Ogarklub také poskytl redakci iDNES.cz záběry ze čtrnáctidenního putování. Jako největší problém se ukázalo podle očekávání chlazení prastarých motorek. Popojíždění v kolonách ucpaných měst nedělá vzduchem chlazeným motorům ogarů dobře. „Motorky jsou stavěné tak, že potřebují, aby stále jely. Když se zastaví ve vysokých teplotách v kolonách, tak to motorům nesvědčí,“ popisuje Tomáš Rokos, předseda Ogar klubu. Kvůli tomu musela expedice upravit trasu tak, aby neprojížděla ucpanou Bukureští.
Ogaři potáhnou východem Evropy. Připomenou meziválečnou průmyslovou vyspělost |
Na vzpomínkové jízdě s názvem Na Ogaru po stopách Malé dohody najeli dobrodruzi z Česka 3 700 kilometrů, do promočené Prahy dojeli o uplynulém víkendu.
Po několika letech plánování si tak připomněli největší předválečnou motoristickou soutěž mezi Prahou, Bělehradem a Bukureští, která se konala v roce 1937.
Největší soutěžní podnik v předválečném Československu pořádal v roce 1937 pod názvem Soutěž Malou dohodou Autoklub Republiky Československé ve spolupráci s autokluby Rumunska a Jugoslávie. Malá dohoda byl politicko-vojenský pakt o vzájemné vojenské pomoci mezi Československem, Rumunskem a Jugoslávií, který se zrodil na počátku 20. let minulého století, jen pár let po skončení první světové války. V době narůstajícího ohrožení nacismem v 30. letech měla automobilová a motocyklová soutěž demonstrovat spojenectví států v paktu a průmyslovou vyspělost.