Přezování pneumatik je v plném proudu

  12:00aktualizováno  9. dubna 12:40
Doba přezouvání na letní obutí se blíží. Na konci března skončila povinnost mít na autě zimní pneumatiky v případě zhoršených povětrnostních podmínek a na úsecích, kde to přikazuje dopravní značka.

Ilustrační foto | foto: Continental

Výrobci pneumatik doporučují na letní obutí přezout v okamžiku, kdy se teploty dlouhodobě drží nad 7 stupni Celsia. To v praxi znamená, že řidiči, kteří pravidelně jezdí v brzkých ranních a případně i nočních hodinách, by měli měnit pneumatiky až v okamžiku, kdy se teplota nepřibližuje nízkým hodnotám ani v noci.

Známe výherce sady letních pneumatik

Soutěž o poukaz na 10 tisíc korun na nákup pneumatik Continental

Vítězem poukazu je Daniel Mráz, kterého z účastníků soutěže vylosoval generátor náhodných čísel. 

Ptali jsme se, jaká je minimální povolená hloubka dezénu zimních pneumatik v období od 1. dubna do 31. října? Správná odpověď je 1,6 milimetru.

Výherci blahopřejeme a kontakt na něj předáváme partnerovi soutěže, kterým je značka Continental.

Mějte na paměti, že zimní pneumatiky na suché a teplé silnici zapříčiňují vyšší spotřebu a zároveň také zhoršují jízdní vlastnosti vozidla - především na nich má auto delší brzdnou dráhu. Z tohoto důvodu rozhodně není ideální dojíždět zimní pneumatiky v létě, což je běžná praxe mnoha českých řidičů.

Nezapomeňte, že pneuservisy mívají nejvyšší nápor právě v první polovině dubna, pokud už máte naplánováno přezutí, objednejte se co nejdřív.

Zimní a letní pneumatiky mají rozdílné složení směsi, ze které jsou vyrobeny. Zimní musí zajistit dobrou ovladatelnost automobilu za drsného mrazivého počasí. „Zato teploty vyšší než plus sedm stupňů Celsia jim příliš nesvědčí. Jsou příliš měkké až houbovité. Jejich vysoká elasticita je výhodou na ledu a sněhu, ovšem je zásadní slabinou na teplém povrchu silnice,“ uvádí Roman Budský z Týmu silniční bezpečnosti.

Autor:

Od 10. 9. do 22. 9. probíhá ve Frankfurtu nad Mohanem Mezinárodní automobilová výstava (IAA). Žhavým tématem je samozřemě i elektromobilita.

Nejčtenější

Stop motorizovanému násilí. Němečtí politici a aktivisté brojí proti SUV

Koncept mamutího SUV čínské značky Hongqi představený na autosalonu ve...

Autosalon ve Frankfurtu má už několik sezon smůlu, v roce 2015 v jeho průběhu odstartovala Dieselgate, před dvěma roky...

Mazda bude dobíjet elektromobil Wankelem. Prototyp jezdí hladce

Prototyp elektromobilu Mazdy postavený na základech modelu CX-30

Mazda naskakuje do elektrického rychlíku se zpožděním a stojí to za to. Rozvoj elektrické infrastruktury vázne, rvačka...

První škodovka na elektřinu startuje na 430 tisících korunách

Elektromobil Škoda Citigo-e iV při natáčení v centru Prahy

Malý elektrický Citigo bez stokoruny za 430 tisíc a hybridní Superb iV s cenou začínající na 876 900 korunách. Škoda na...

„Čínské tesly“ přijely do Evropy po svých, zahajují autosalon ve Frankfurtu

Aiways U5

Čínský start-up Aiways chce být čínskou Teslou. Prototypy prémiového elektrického SUV dojely po vlastní ose ze Si-anu...

Blesk z Itálie je nejrychlejší lambo všech dob, místo turba má kondenzátory

Lamborghini Sián FKP37

Automobilka Lamborghini si jde v mnohém vlastní cestou. Důkazem toho je i nová limitovaná edice vozu Sián. Za dva...

Další z rubriky

ANALÝZA: Konec her, elektromobily je třeba začít prodávat

Elektrická platforma pro velké výkonné automobily je společným dílem firem...

Autosalon ve Frankfurtu má jednoznačné hlavní téma: elektromobilita. Kdo dokáže svou techniku efektivně vyrobit a také...

Autofotka týdne: Vodní dýmka a zhmotnění Ďábla ve Frankfurtu

Ramsmobile Protos RM-X2

Když už máte definitivní pocit zmaru nad uniformitou dnešního autoprůmyslu svázaného regulacemi, bičovaného politiky a...

Elektrická Honda E je miláček publika, do Česka přibzučí za dva roky

Honda e

Honda konečně dotáhla do sériové podoby svůj první elektromobil. Malý hatchback s jednoduchým pojmenováním E má...

Najdete na iDNES.cz