Diskuse k článku

Mamataxi stresuje děti i rodiče, žádné řešení dlouho nevydrží

Současný fenomén odvozu dětí až ke dveřím školy je nejen nebezpečný, ale i stresující pro děti a rodiče. Redakce iDNES.cz vyzvala čtenáře, aby popsali své zkušenosti s ranní situací před školami. Tlačenice a dopravní zácpy nejsou jen výsadou Prahy. Dlouhodobě nefungují ani parkovací ostrůvky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M10i10c10h10a10l 10B10a10y10e10r10l 8107100108

Nejhorší na tom je, že nejvíc na to doplácí děti. Od mala se z nich stávají nesvéprávné osoby bez důvěry a sebevědomí. Ano, rodiče se bojí, aby se jim něco nestalo, ale proboha ty děti se o sebe musí přeci umět postarat sami a rodiče jim musí trochu věřit, musí věřit svému okolí a né se 24 hodin denně bát, že se něco stane. Strach = nervozita = napětí = stres. Pak nemají být lidi na sebe nepříjemní, když jim strach neustále našeptává, že se musí mít na pozoru. Věřte jim, věřte sobě a nemějte zbytečné předsudky, že je někdo přepadne nebo někdo přejede. Stát se to může, ale ne, pokud si budou sami dávat dostatečný pozor.

0/0
15.10.2018 23:35

E10v10a 10O10b10ů10r10k10o10v10á 4106105109108

Zrovna včera jsem se jako kolemjedoucí připletla mezi mama-tata-taxíky a taky nebylo o co stát. Blinkry jsou zbytečný luxus, otáčí se uprostřed křižovatky, švihnou vám to přímo před čumákem... prostě agresivní boj o flek a o každou vteřinu :(

0/0
13.10.2018 9:15
Foto

V10í10t 10C10h10a10l10u10p10a 6108102100102

Nevím u školy máme parkoviště a kluka vozím ještě do družiny před 7. Zaparkuji na volném místě určené k parkování a kluka doprovodím. To jsem také mama či tata-taxi?

0/0
12.10.2018 15:09

S10t10a10n 10N10o10v10á10k 5107105105104

Vozím vnučku do první třídy. Před školou to vypadá podobně, ale ani po přečtení tohoto srdceryvného článku s tím nehodlám přestat.

+1/0
12.10.2018 13:52

P10e10t10r 10B10á10č10a 8105106105105

Proc porad delate z komara velblouda?

A to video kde jsou oznaceni neukazneni chodci uzasna prace R^

+1/0
10.10.2018 18:16

P10e10t10r 10M10i10c10h10a10l 2100104101102

Je to o rozmazlenosti a lenosti. Moje dcera chodila pěšky od první třídy, škola byla přes kilometr daleko, První měsíc (nebo dva) jsem chodil s ní, pak jsem ji nechal chodit samotnou, ale z povzdálí jsem ji kontroloval. Nebyl problém. Jsme sice malé město, ale provoz je u nás docela hustý. A tady maminka nemůže nechat dojít dítě ve druhé třídě půl kilometru od metra bočními ulicemi?

+3/−3
10.10.2018 17:59

L10i10b10o10r 10P10o10l10á10k 8104104103

Ještě, že ženy nemají pět, šest dětí. To by byla hoňka! Leda že by si pořídily mikrobusy.;-D

0/0
10.10.2018 17:38

M10a10r10c10e10l 10S10t10a10r10ý 9108104103109

zdegenerovaní "já vím všechno nejlíp" rodiče vytvářejí každé ráno chaos a nebezpečné situace u škol a při tom řvou vulgarity na ty, co stejně jako oni ucpávají silnice před školami a najíždějí auty na děti těch druhých..

fraška plná degenerátů....

+3/−5
10.10.2018 13:48

T10o10m10a10s 10F10e10j10f10a10r 6107108102109

Přiznám se tu bez mučení - když musím ráno sám rozvést všechny 3 děti do škol a školek, tak jedu autem. Jak rád vzpomínám na časy, kdy jsem vodil jen jedno dítě do školky, jelo na kole, já se ráno proběhnul a byl pohodový den :-) (holt, co si kdo navaří, to si taky sní)

+5/0
10.10.2018 12:59

Ř10e10h10o10ř 10V10l10a10s10á10k 2104104101106

Do kolika škol a do kolika školek ty tři děti vozíte?

+1/0
10.10.2018 14:19

M10i10c10h10a10l 10D10a10d10e10k 8103102108

Do 5.

+4/0
10.10.2018 14:38

M10i10c10h10a10l 10P10e10t10ř10í10k 6108106108100

To by nebylo nereálné - chtěl jsi být hustě vtipný,ale možná jsi poprvé v diskuzi napsal něco ne úplně hloupého.Malého jsme třeba vozili do tří škol - základka,v jiné škole trénink basketu a v další škole programování.Se třemi dětmi to musí být sakra záhul.

0/−2
10.10.2018 15:08

M10i10c10h10a10l 10D10a10d10e10k 8103102108

Zato ty si se zase projevil ;-D

0/0
10.10.2018 15:18

M10i10c10h10a10l 10P10e10t10ř10í10k 6108106108100

No,ukončíme to - tebe nezajímá téma diskuze jen si chceš něco léčit ... a už je to moc okaté.

Hezký den.

+2/−1
10.10.2018 15:25

L10i10b10o10r 10P10o10l10á10k 8104104103

A manželka dělá co?

0/0
10.10.2018 17:23

T10o10m10a10s 10F10e10j10f10a10r 6107108102109

"když musím ráno sám rozvést všechny" - asi vám mlže být dost jedno, co v tý době dělá manželka :-)

0/0
10.10.2018 23:19

M10a10r10t10i10n10a 10B10r10a10b10e10n10c10o10v10á 4103105108109

Třeba je už dávno v práci? Nebo spí po noční? Nebo si prostě jenom pospí, protože má toho vstávání za celý týden dost?

0/−1
11.10.2018 11:11

M10i10c10h10a10e10l10a 10P10l10a10n10á 2103107103107

Tady se nám ukazuje dlouhodobá nekompetentnost obcí v územním plánování. U satelitů to bylo patrné už koncem devadesátých let, teď se to ukazuje i u měst. To se změní územní plán na bytovou výstavbu a na investice do budování školských zařízení. O školkách se vědělo, teď se ukazuje nedostatečná kapacita ZŠ v místech, kde skutečně děti bydlí. Uznávám, že vozit páťáka až před vrata školy je nepřiměřené, ale takoví jsou v menšině. Málokterý rodič nechá žáka prvních třech ročníků jít samotného, pokud cestou musí překonávat několika proudovou silnici nebo přestupovat mezi spoji. Polovinu roku je ráno tma, lidi jezdí jak blázni, IAD je přebujelá, MHD mnohdy nedostatečná. Chápu, že jednodušší je napsat, že jsou lidé líní, což sice jsou, ale hlavní problém je jinde.

+8/0
10.10.2018 12:20

M10i10c10h10a10l 10D10a10d10e10k 8103102108

Ale tam vůbec nejde o nedostatečnou kapacitu školy. Neměli by náhodou školy zbourat třeba hřiště co mají na pozemku a místo toho pro pohodlné rodiče vybudovat parkoviště? ;-D

0/−6
10.10.2018 12:24

M10i10c10h10a10l 10P10e10t10ř10í10k 6108106108100

No,konečně jste se zase rozepsal - po tom co jsme si z vás dělali legraci jste jen hodinu důsledně mínusoval a konečně se vám podařilo překonat vrozenou plachost.

Gratuluji.;-)

+5/−1
10.10.2018 12:30

M10i10c10h10a10l 10D10a10d10e10k 8103102108

Prý dostal za uši ;-D To dostaneš možná ty Petříku, když tě maminka neodveze do školy/práce ;-D

0/0
10.10.2018 12:46

M10i10c10h10a10l 10P10e10t10ř10í10k 6108106108100

Moje matka bohužel už nežije a do školy mne nevozila.Osobně jsem také malého do školy vodil pěšky a cestou vyvenčil psíka - nicméně jako každý rodič vím,že na cestě do školy nebo do práce není nic povznášejícího nebo příjemného.Ty si cestou do školy jucháš a radostně poskakuješ?

0/0
10.10.2018 12:53

M10i10c10h10a10l 10D10a10d10e10k 8103102108

Do školy ani ne. Ale do práce ano.

0/0
10.10.2018 14:38

M10i10c10h10a10l 10P10e10t10ř10í10k 6108106108100

Tomu poskakování věřím.

0/0
10.10.2018 15:14

M10i10c10h10a10l 10D10a10d10e10k 8103102108

Nj holt nefunguju jako taxi, tak si můžu jít v klidu do práce a radostně si poskakovat. Je mi jasné, že spoustu lidí, co mají hektické ráno a musí rozvážet děti po celém městě, tím naštvu.

0/0
10.10.2018 15:19

M10i10c10h10a10l 10P10e10t10ř10í10k 6108106108100

Tím poskakováním spíš pobavíš.I v naší literatuře se vyskytuje tvůj slavný dvojník - Pepek Vyskoč,sympatická postava s tobě podobnými názory.;-D

0/−1
10.10.2018 15:23

M10i10c10h10a10e10l10a 10P10l10a10n10á 2103107103107

Vy jste to vůbec nepochopil. Škola je prostě fyzicky jinde než její spádové děti a ty se tam stejně kolikrát nevejdou. Zřizovatel školského zařízení z mnoha důvodů řeší pouze kapacitu a na kvalitu už nezbývá síly, finance etc. Rodiče pak děti přihlašují do jiných škol, ke kterým mají také vzdálenější cestu.

+3/0
10.10.2018 13:09

Š10i10m10o10n 10M10a10r10t10y10n10e10k 7103105103106

Jak by tento problém řešilo, to že by měly školy větší kapacitu?

+1/0
10.10.2018 12:27

M10a10r10c10e10l10a 10K10u10b10a10l10i10k10o10v10a 7100108105106

Jestli dobře čtete tak: v místě, kde člověk bydlí.... to znamená v dosahu pěší chůze. U nás školu v minulosti zrušili - nedostatek dětí. Spádovou máme 5 km. Něco takového asi paní myslela.

+1/−1
10.10.2018 12:33

Š10i10m10o10n 10M10a10r10t10y10n10e10k 7103105103106

Znovu se ptám, jaké je řešení zvýšení kapacity škol?

To co popisujete Vy, je zvýšení počtu škol (dokonce popisujete potřebu mít školu na každém rohu).

0/0
10.10.2018 13:09

M10a10r10c10e10l10a 10K10u10b10a10l10i10k10o10v10a 7100108105106

Třeba když škola není schopná pojmout třetinu spádových dětí. Pak to situaci řeší

0/0
10.10.2018 13:24

Š10i10m10o10n 10M10a10r10t10y10n10e10k 7103105103106

Aha, škola kam chodí 1000 dětí a ráno je před ní problém s parkováním tak problém vyřešíme tak, že její kapacitu zvýšíme a bude tam chodit 1300 dětí a ten problém s parkováním nebude?

+1/0
10.10.2018 13:47

M10a10r10c10e10l10a 10K10u10b10a10l10i10k10o10v10a 7100108105106

Jste to buď nepochopil, nebo to otáčíte schválně. Je to o špatném plánování obcí a politice stylu: teď tu 4 roky jsme a po nás potopa. Co třeba přemýšlet u plánování spádovosti na základě porodnosti.

0/−1
10.10.2018 13:54

Š10i10m10o10n 10M10a10r10t10y10n10e10k 7103105103106

Já na začátku narážím na příspěvek, který tvrdí, že za situaci se špatným parkováním pro vyložení dětí může nízká kapacita konkrétních škol.

Vy následně argumentujete s tím, že je naopak málo škol

(kapacita škol není to samé jako počet škol) a následně argumentujete opěs s malou kapacitou "...škola není schopná pojmout třetinu spádových dětí..".

+1/0
10.10.2018 13:58

M10a10r10c10e10l10a 10K10u10b10a10l10i10k10o10v10a 7100108105106

Tak to jsem to asi napsala špatně, chtěla jsem poukázat na to, že zrušení školy v místě bydliště výrazně zhorší situaci jinde. Paní taky zmiňuje školy v místě bydliště. To znamená, že když škola není schopna pojmout třeba třetinu dětí, které by to měly v pohodě pěšky, tak musí použít vzdálenějších škol a to vždy nejde zrovna snadno při špatně navazující MHD a tím se dostávámě zpět k dovážení dětí do školy. Takže vaše navýšení na 1300 může vyřešit problem s tím, že těch 300 dětí půjde do své školy pěšky a nebude muset jet třeba 10 km.... Snad už jsem to vysvětlila správně.

+2/−1
10.10.2018 14:10

P10e10t10r 10M10u10n10z10a10r 1105101109106

Je to přeci jasné " teď se ukazuje nedostatečná kapacita ZŠ v místech, kde skutečně děti bydlí." - odkazuje na skutečnost, že školy (resp. jejich zřizovatelé), přesto, že mají většinou cca 4-5 let na řešení situace nijak neřeší demografické změny - třeba nedávno, když se začalo rodit víc dětí, tak po 6 letech ohromné zděšení, že se ty děti nevejdou do škol a musí se to řešit přihlašováním do škol přes celé město.

0/0
10.10.2018 14:16

M10i10c10h10a10e10l10a 10P10l10a10n10á 2103107103107

Jedná se o to, že školu o 1000 dětech nerozšiřujeme, když se o 10 km dál staví bytovky, nýbrž vybudujeme novou školu u těch bytovek. Většina měst navyšuje kapacitu rozšiřováním stávajících ústavů místo budováním nových nebo obnovením zrušených.

+1/0
10.10.2018 14:26

M10a10r10c10e10l10a 10K10u10b10a10l10i10k10o10v10a 7100108105106

Ne, nepopisuju, jen popisuju, že zrušili školu a školku, která sloužila pro dva městské obvody a tím vznikla potřeba dětí docházet do výrazně vzdálenější školy a školky a tím vznik daný problém dovážení dětí ke škole, školce. A cca 4-5 let zpět nebyly ani ty spádové schopné pobrat děti a spousta rodičů tak vozí dítě ještě dál.

+1/0
10.10.2018 13:38

L10u10b10o10š 10R10y10c10h10n10a 1109108101101

Nejsme náhodou šestá nejbezpečnější země světa??? Není to o strachu o strachu ze všeho a šíření různých xenofobních myšlenek. S tím územním plánováním máte pravdu. To by samosprávu nesměli řídit lidi co na tom vydělávají ,ale opravdu samospráva. Postavte tam školu na pozemku kde můžete udělat 20parcel po 3mega. Dobrejch 60né, trochu se podělíme a je to. Škola? ,ať si je odvezou.

Ti bezohlední řidiči jsou rodiče těch co tam vystoupili !Pořád jsou to Ti, co se bojí, ale jen o svoje, cizí jsou jim fuk. To je problém této společnostiR^R^

0/−1
10.10.2018 12:53

M10i10l10a10n 10Z10e10l10e10n10k10a 1106104108109

Měl jsem špatné rodiče. Do školy jsem jezdil autobusem a nazpět dost často tři kilometry pěšky. Na střední potom většinou vlakem. Hrůza. Odrazilo se to na mé osobnosti a jako rodič také selhávám.

+9/0
10.10.2018 12:16

P10e10t10r 10M10u10n10z10a10r 1105101109106

A jak to bylo v první a druhé třídě? To jsi taky jezdil autobusem a chodil pěšky 3 km sám?

+2/0
10.10.2018 14:19
Foto

R10o10m10a10n 10K10o10z10e10l 4107106103104

Já necelé dva km ano, od první třídy, po vesnici. Sám jsem to chtěl.

0/0
10.10.2018 17:28

O10n10d10ř10e10j 10F10r10a10n10c 4109101108

Po vesnici...

0/0
11.10.2018 11:15

M10a10r10t10i10n10a 10B10r10a10b10e10n10c10o10v10á 4103105108109

Před čtyřiceti lety bych dítě také nechala samotné chodit/dojíždět do školy. Dnes je situace úplně jiná, doprava daleko hustší, řidiči agresivnější (můj subjektivní dojem)...takže první dvě třídy prostě sám nechodil a vzhledem k tomu, že jsme dojíždějící, tak byl vožen před školu. Když bychom bydleli v rozumné docházkové vzdálenosti, tak by došel s rodičem pěšky.

0/0
11.10.2018 11:16

M10a10r10t10i10n10a 10V10e10d10r10a10l10o10v10á 5101100100101

Článek a diskuse o ničem...

+2/0
10.10.2018 12:11

L10i10b10o10r 10P10o10l10á10k 8104104103

Proč myslíte?

0/0
10.10.2018 12:13

M10i10c10h10a10l 10P10e10t10ř10í10k 6108106108100

Protože úplně stejně by se dalo vylíčit dění u každého supermarketu.To by ovšem nevylákalo partičku teoretiků k vyprávění jak byli samostatní,už do školky chodili desítky kilometrů sami a teď jsou z nich pořádní chlapáci.;-D

+6/−3
10.10.2018 12:20

L10i10b10o10r 10P10o10l10á10k 8104104103

Tak to ženete do druhého extrému.

+1/0
10.10.2018 12:21

M10i10c10h10a10l 10P10e10t10ř10í10k 6108106108100

V čem? Že se jedná o uměle vytvořený problém,který se sám řeší?

0/−2
10.10.2018 12:31

T10o10m10á10š 10R10ů10ž10i10č10k10a 8105105104106

Přesně. Dříve nebyly supermarkety, ženské nosily nákupy pěkně v rukou přes půl města v přecpané MHD.

A bylo to tak správně a nikdy to nemělo být jinak!

+3/−1
10.10.2018 12:33

Najdete na iDNES.cz