- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Elektro auto je pouze politická věc. Automobilky to podle mě ví moc dobře.
Je to dražší jako normální auto, nemá to takový dojezd jako normální auto a v současné době to nelze ani nikde nabíjet. (nedávno v létě se řešilo na ČRO, že je velký problém když se zapojí X klimatizací do sítě (energetikům to dělá vrásky)), nedovedu si proto představit, že se zapojí v 18 hodin večer třeba 1000 elektro aut na sídlišti.
Elektroauta jsou prostě jen vlhký sen rudozelených socialistů.
Osobně zůstávám u osvědčeného dieselového motoru (mám větší nájezd takže benzín se nevyplatí).
Pochopil jsem to takto. Automobilky nesplní limity. Odvedou pokuty do EU. Tím budou mít malý zisk a neodvedou daně. Stát tedy nepřispěje do fondů EU, protože nevybere tolik daní. Ještě se stane, že automobilka bude krachovat a stát potažmo EU bude muset začít dotovat automobilky, aby se zachovala pracovní místa.
Prostě se budou přehazovat peníze, ale dokud nevzniknou nové technologie na akumulátory, tak ty elektromobily nebudou prodejné.
"Sand in Getriebe" je úsloví, a tedy se nepřekládá doslovně, nýbrž odpovídajícím úslovím. To je v tomto případě "písek v soukolí".
Elektrovozíky jsou jasným útokem na osobní mobilitu a následně na další osobní svobody. Nenechme se několika neschopnými ovládat a nenechme si to líbit.
Ono to asi dopadne takto:
Ohromné dotace na elektroauta z našich daní.
Výstavba nabíjecích stanic za účasti státu z našich daní.
Zatížení spalovacích motorů vysokou daní. Omezení vjezdu.
Zdražení elektřiny celoplošně.
Výměna baterie po 8 letech v režii jejich majitelů.
Omezení individuální mobility.
Vymýcení otevřené společnosti.
Diktatura.
Sorry, ale individuální mobilita nevznikla s autem a tedy s ním ani nezanikne.
Nejen že přichází doma imobilní, blíží se doba, kdy automobilky budou postupně krachovat, protože investice do vývoje a výroby elektrovehiklů jsou astronomické a z prodejů nadšencům a pár státním institucí (co to dostanou befelem) to nezaplatí. Každý normální se bude zdráhat si toto pořídit. Zvlášť, když pro masivní nárůst elektromobilů není plánováno žádné rozšiřování elektráren a přenosové soustavy. Důsledek - pád automobilek přivodí nezaměstnanost, dramaticky zvýší sociální dávky při současném výpadku daní od automobilek a jejich dodavatelů. Společnost celkově dramaticky zchudne.
Následující dva roky vidím na pořízení spolehlivého dieslu (tedy netuším, co by spolehlivostí nahradilo Octavii I) a vyčkávání, co se společností toto šílenství provede.
A proč si nekoupíte normální auto? Věřte, že jsou mnohem spolehlivější auta než Octavia v dieslu. Navíc elektrické auto Vám vnucuje VW, jsou i jiné značky. Nulové emise jsou až 2050 a to už pravděpodobně nebudete řídit a pokud ano, tak třeba vodíkové auto. To by mělo vyhrát, protože se to více blíží pojetí života, jaký nyní vedeme.
To je materiál. EU vydává nesmyslné limity, tlačí automobilky do elektriky a ty zase tlačí na vlády zemí aby stavěly pro tyhle zhovadilosti infrastrukturu. Všechno to zaplatí ti blbečci, kterým nakonec nařídí si ten krám koupit povinně.
Ten argument pana Luca de Meo je poněkud ohraný. Když smartphony začínaly, byly skutečně drahé, jenže šlo o technologický problém u kterého se předem vědělo, že cena půjde dolů - díky Moorovu zákonu, a díky masové výrobě.
Jenže u elektromobilů je tohle problém: karoserie i interiér se dělají i pro spalováky v masové výrobě a v zásadě se tam toho moc nemění, rozhodně ne nic co by způsobilo dramatický pokles ceny. Zůstává elektropohon a akumulátor, přičemž elektropohon žádným dramatickým poklesem ceny neprojde ani u té masovky, a jediná možnost je tak cena akumulátorů. A ta jakkoli jemně klesá, jsou to jednotky procent ročně. A ty navíc místo aby auto zlevnily jsou většinou vynaložené na to, aby se prodlužoval nájezd. A k tomu se přidává legislativa vyžadující různé "asistenty" což samozřejmě zdražuje celek kvůli nutnosti dalších čidel a procesorů. A hlavně ceny náhradních dílů. Rozsekat dnes přední sklo už není jen o té tabuli, ale i o snímačích značek atd. Buchnout předek znamená měnit čidla a tak dále.
Navíc ona ta idea že 80 % lidí dá za auto 20k nebo víc, 50 % 30k nebo víc - moc pěkný, jenže on jaksi Ford S-max za 24k eur je trochu jiná kategorie, než ID3 co "startuje" na 30k.
Když budu chtít ušetřit koupím Dacii za nějakých 200 tisíc, dojede všude a nabito má za 1 minutu. Ve firmě máme jednu letitou Dacii v provedení van, stála míň než 200 tisíc najeto má více než 200 tisíc a ještě něco najede. Optimální investice.
No, jen teda jet v tom po dálnici člověka tak trochu vrací do éry Škody 120 GLS - kravál k sebevraždě.
Já nevím, kde pořád chodíte na to, že se tak chová EU? Já vidím, že se tak chová hysterický VW. To on Vám vnucuje milion variant téhož a je závislý na prodejích v EU a Číně. No a teď se nám už hodně dlouhou dobu snaží vnutit svůj elektromobil. Japonci jdou jinou cestou a jsou relativně v klidu. A já si třeba myslím, že cesta Mazdy a Toyoty je správná a zvítězí.