Středa 28. října 2020, Den vzniku samostatného československého státu
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Středa 28. října 2020 Státní svátek.

Porsche Taycan Turbo nemá turbo a tesle neujede

  13:00
Frankfurt (Od zpravodaje iDNES.cz) - První elektromobil značky Porsche zneužívá název Turbo a stejně mu to není nic platné. Ačkoliv má výkon až 761 koní a zrychluje stejně jako 911 GT2 RS, Tesla Model S je opět o kousek napřed.

Nové Porsche Taycan | foto: Porsche

Nekonečná hra na téma „Kdo porazí Teslu“ vstupuje do dalšího, zatím nejnapínavějšího dějství. Poté, co se Audi, Jaguar a Mercedes snažily bojovat nabídkou lepšího auta za podobné peníze, vstupuje na hřiště Porsche. To se snaží bojovat všemi myslitelnými prostředky a téměř za každou cenu.

Výsledek se jmenuje Taycan a paradoxně není nejrychlejším elektromobilem, dokonce ani nejdražším porsche. Na pomoc si bere zcela matoucí přívlastky Turbo a Turbo S – to podle úrovně výkonu, turbo však nemá pochopitelně ani jeden z těchto elektromobilů – a chlubí se dechberoucími parametry. Jak funguje turbo čtěte zde

Tesla snad musí mít ve vývojovém oddělení Porsche špióny, když mezitím stihla uvést do prodeje novou verzi Modelu S, která jede nejrychleji 261 kilometrů v hodině, Taycan je o kilometr pomalejší. Akcelerace z klidu na stovku za 2,8 sekundy je ještě působivější – jedině Porsche 918 Spyder to za celou historii značky uměl rychleji a poslední 911 GT2 RS, nejrychlejší 911 všech dob, je stejně rychlé jako čtyřmístný a mnohem těžší model Taycan.

Fotogalerie

Přesto, tesla je o dvě desetiny lepší, na stovce je za 2,6 sekundy. A ano, bavíme se o hodnotě z nuly na sto kilometrů v hodině, nikoliv z nuly na šedesát mil v hodině, a o německé specifikaci tesly. Podmínky porovnání jsou tedy maximálně spravedlivé.

Pak se stačí podívat na model Taycan, který jako by 911 z oka vypadl. Je zkrátka takovou delší a futurističtější obdobou ikonického kupé. Uvnitř je to ještě lepší, neprůstřelná kvalita a sofistikovaný design německé značky ujíždí tesle mnohem rychlejším tempem, než jaký je rozdíl v oficiálních technických údajích.

Sedí se velmi nízko a interiér řidiče obklopuje tak, aby se cítil jako ve sportovním autě. Digitální přístrojový štít ctí dlouholeté tradice značky, dotykové ovládání všeho zase zapadá do aktuálního konceptu interiérů Porsche. Novinkou je volitelný dotykový displej před spolujezdcem, který si na něm může „hrát“ s vybranými funkcemi a nezasahovat tak řidiči do „jeho“ displeje.

Ačkoliv Taycan není úplně typickým rodinným vozem, řidič si s sebou může vzít tři další spolucestující a díky dvěma prostorům na obou koncích karoserie 81 + 366 litrů zavazadel.

Porsche se chlubí mnoha technickými inovacemi. Ačkoliv elektromobily obvykle neřadí, Taycan má pro zadní elektromotor dvoustupňovou převodovku, která zlepšuje účinnost při jízdě vysokými rychlostmi. Pokroková je také konstrukce elektromotorů, které dohromady dávají dlouhodobě výkon 460 kW a přechodně až 560 kW (platí pro Taycan Turbo S, slabší Taycan Turbo má 460, resp. 500 kW).

Michael Mauer na představení nového Porsche Taycan Turbo

Šéfdesignér Michael Mauer na představení nového Porsche Taycan Turbo

Ojedinělá je též elektroinstalace pracující s napětím 800 V. To zvyšuje účinnost nabíjení a šetří hmotnost použitých dílů. Však má Taycan hmotnost na svých pět metrů délky umírněných 2 295 kilogramů.

Solidní je také dojezd na jedno nabití okolo 400 kilometrů, což se při propagační jízdě po USA potvrdilo. Trasu dlouhou 650 kilometrů zvládl Taycan s jedním dobíjením po cestě a dostatečnou rezervou energie v bateriích.

Auto takových parametrů samozřejmě nemůže být levné, zvlášť když pochází od Porsche. Levnější Taycan Turbo se proto prodává za 4 159 530 korun, dražší a výkonnější Taycan Turbo S za 5 069 530 korun. To je skoro dvojnásobek proti již zmiňované tesle, z Taycanu to však nejdražší porsche nečiní. Tím je plug-in hybrid Panamera Turbo S E-Hybrid, který k elektřině přidává ještě výkonný osmiválec a podle karosářské verze stojí od 4 924 773 do 5 520 000 korun.

Porsche zvýšilo podíl v chorvatském Rimacu

  • S vývojem Taycanu pomohl německé automobilce chorvatský specialista na elektrické sportovní vozy Rimac.
  • Německá automobilka Porsche zvýšila svůj podíl v chorvatském výrobci sportovních elektromobilů Rimac Automobili na 15,5 procenta z dosavadních deseti procent. Firma to oznámila na autosalonu ve Frankfurtu, neposkytla však informace o finančních podmínkách transakce. 
  • Společnost Porsche získala desetiprocentní podíl ve firmě Rimac Automobili loni v červnu. „Rychle jsme zjistili, že Porsche a Rimac se mohou jeden od druhého hodně naučit,“ uvedl místopředseda představenstva Porsche Lutz Meschke. „Nyní jsme svůj podíl zvýšili a hodláme zintenzivnit spolupráci v oblasti bateriových technologií,“ dodal.
  • Společnost Rimac Automobili sídlí v Záhřebu a zaměstnává zhruba 550 lidí. Loni v březnu na autosalonu v Ženevě představila nejnovější verzi svého sportovního elektromobilu s označením C Two. Dvousedadlový vůz dokáže vyvinout rychlost 412 kilometrů v hodině a na jedno nabití baterie ujede až 650 kilometrů. Dobití baterie na 80 procent kapacity přitom trvá pouze půl hodiny, píše Porsche ve své tiskové zprávě.
Autoři:


Vše o elektromobilech a nové éře automobilismu, světových trendech v této oblasti a měnící se legislativě. Prohlédněte si nejnovější modely elektromobilů a podívejte se, jak dopadly v testovacích jízdách redaktora Technetu, Václava Nývlta, který za volanty aut do zásuvky objevuje krásy i strasti elektromobility.

Elektromobil pro všechny. První kilometry s VW ID.3 křížem krážem Českem

VW ID.3

VIDEO O ID.3 výrobce hovoří jako o revoluci a o modelu stejně důležitém, jako byly v historii Brouk a...

ANALÝZA: Enyaq už se dá objednat za 1,2 milionu. V Česku to trhák nebude

Škoda Enyaq

VIDEO Škoda v Česku zahájila předprodej svého nového modelu Enyaq iV, který představila 1. září. Prozatím...

Prodej dieselů je po třech dekádách poprvé pod 30 procenty, roste elektro

Srovnávací test Škody Superb s různými druhy pohonů

Podíl prodávaných nových aut s naftovým motorem v Evropě letos v druhém čtvrtletí poprvé za...

Do stavebnic z Číny dali vlastní součástky, malá auta nabíjejí ze slunce

Klatovský podnikatel Miroslav Blohmann s osobním elektromobilem elBlesk

Miroslav Blohmann mladší vystudoval elektrotechniku a elektromobilitu vidí jako budoucnost...

Elektrohyundaie s novou značkou: Ioniq dovede parádní koncepty do výroby

Hyundai založila novou značku elektromobilů Ioniq

VIDEO První ioniq ukázal Hyundai v roce 2016, futuristicky tvarovaný liftback se představil se třemi...

Evropská předpremiéra elektrické mazdy bude v Praze. Prototypy už jsou na místě

Předprodukční elektromobily Mazda MX-30 dorazily do Prahy.

Exkluzivně V úterý v půl šesté ráno dorazily do Prahy dva předprodukční exempláře Mazdy MX-30. První...

Elektromobil z liberecké univerzity dokáže zaparkovat téměř všude

Funkční vzorek elektromobilu Fido, který před koronakrizí vzbudil na výstavách...

Technická univerzita v Liberci se podílí na vývoji malého městského elektromobilu Fido určeného pro...

  • Nejčtenější

Poruchový motor a nekvalitní rozvody. Velký autotest ojeté Škody Octavia

Premium Motor 1.4 TSI dokonce ani v nejslabších verzích nebyl bezproblémový. Nemusí to ale znamenat zbytečně vysoké provozní...

Zimní gumy na octavie nejsou. Továrny nestíhají vyrábět a zdražují

Přezouvání aut na zimu je v plném proudu. Prodejci pneumatik varují, že je nedostatek zimního obutí v...

Nová Škoda Fabia dorazí příští rok. Nechali jsme si ji namalovat

„Už se těším, až v příštím roce uvedeme na trh nový model Fabia. Bude to skvělé auto, má očekávání jsou tedy velká,“...

Dlouhodobý test Mazdy: karoserie se nám rozpadala před očima

Premium Historie provozu této Mazdy sice dokládá, že prevence se vyplatí, ale některé chyby výrobce se napravit nedají....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Kontroverzní systém start-stop. Ušetříte s ním málo, přibydou však problémy

Premium Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

ANALÝZA: Proč Čína v boji s covidem uspěla a Západ se zmítá v chaosu

Premium Zatímco Západ se potýká s druhou vlnou koronaviru, východoasijské země dokázaly virus porazit. Proč tomu tak je? Nejde...

Jsme rozvedení. Ještě nevím, zda se vrátím k dívčímu jménu, říká Koukalová

Premium Nepochopení, odsouzení. Konec vrcholové sportovní kariéry. Hledání práce. A ještě rozvod. Gabriela Koukalová (30) má za...

Dlouhodobý test Mazdy: karoserie se nám rozpadala před očima

Premium Historie provozu této Mazdy sice dokládá, že prevence se vyplatí, ale některé chyby výrobce se napravit nedají....

  • Další z rubriky

Rodinná památka. Seat Alhambra má stále přesvědčivé množství kladů

Premium Přestože má tento SEAT najeto už přes 420 000 km, v našem článku se soustředíme pouze na jeho osudy od chvíle zakoupení...

Zloději jdou po katalyzátorech, gang ukradl částicové filtry za 1,6 milionu

Policie v minulých dnech zatkla tři cizince podezřelé z krádeží filtrů pevných částic ze zaparkovaných dodávek v Hradci...

Zimní gumy na octavie nejsou. Továrny nestíhají vyrábět a zdražují

Přezouvání aut na zimu je v plném proudu. Prodejci pneumatik varují, že je nedostatek zimního obutí v...

Triptych slavných aerodynamických alf v aukci, mohou stát až půl miliardy

Triptych je označení pro umělecké dílo rozdělené na tři části. Doba třídílných oltářů už dávno pominula, dvacáté...

Nepanikařte, ale buďte opatrní. Osm znaků, že jste mohli prodělat covid-19

Druhá vlna koronavirové krize udělala z Česka, které tu první zvládlo celkem dobře, odpadlíka. Snad každý se bojí. Jsem...

Nečekaně zemřel moderátor Prima vařečky Daniel Kopál, bojoval s covidem

Ve věku 49 let zemřel moderátor Daniel Kopál, známý z pořadu o vaření Mňam aneb Prima vařečka. Bojoval s koronavirem....

Česko dál padá do covidové propasti. Má nejvíce případů i úmrtí na světě

Česko se pevně usadilo na špičce světových koronavirových statistik. Již delší dobu jsme mezi zeměmi, které mají...

NASA a vědci objevili na Sahaře a v Sahelu téměř dvě miliardy stromů

Na Sahaře a v oblasti Sahelu roste více stromů, než se předpokládalo. Tvrdí to mezinárodní vědecká studie, na níž se...

Česko je bohatší než Itálie a Španělsko, možná předběhne i Japonsko

Nejnovější data Mezinárodního měnového fondu ukazují, že Česká republika je poprvé ve své novodobé historii bohatší než...