Tesla by ráda uplatnila pro ukládání energie ze solárních panelů spíše domácí baterie Powerwall, s podporou V2G ale také počítá. | foto: Tesla

Autopowerbanky: políček energetickým šmejdům a flotily enyaqů místo Dukovan

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Mnohé nasvědčuje tomu, že za velkým tlakem na elektromobilitu v Evropě může stát i snaha udělat z elektromobilů jakési powerbanky na čtyřech kolech, které pomohou „žehlit“ odběrové špičky a vykrývat kolísající energii z obnovitelných zdrojů. Vydělat by na tom měli majitelé aut i automobilky. Jak by to mělo fungovat? A co v tomto směru chystá Škoda?

Automobily vznikly jako prostředek pro přepravu z bodu A do bodu B, a občas jako zdroj potěšení z řízení (i když se to už dnes moc nenosí a skoro vůbec se nesluší o tom mluvit). Do budoucna ale dostanou novou roli. Stanou se v podstatě součástí energetického systému, chytrých elektrických sítí. Změna v autobranži tak bude ještě komplexnější, než to mohlo donedávna vypadat.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se

Elektromobil