Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

V Česku hledají náhradu za ropu. Testuje se palivo ze dřeva a slámy

Biopaliva z dřevní štěpky, ale také třeba z pilin, slámy nebo řas mohou být jako biosložka druhé generace v blízké budoucnosti přimíchávány do pohonných hmot za účelem plnění stále přísnějších emisních norem. Z kubíku dřevní štěpky lze vyrobit čtyřicet litrů paliva, které dokáže nahradit naftu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
DM

V článku zapomněli uvést, kolik aktuálně činí výrobní náklady na jeden litr "paliva" vyrobeného prostřednictvím Fischerovy-Tropschovy syntézy ze dřevní štěpky.

1 0
možnosti
DM

Teda jen v tom boxu o dřevoplynu je chyb jak naseto. Nemohli byste si to po sobě aspoň rychle přečíst, než kliknete na SUBMIT?

0 0
možnosti
PJ

Náhradu paliva najdeme v domácnostech, volném čase a v práci.

Porovnejme vybavení současné domácnosti a domácnosti okolo roku 1960.

Zrovna tak, jak trávíme volný čas a jak daleko máme prací od bydliště.

Podívejme se kolik kilometrů od prodejny jsou vzdálené potravinářské či jiné fabriky na spotřební zboží.

A potom se bavme čím nahradit ropu.

A pokud vím - ropa se dá vyrobit z odpadního plastu.

0 0
možnosti
RP

Analog ropy se dá vytvořit prakticky ze všeho hořlavého.

Otázka je jen za jakou cenu a jaká bude kvalita - čistota výsledného produktu.

Například u těch odpadních plastů je velká pravděpodobnost, že se tam přichomýtnou nějaké halogeny a že tudíž výsledná "ropa" bude obsahovat velmi jedovaté a časově stálé dioxiny. Totéž odpad z výroby té "ropy" , nějaké zuhelnatělé zbytky.

0 0
možnosti
PJ

Sláma patří do pole a na několik desetiletí, aby se zvýšil objem humusu, tam bude potřeba dávat i štěpky. A větve nechávat v lese.

Zapomeňte na kaly z čistíren odpadních vod.

4 0
možnosti
KA

Ted už ten rozsah kůrovce dává smysl:)

0 0
možnosti
PJ

Kůrovce máte tam na pět až deset let. Potom nebude co by žral.

0 0
možnosti
PM

P43e84t78r 85M15i92c95h62a63l

25. 5. 2019 13:44

To bude zase tunel ...

0 0
možnosti
SN

A k čemu to jako bude za těch pár let když všichni mluví jak budeme jezdit v elektromobilech.

0 0
možnosti
RP

Připadá mně to ještě jako větší tunel než MEŘO.

Kubík štěpky je cca 500 - 600 kilo, takže na samotnou dopravu do rafinérie se spotřebuje nemalé množství paliva. Potom při reakcích je nutné tu hmotu zahřívat na 500 až tisíc stupnů. Toho se sice dosáhne tím, že se určitá část štěpky defakto spálí, ale i tak.

Potom reakce samotného reakčního plynu, to je v podstatě identický proces jako proces Power Gas, který se momentálně vyznačuje extrémně nízkou energetickou účinností, protože reakční plyn se taky musí zahřívat na vysoké teploty nad 500 st C a současně taky tlakovat kompresory na vysoké tlaky desítky barů.

Výsledný benzín soce může být kvalitní, ale z hlediska emisí CO2 vyjde zatraceně draho, odhaduji že na výroba jednoho takového litru benzínu bude třeba kvůli získání potřebného množství energie spálit několik kilogramů štěpky nebo jiné biomasy.

3 0
možnosti
SK

Nu dřevoplyn zde už byl a fungoval ! A za nějakých sto let něco podobného bude potřeba vymyslet a vyrábět. I kdyby ropné produkty se těžily dvě stě let tak nejsou nevyčerpatelné. Sentinely 21.století budou na jiné bázi než ty z počátku 20. a jiné než budou v 23a24 století. Spoléhat se na současný pojem plynu se také bude muset poupravit, zemní plyn je spoluproduktem většinou ropných ložisek - tedy neobnovitelný zdroj.

0 0
možnosti
Foto

Unipetrole, Unipetrole. Tady Tě jeden premiér nebude mít rád...;-D

0 0
možnosti
Foto

Já také ne. Ukradli mi akcie Spolany Neratovice, nedostal jsem za ně ani cent.

0 0
možnosti
PW

Dřevní štěpky.. Té bude dost v této době co kůrovec ničí za porosty. Není to tedy ovlivněno vládou? Sláma také fajn, však si ji případně dovezeme z Polska za petinasobnou cenu. Tleskám 8-o;-€

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...