85W96a15t88s13o64n
V planu to bylo, ale porad se kolem toho vahalo a diskutovalo. Nalevo se ridi v hodne zemich, Indonesie, Nepal, Macao, Thajsko, Surinam, Mozambik, US Virgin Islands, Japonsko i Indie. Nektere byvale britske kolonie se rizeni nalevo zbavily, kdyz dostaly nezavislost, napr. Nigerie, jine zustaly u leveho.
V USA se sice ridi vpravo, ale auta postovni USPS maji volant napravo, aby mohli postaci dat neco do schranky bez vylezani z aut.
Hodne Britu v USA mi rika, ze je to jen o zvyku, nevidi vyhodu v jednom ci druhem.
Jinak dalsi zmena jako kuriosita: Franco zavedl jine casove pasmo, aby Spanelsko melo stejny cas jako Nemecko a Italie, predtim byli s Portugalskem a Britanii v GMT.
J47a90r80o94s41l91a64v 54L12i47m60a
Vite obcane tech zmen bylo vice. Nevim jesti jeste dnes, ale zacatek Protektoratu (1938) se zacalo menit i napeti pro spotrebitele. Z 120V na 230V. Presne podle Nemecka. Praha byla nejvice zasazena. Jeste za socialismu byly ctvrte to timto napetim. Stejne mereni teploty. Ten francousky "Reomir" (Reaumur) se prepocitaval na Celsius C = 1.25xR. Teplomer s timto merenim jsme meli na okne jeste 1945. Take DIN (Deutsches Institut fur Normung) zacal se vkradat do prumyslu. Dnes normy v prumyslu jsou stejne.
P26e59t88r 38M90o80t53e69j47l
Škoda, že jsem se nedočetl, proč státy přecházely na řízení vpravo, proč se vlastně k Pařížské konvenci vůbec přistupovalo. Evidentně se v mnoha státech Evropy jezdilo vlevo. Nekritizuji, jen mě to zajímá.
R67o15m29a63n 14K37r53e39j38c51i
Oboje ma puvod v pravorukosti vetsiny lidi. Nejprve se ustalilo mijeni po prave strane, tedy provoz nalevo. Mijejici se mohli pozdravit podanim prave ruky, nebo naopak branit se pripadnemu utoku pravou rukou, at uz holou, s holi nebo treba savli. Damy byly vedeny po leve ruce panu, aby udrzovaly vetsi odstup a byly lepe chraneny. Stejne to fungovalo pri jizde na koni atd. Pri vzniku automobilismu se nejprve pokracovalo v zavedenem systemu, ale brzy se zacaly projevovat potize kvuli umisteni ovladacich prvku automobilu, ktere je vyhodnejsi mit u prave ruky ridice (nejstarsi automobily mely hned nekolik pak v prostoru dveri, coz bylo nepohodlne uz pri samotnem nastupovani a vystupovani). Nejvyhodnejsi se ukazalo byt umisteni pak uprostred vozu mezi ridicem a spolujezdcem. Potom ale zase bylo nevyhodne ovladat vsechny ty paky levou rukou. Proto bylo lepsi posadit ridice nalevo. Jenze pak zase ridic nemel dostatecnou kontrolu nad mijenim se s protijedoucimi vozy na prave strane. Na vyber bylo 1) jezdit vlevo, sedet vlevo a spatne videt do stredu vozovky (to by vedlo k vice nehodam), nebo 2) jezdit vlevo, sedet vpravo a hybat pakami levou rukou (prestoze je to min prirozene, tak v Anglii si zvykli), nebo 3) jezdit vpravo, sedet vlevo, mit hejblata u prave ruky, ale prekopat doposud ustaleny system. Nemci tehdy rozsevali hodne zla po celem svete, ale prechod na pravostrannou dopravu asi bylo spravne rozhodnuti.
I80v75a49n 76F92u54č79í64k
Upozornění (na fotografii) o nevyskakování a nenaskakování z vozů elektrické dráhy mi připomenulo přího z mého dětství, kdy to ještě bylo možné. protože tramvaje jezdily s otevřenými dveřmi.
Jeden chlapík vezl domů konzoli k záclonám a nevešel se s ní do tramvaje a tak ji držel ve dveřích. Naneštěstí na další stanici dobíhal tramvaj nějaký opozdilec, vyrval mu konzoli z ruky a vyválel se s ním na refýži.
F70r85a58n12t10i73š69e24k 69O15s95t94r26ý
Jak probíhalo zavádění pravostranného provozu v zabraných Sudetech na podzim 1938? Ze dne na den?
L60i29b65o96r 41M71o27u89č13k48a
nektere veci jsou dobry zavest i pres odpor obyvatelstva - k doceneni dojde az casem ... proste kaslat na populisty
P35e26t60r 66H83a75r82i95p82r20a25s81a82d 88H64a14j54i93č
Myslím, že to byla chyba. Píšeme zleva doprava, ručičky hodinek se točí doprava, takže jizda na kruhovém objezdu doleva je vlastně nepřirozená. Pokud jedete vpravo, tak vaše vedoucí oko (u praváka) je také napravo, tj. blíž ke krajnici. Výhodnější by bylo, mít vedoucí oko blíž k prostředku silnice, než dál od něj. Důvodů by se našlo i víc. Také odbočování vlevo, které je složitější, je pro praváka těžší, musí víc otočit hlavou, aby pravé oko správně vidělo. Stejně tak držení volantu a řazení. Možná, že by bylo míň nehod.
Já, samozřejmě, jako levák, to mám snadnější, ale leváků je přece jen menšina.
J47a42k42u34b 29B56o83h79o60n82ě61k
Určitě by to smysl dávalo, ale bohužel se tohle pravidlo vyvinulo historicky a podle všeho nejspíš souviselo s tím, že kočí používal bič většinou pravou rukou, takže pro něj bylo logičtější sedět nalevo a tudíž míjení po levé ruce (tedy jízda po pravé) dávalo větší smysl.
A ne, nebylo to kvůli rytířům ani Napoleonovi, jak se často říká, pro to nejsou žádné důkazy
D73a67v47i33d 85H48u17r84k48a
Jizda vlevo je opravdu pro ridice prirozenejsi a lepsi. Davani prednosti zprava je prehlednejsi. Samoztejme jde o zvyk, nam se vlevo nejezdi (prvni dny na dovolene🙂) moc dobre, ale z ruznych pohledu na tyto rozdily je vlevo jezdit vyhodnejsi. Take by mne zajimala statistika, kolik aut se vyrabi s volantem tam nebo tam
J86a19n 22T83i10c78h45a76v41a
Jestli je prirozenejsi jezdit vlevo, nebo vpravo netusim, imho je to jen spis jen o zvyku :-)
Ale souhlasim, ze kdyz se jezdi vlevo, tak je prehlednejsi davat prednost zprava. U nas by byla logictejsi prednost zleva, ale tohle se asi uz nikdy nezmeni :-)
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě
Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...
Čína udává v autoprůmyslu směr, pekingskému salonu vládnou elektromobily
Elektromobily a digitální konektivita jsou hlavním tématem největšího čínského autosalonu, který...
Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování
Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...
Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí
V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...
Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu
Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...