Porsche Taycan Turbo nemá turbo a tesle neujede

  13:00aktualizováno  13:00
Frankfurt (Od zpravodaje iDNES.cz) - První elektromobil značky Porsche zneužívá název Turbo a stejně mu to není nic platné. Ačkoliv má výkon až 761 koní a zrychluje stejně jako 911 GT2 RS, Tesla Model S je opět o kousek napřed.

Nové Porsche Taycan | foto: Porsche

Nekonečná hra na téma „Kdo porazí Teslu“ vstupuje do dalšího, zatím nejnapínavějšího dějství. Poté, co se Audi, Jaguar a Mercedes snažily bojovat nabídkou lepšího auta za podobné peníze, vstupuje na hřiště Porsche. To se snaží bojovat všemi myslitelnými prostředky a téměř za každou cenu.

Výsledek se jmenuje Taycan a paradoxně není nejrychlejším elektromobilem, dokonce ani nejdražším porsche. Na pomoc si bere zcela matoucí přívlastky Turbo a Turbo S – to podle úrovně výkonu, turbo však nemá pochopitelně ani jeden z těchto elektromobilů – a chlubí se dechberoucími parametry. Jak funguje turbo čtěte zde

Tesla snad musí mít ve vývojovém oddělení Porsche špióny, když mezitím stihla uvést do prodeje novou verzi Modelu S, která jede nejrychleji 261 kilometrů v hodině, Taycan je o kilometr pomalejší. Akcelerace z klidu na stovku za 2,8 sekundy je ještě působivější – jedině Porsche 918 Spyder to za celou historii značky uměl rychleji a poslední 911 GT2 RS, nejrychlejší 911 všech dob, je stejně rychlé jako čtyřmístný a mnohem těžší model Taycan.

Fotogalerie

Přesto, tesla je o dvě desetiny lepší, na stovce je za 2,6 sekundy. A ano, bavíme se o hodnotě z nuly na sto kilometrů v hodině, nikoliv z nuly na šedesát mil v hodině, a o německé specifikaci tesly. Podmínky porovnání jsou tedy maximálně spravedlivé.

Pak se stačí podívat na model Taycan, který jako by 911 z oka vypadl. Je zkrátka takovou delší a futurističtější obdobou ikonického kupé. Uvnitř je to ještě lepší, neprůstřelná kvalita a sofistikovaný design německé značky ujíždí tesle mnohem rychlejším tempem, než jaký je rozdíl v oficiálních technických údajích.

Sedí se velmi nízko a interiér řidiče obklopuje tak, aby se cítil jako ve sportovním autě. Digitální přístrojový štít ctí dlouholeté tradice značky, dotykové ovládání všeho zase zapadá do aktuálního konceptu interiérů Porsche. Novinkou je volitelný dotykový displej před spolujezdcem, který si na něm může „hrát“ s vybranými funkcemi a nezasahovat tak řidiči do „jeho“ displeje.

Ačkoliv Taycan není úplně typickým rodinným vozem, řidič si s sebou může vzít tři další spolucestující a díky dvěma prostorům na obou koncích karoserie 81 + 366 litrů zavazadel.

Porsche se chlubí mnoha technickými inovacemi. Ačkoliv elektromobily obvykle neřadí, Taycan má pro zadní elektromotor dvoustupňovou převodovku, která zlepšuje účinnost při jízdě vysokými rychlostmi. Pokroková je také konstrukce elektromotorů, které dohromady dávají dlouhodobě výkon 460 kW a přechodně až 560 kW (platí pro Taycan Turbo S, slabší Taycan Turbo má 460, resp. 500 kW).

Michael Mauer na představení nového Porsche Taycan Turbo

Šéfdesignér Michael Mauer na představení nového Porsche Taycan Turbo

Ojedinělá je též elektroinstalace pracující s napětím 800 V. To zvyšuje účinnost nabíjení a šetří hmotnost použitých dílů. Však má Taycan hmotnost na svých pět metrů délky umírněných 2 295 kilogramů.

Solidní je také dojezd na jedno nabití okolo 400 kilometrů, což se při propagační jízdě po USA potvrdilo. Trasu dlouhou 650 kilometrů zvládl Taycan s jedním dobíjením po cestě a dostatečnou rezervou energie v bateriích.

Auto takových parametrů samozřejmě nemůže být levné, zvlášť když pochází od Porsche. Levnější Taycan Turbo se proto prodává za 4 159 530 korun, dražší a výkonnější Taycan Turbo S za 5 069 530 korun. To je skoro dvojnásobek proti již zmiňované tesle, z Taycanu to však nejdražší porsche nečiní. Tím je plug-in hybrid Panamera Turbo S E-Hybrid, který k elektřině přidává ještě výkonný osmiválec a podle karosářské verze stojí od 4 924 773 do 5 520 000 korun.

Porsche zvýšilo podíl v chorvatském Rimacu

  • S vývojem Taycanu pomohl německé automobilce chorvatský specialista na elektrické sportovní vozy Rimac.
  • Německá automobilka Porsche zvýšila svůj podíl v chorvatském výrobci sportovních elektromobilů Rimac Automobili na 15,5 procenta z dosavadních deseti procent. Firma to oznámila na autosalonu ve Frankfurtu, neposkytla však informace o finančních podmínkách transakce. 
  • Společnost Porsche získala desetiprocentní podíl ve firmě Rimac Automobili loni v červnu. „Rychle jsme zjistili, že Porsche a Rimac se mohou jeden od druhého hodně naučit,“ uvedl místopředseda představenstva Porsche Lutz Meschke. „Nyní jsme svůj podíl zvýšili a hodláme zintenzivnit spolupráci v oblasti bateriových technologií,“ dodal.
  • Společnost Rimac Automobili sídlí v Záhřebu a zaměstnává zhruba 550 lidí. Loni v březnu na autosalonu v Ženevě představila nejnovější verzi svého sportovního elektromobilu s označením C Two. Dvousedadlový vůz dokáže vyvinout rychlost 412 kilometrů v hodině a na jedno nabití baterie ujede až 650 kilometrů. Dobití baterie na 80 procent kapacity přitom trvá pouze půl hodiny, píše Porsche ve své tiskové zprávě.
Autoři:


Vše o elektromobilech a nové éře automobilismu, světových trendech v této oblasti a měnící se legislativě. Prohlédněte si nejnovější modely elektromobilů a podívejte se, jak dopadly v testovacích jízdách redaktora Technetu, Václava Nývlta, který za volanty aut do zásuvky objevuje krásy i strasti elektromobility.

Prodeje elektroaut se samy nerozběhnou. Čeká se na dotace a velký průšvih

Závod elektromobilů Wave 2017

Tažení proti dieselům a směrem k elektromobilitě v rámci boje za snižování oxidu uhličitého má...

Elektromobilů ve Zlínském kraji přibývá, mají je lidé, města i dopravci

Elektromobil na hradeckém Masarykově náměstí (5. června 2012)

Počet elektromobilů rok od roku stoupá. Před čtyřmi lety jich ve Zlínském kraji jezdilo 105, loni...

ANALÝZA: Konec her, elektromobily je třeba začít prodávat

Elektrická platforma pro velké výkonné automobily je společným dílem firem...

Autosalon ve Frankfurtu má jednoznačné hlavní téma: elektromobilita. Kdo dokáže svou techniku...

První mrtvý řidič tesly v Evropě. Záchranáři se pak báli elektromobilu

Záchranáři nemohli vytáhnout muže z Tesly, auto bylo pod proudem

VIDEO První smrtelná nehoda elektromobilu tesla v Evropě se stala v nizozemském městečku Baarn. Řidič byl...

Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným,...

ČEZ postaví v Česku 125 dobíjecích stanic. V provozu budou za dva a půl roku

Kona Electric

Evropská unie, stát i soukromé firmy pumpují stovky milionů korun do výstavby nových dobíjecích...

Elektrická Honda E je miláček publika, do Česka přibzučí za dva roky

Honda e

VIDEO Frankfurt (Od zpravodaje iDNES.cz) Honda konečně dotáhla do sériové podoby svůj první elektromobil. Malý hatchback s jednoduchým...

Nejčtenější

Stop motorizovanému násilí. Němečtí politici a aktivisté brojí proti SUV

Koncept mamutího SUV čínské značky Hongqi představený na autosalonu ve...

Autosalon ve Frankfurtu má už několik sezon smůlu, v roce 2015 v jeho průběhu odstartovala Dieselgate, před dvěma roky...

Prodeje elektroaut se samy nerozběhnou. Čeká se na dotace a velký průšvih

Závod elektromobilů Wave 2017

Tažení proti dieselům a směrem k elektromobilitě v rámci boje za snižování oxidu uhličitého má viditelný dopad –...

Bláznivý bio designér Colani zemřel, tvůrci sci-fi kamionů bylo 91 let

Luigi Colani

Setkat se s mužem s mohutným knírem v bílém roláku byl vždy zážitek. Hřímavě mluvil tak, že se mu nedalo odporovat....

ANALÝZA: Konec her, elektromobily je třeba začít prodávat

Elektrická platforma pro velké výkonné automobily je společným dílem firem...

Autosalon ve Frankfurtu má jednoznačné hlavní téma: elektromobilita. Kdo dokáže svou techniku efektivně vyrobit a také...

Auta zdraží, ale ne hned. Až nové lepší modely, říká šéf české Toyoty

Ředitel Toyoty vČesku Martin Peleška

Auto pozná, kdo z rodiny s ním zrovna jede, a podle toho mu nabídne hudbu či navigaci cestou do práce. Prostě si...

Další z rubriky

Koncept Audi připomíná výsadkový modul vesmířanů. Místo světel má drony

Nový koncept Audi AI: TRAIL

Asi nejulítlejší koncept parkuje na frankfurtském výstavišti ve stánku Audi. Specialitou je osvětlení: na cestu autu...

Auto budoucnosti samo nastaví sedadla a otevře dveře, v oknech má displeje

Německý specialista Brose představil auto budoucnosti, které si samo nastaví...

Přicházíte k autu a jeho interiér se začne přenastavovat. Sedadla vpředu i vzadu se uspořádají tak, aby se na ně snadno...

Česko podpoří vodíkovou dopravu, zainvestuje do plniček

Elektromobil Hyundai Nexo na vodíkové čerpací stanici v Neratovicích

Česko chce vedle čisté elektromobility do budoucna podpořit i rozvoj vodíkové technologie v dopravě. „Podpora by měla...

Prodeje elektroaut se samy nerozběhnou. Čeká se na dotace a velký průšvih

Závod elektromobilů Wave 2017

Tažení proti dieselům a směrem k elektromobilitě v rámci boje za snižování oxidu uhličitého má viditelný dopad –...

Najdete na iDNES.cz